Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Train World

Gestart door dgrr57, 14 november 2012, 17:30:30 PM

dgrr57

Citaat van: Havoc op 15 november 2012, 19:56:05 PM
Dat wil niet zeggen dat ze hem nu niet in stukken gaan zagen. Ze gaan geëxposeerd worden, maar hoe? In die folder zit er zelfs eentje half ingegraven.
Ik vermoed dat dat het lot van 29.164 zal zijn  ;)
Citaat van: Havoc op 15 november 2012, 19:56:05 PM
Trouwens, waar is het ljistje van wat er naar Treignes gaat? Enkel die 3 die op die lijst staan?
Blijkbaar  :(

rgp

Beste,

Dat lijstje is blijkbaar zeer HOT, maar ook al achterhaald.

Als lok 2: de lok "Land van Waes" is, dan ontbreken de twee maquettes van "Le Belge" en l'Eléphant".

Het type 7 is nog in zeer goede staat alsook het type 16.  Beide loks (en dat weet ik uit zeer goede bron) waren het onderwerp van een discussie om ze BEIDE opnieuw rijvaardig te maken.  En toen gebeurde Buizingen en werden de "middelen" herschikt ....

"Train World" is GEEN museum waar al het patrimonium wordt in bijéén gebracht.  In België zou zoiets geen succes hebben (het zijn niet de 10.000 treinfreaks die een museum leefbaar maken en houden).  Daarom werd er gekozen voor - laten we het zo stellen - een evocatie van verleden - heden - en toekomst van de spoorwegen.

Ik vind het nogal eigenaardig dat er nu blijkbaar gesteld wordt dat teveel materieel naar verenigingen zou gaan.  ZE hebben er immers jaren zelf om gevraagd om dat materieel te bekomen die de NMBS zou afstoten.

Roland

Roland

Havoc

Er is een verschil tussen materieel dat ergens in een opslagplaats staat te verkommeren trachten te bekomen om er toch iets mee te doen tegenover eenmaal dat er een museum komt alles weg te doen.

Dat het geen museum is in de klassieke zin van het woord is geen probleem. Wat wel een probleem is -vind ik- is dat er genoeg materiaal is om er iets serieus van te maken maar dat het niet gedaan wordt. Met nu alles te verspreiden krijg je drie plekken die elk niet de aantrekkingkracht hebben om er genoeg volk naar te krijgen om het leefbaar te houden. Je maakt inderdaad geen museum voor de 10000 treinliefhebbers. Maar dat zijn wel diegenen die eerst zullen komen en daarna "het woord" verspreiden. En met wat ze nu gaan doen twijfel ik eraan dat dat woord positief gaat zijn. Als een liefhebber gaat en ze vragen daarna zijn mening en die zegt "bofh, ja maar je moet daarna nog naar Oostende en Treignes gaan want dat en dat belangrijk stuk ontbreekt" dan gaat misschien iemand die gebeten is, maar een dagjestoerist blijft thuis.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Akkoord met wat Johan zegt. Het zijn de liefhebbers die eerst hun vrouw en kinderen mee sleuren, daarna pas de rest van de familie als de kinderen het leuk vonden. Vonden de kinderen het maar niks, dan gaat de familie ook niet meer gaan.

Train City in Blankenberge zou ook DE trekpleister van de kust moeten worden. We weten allemaal hoe dat afgelopen is, er was gewoon niets te zien! Ik ben er toen doorgelopen alsof ik door een supermarkt liep, op zoek naar wat ik zocht maar ik heb het daar nooit gevonden hoor! Jammer.

Ik hoop dat Train World niet hetzelfde lot zal ondergaan. Het is er natuurlijk nog niet, dus ik wacht af tot ik mijn eerste bezoek gebracht heb. Pas dan zal ik zeggen goed of slecht. Maar zorg alstublieft dat het geen donkere hangar wordt met opeengepakte locomotieven en rijtuigen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainspottingjr

Vandaag reeds gezien dat Train World toch gaat beschikken over een spooraansluiting. Altijd horen vertellen dat deze mogelijkheid niet ging doorgaan maar toch zullen ze van gedacht verandert zijn. Weet iemand hier iets meer waarom juist?
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

nmbssncb

nmbs < Willy > sncb
===============

evan

Citaat van: trainspottingjr op 27 november 2014, 23:21:08 PM
Vandaag reeds gezien dat Train World toch gaat beschikken over een spooraansluiting. Altijd horen vertellen dat deze mogelijkheid niet ging doorgaan maar toch zullen ze van gedacht verandert zijn. Weet iemand hier iets meer waarom juist?

Treinen rijden nu eenmaal op sporen  ;D

Deze aansluiting laat toe om museumstukken binnen te kunnen rijden via bundel M te Schaerbeek.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

rgp

Jelle,

Van horen vertellen, moet je oppassen.

De spooraansluiting is altijd voorzien geweest.

Roland

janieburton

 

Jurgen

Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot het museum zijn deuren opent!

Misschien een idee om een forummeeting in het museum te plannen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 30 november 2014, 13:56:59 PM
Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot het museum zijn deuren opent!

Misschien een idee om een forummeeting in het museum te plannen?
Jurgen toch maar wachten totdat de deuren openen want dit kan je veel hoofdpijn besparen  ;D maar lijkt wel een goed idee die forummeeting!
Groeten peter ;)

Huugooke

Zou je er met de trein kunnen geraken? En krijg je dan vermindering? ;D

SuSke

Allicht tot in het station van Schaarbeek, en dan een stukje te voet  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Hugo,

Met de trein tot in Schaarbeek.  In het station, koop je je ingangsticket.  Een gedeelte van het stationsgebouw behoort ook tot Train World.

Roland