Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

Huugooke

Citaat van: janieburton op 05 oktober 2015, 11:29:56 AM
Citaat van: Huugooke op 05 oktober 2015, 11:20:11 AM
Een D5300 heeft een maximale ISO waarde van 25600. Dat is genoeg om een zwarte kat in een donker kolenkot te "trekken", misschien de handleiding eens lezen?
TFM

Hoe hoger de ISO waarde hoe meer "sneeuw".
fabeltje van 10 jaar geleden, de sofware lost dat op.

janieburton

Citaat van: Huugooke op 05 oktober 2015, 11:33:27 AM
Citaat van: janieburton op 05 oktober 2015, 11:29:56 AM
Citaat van: Huugooke op 05 oktober 2015, 11:20:11 AM
Een D5300 heeft een maximale ISO waarde van 25600. Dat is genoeg om een zwarte kat in een donker kolenkot te "trekken", misschien de handleiding eens lezen?
TFM

Hoe hoger de ISO waarde hoe meer "sneeuw".
fabeltje van 10 jaar geleden, de sofware lost dat op.

Software in camera of photoshop software? Ik ben geen professionele fotograaf maar ben maar een gewone "vakantie fotograaf" die niet zijn foto's zit te herwerken in photoshop.

Als dat een fabeltje is van 10 jaar geleden waarom gebruikt men dan nog steeds extra lampen in een foto studio.

Misschien eens een fotootje plaatsen van een foto die je hebt genomen in Train World van een van de stoomlocomotieven daar in " de donkere" hal.
 

centauri167

DE software in de camera lost dat een beetje op, maar de rest moet men op de computer wegwerken met speciale programma's speciaal om ruis of sneeuw ongemerkt weg te krijgen.

Wie zegt dat dat niet klopt kent er niets van !

janieburton

Citaat van: centauri167 op 05 oktober 2015, 11:50:00 AM
DE software in de camera lost dat een beetje op, maar de rest moet men op de computer wegwerken met speciale programma's speciaal om ruis of sneeuw ongemerkt weg te krijgen.

Wie zegt dat dat niet klopt kent er niets van !

Ik beweer niet dat het niet mogelijk is maar ik ben geen professionele fotograaf en een gewone "vakantie/hobby fotograaf" die elke foto die ik neem zit te herbewerken
 

Huugooke

Citaat van: centauri167 op 05 oktober 2015, 11:50:00 AM
DE software in de camera lost dat een beetje op, maar de rest moet men op de computer wegwerken met speciale programma's speciaal om ruis of sneeuw ongemerkt weg te krijgen.

Wie zegt dat dat niet klopt kent er niets van !
Allez, dan ken ik er niets van, of jij moet je kennis van de stand van zaken in de moderne camera eens updaten. Misschien eens een testrapport lezen in een fototijdschrift. Die speciale computerprogramma's zijn voor manipulatie en speciale effecten. Vroeger was het "ontruisen" misschien wel een optie, maar zoals gezegd, dat doet nu de camera.

Huugooke

Citaat van: janieburton op 05 oktober 2015, 11:47:29 AM
Citaat van: Huugooke op 05 oktober 2015, 11:33:27 AM
Citaat van: janieburton op 05 oktober 2015, 11:29:56 AM
Citaat van: Huugooke op 05 oktober 2015, 11:20:11 AM
Een D5300 heeft een maximale ISO waarde van 25600. Dat is genoeg om een zwarte kat in een donker kolenkot te "trekken", misschien de handleiding eens lezen?
TFM

Hoe hoger de ISO waarde hoe meer "sneeuw".
fabeltje van 10 jaar geleden, de sofware lost dat op.

Software in camera of photoshop software? Ik ben geen professionele fotograaf maar ben maar een gewone "vakantie fotograaf" die niet zijn foto's zit te herwerken in photoshop.

Als dat een fabeltje is van 10 jaar geleden waarom gebruikt men dan nog steeds extra lampen in een foto studio.

Misschien eens een fotootje plaatsen van een foto die je hebt genomen in Train World van een van de stoomlocomotieven daar in " de donkere" hal.
Software in de camera doet dat. Het is niet alleen de lichtgevoeligheid, maar ook de lensopening en de sluitertijd die van belang zijn. Aan die lensopening is niets te doen, maar de meeste camera's hebben nu stabilisatie, zodat je met een lage snelheid toch scherpe opnames kan maken.
Ik heb even het exif-file van mijn foto's bekeken, en die zijn genomen met een ISO waarde van 1600 en een snelheid van 1/10 s.
Ik publiceer ze hier niet omdat ik niet in copyright-gezever wil verwikkeld geraken. Tot ik met zekerheid van de bevoegde instanties de verzekering krijg dat foto's op internet mogen gezet worden, doe ik dat niet. (Atomium!)

Huugooke

Het enige mankement dat ik aan TrainWorld kan vinden, is dat het te klein is. Waar is al dat ander materiaal? Ik graag de type 16 samen met de GCI wagen gezien bijvoorbeeld.

Rangeerduivel

Hugo,
Ik vraag mij af van wie jij dat "citaten citeren" overgenomen hebt... ;D ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

klinkt als een titel voor een spannende film :"The Big Citator !" ::) ;)

Metpetergaathetbeter

#159
Misschien  moet HuuGooke eens een WFDM geven ! ;)  (Workshop Fototgrafie Donker Museum )

loebaske

Je kan het hem vragen Peter als hij zaterdag naar de OD komt....

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 05 oktober 2015, 15:47:33 PM
als hij zaterdag naar de OD komt....
als je het op onze OD hebt is het wel zondag ! ;D ;)

Huugooke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 oktober 2015, 15:21:30 PM
Misschien  moet HuuGooke eens een WFDM geven ! ;)  (Workshop Fototgrafie Donker Museum )
Als ge mijnen inkom betaalt wil ik er wel eens over denken; wel eigen camera meebrengen!

evan

Hey Jongens,

Wat een ge-pingpong

Zelf fotografeer ik ontzettend graag en kan er aardig mee weg, maar telkens als ik een museum bezoek ga ik zonder fototoestel.  Waarom?  Een museum is een belevenis om te kijken en bij te leren en te genieten van het moment zelf. 

Wil je mooie foto's?  Koop een catalogus van het museum, een boek of zoek op het internet. 

GENIET en sta eens stil bij sommige zaken!

Het museum zelf... wel er staan best wat locomotieven, maar helaas niet allemaal.  Er waren bij de Belgische spoorwegen veel meer soorten en uitvoeringen die hebben rondgereden, maar niet alles staat tentoongesteld.  Op zich begrijpelijk door de opgegeven ruimte en de beschikbaarheid van toonbare exemplaren.   Echter TRAINWORLD is een spoorwegmuseum en geen locomotieven museum.  Aan de hand van het museum en zijn uitwerking valt er ontzettend veel te leren over de geschiedenis en de huidige techniek van het spoor.  Toch niet slecht he...

Ik weet dat mijn visie misschien niet volledig objectief is omdat ik de laatste 8 maanden echt al mijn vrije tijd er heb ingestoken, maar ik ben ook best Kritisch geweest. 
Het was niet eenvoudig voor gans het team want vanuit alle richtingen blaast men warm en koud tegelijk wat eigenlijk best typerend is voor onze huidige samenleving.

Groeten,

Evan

PS: Hugo,  je hebt gelijk;  take time and RTFM ;)




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

#164
Citaat van: Huugooke op 05 oktober 2015, 16:17:03 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 oktober 2015, 15:21:30 PM
Misschien  moet HuuGooke eens een WFDM geven ! ;)  (Workshop Fototgrafie Donker Museum )
Als ge mijnen inkom betaalt wil ik er wel eens over denken; wel eigen camera meebrengen!

Degenen die bij AMSAC workshop's geven komen er doorgaans beter vanaf dan dat hoor!
Wij zijn geen bende gierigaards zulle!! ;D

;)

Ander woord voor museum;Tentoonstelling,dus geen fotosessie! ;D