DVD's op pc

Gestart door conducteur, 24 oktober 2012, 22:14:25 PM

conducteur

Weet iemand hoe je een dvd op je pc kunt zetten en er naar kijken? Ik heb het dan over aangekochte films, of dvd's van series op tv... Die staan in een soort raar formaat verdeeld in twee mappen 'video ts' en 'audio ts'. Kun je moeilijk naar toe kijken, en ook niet opnemen in je Itunes bibliotheek, om bv op een ipad of ipod iets dergelijk te zetten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

gardevil

Kijk hier eens.

DVD omzetten naar AVI zodat je ze gewoon op jouw medium kan zien.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steven123

Een goede gratis mediaspeler die zowat alles kan draaien is 'VLC media player'
http://www.videolan.org/vlc/

Na installatie open je 'vlc' en klik je Media -> Schijf openen -> ... selecteer je dvd drive.

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

gardevil

Citaat van: Steven123 op 24 oktober 2012, 22:23:34 PM
Een goede gratis mediaspeler die zowat alles kan draaien is 'VLC media player'
http://www.videolan.org/vlc/

Na installatie open je 'vlc' en klik je Media -> Schijf openen -> ... selecteer je dvd drive.

Groeten
Steven

Klopt, als je alleen op je computer wil kijken, voor andere media niet zo geschikt
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

OMC

Raar, ik kan DVD's gewoon bekijken in Windows Media Player? De map met de bewuste bestanden opent automatisch maar daar heb je niks aan omdat die door codecs ingelezen worden en de gegevens "vertalen" naar beeld en geluid. De video's die ik voor m'n hobby maak zijn op mini-DVD's en daarvan dien ik het video-ts bestand te converteren naar .wmv, .mpeg, .avi, ... Dat doe ik met Any Video Converter, een handig en gratis programma dat je op het internet kan vinden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Jurgen

Jongens, Rian wil gewoon weten hoe je een DVD kan "rippen" zoals je dat met een CD naar MP3-bestanden kan omzetten.

De eerste link zou dus wel eens zijn antwoord kunnen zijn.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Ik gebruik dvd::rip daarvoor, kiezen wele stukken en/of audio, eventueel formaat aanpassen en dan omzetten naar avi of iets dergelijks. Wel voor linux :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.