Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Forumbaan voor N-schaal ???

Gestart door Steam.N, 22 oktober 2012, 16:22:49 PM

Michiel

Wel allemachies, Jim, die brug wordt een meersterwerk als je zo doorgaat! Dat ziet et fantastisch uit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Jim, hoe heb je die klinknagels gemaakt?  Wieltje gebruikt?
Ze liggen prachtig !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

#47
Haha!

De klinknagels werden ook geplot.  Uitgetekend in autocad met een cirkeltje van 0,5mm.  Het mesje in de plotter doet de plasticcard opkartelen.  Normaal gezien is dat het grote nadeel bij snijden in plasticcard, maar voor het maken van klinknagels blijkt het een groot voordeel te zijn.  Ik moet er wel voorzichtig mee omspringen, want door erover te vegen bestaat de kans dat je ze wegdoet.  Na schilderen zullen ze wel blijven 'kleven'.   Het duurt wel ongeveer 4 uur vooraleer de plotter alle klinknagels geplot heeft.

Redskin

Bedankt Michiel! ;)
RailRunner knap werk :o
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Steam.N

Knap gedaan!  Benieuwd om dit eens in het echt te zien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Citaat van: railrunner op 27 januari 2013, 13:37:01 PM
Haha!

De klinknagels werden ook geplot.  Uitgetekend in autocad met een cirkeltje van 0,5mm.  Het mesje in de plotter doet de plasticcard opkartelen.  Normaal gezien is dat het grote nadeel bij snijden in plasticcard, maar voor het maken van klinknagels blijkt het een groot voordeel te zijn.  Ik moet er wel voorzichtig mee omspringen, want door erover te vegen bestaat de kas dat je ze wegdoet.  Na schilderen zullen ze wel blijven 'kleven'.   Het duurt wel ongeveer 4 uur vooraleer de plotter alle klinknagels geplot heeft.

Geniaal...  :D

Ik ben alvast zeer benieuwd naar al jullie N-segment-bakken, dat beloofd een groot succes te worden  ;)
Allemaal veel succes met de bouw!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

railrunner

Bedankt Steven!

Eens ik begin met het bouwen van de segmentbakken, maak ik daar ook een fotosessie van.  En plaats ik ze op het forum natuurlijk.

railrunner

Zondagavond, maandag en vandaag plottertje verder laten snijden.

Bodemstructuur van de brug:


en met bovenkant erop:

railrunner

Eerste zijkant uitgesneden en gekleeft.




Steam.N

Jim, je gaat erg snel vooruit!
Het ziet er mooi uit.  En die klinknagels zitten perfect  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Jean,

Dat is het voordeel van het tekenen.  Je tekent de klinknagels precies waar je ze wilt hebben.  Het lijkt allemaal simpel maar in feite is het dat niet.  Nagenoeg alle tekeningen heb ik reeds gemaakt voor mijn eerste foto op dit draadje, dat scheelt.  Daar zijn heel wat uren en dagen in gekropen.  Berekenen, corrigeren, fouten opsporen,  verwijderen, noem maar op.  En alle tekeningen zijn nog niet klaar.  De bovenkant zal perfect moeten aansluiten met de rest, dat is nog wat bang afwachten.  Momenteel klopt alles op papier wel...  Ik had ook de klinknagels op voorhand niet getest, maar ze vallen inderdaad heel goed uit.  Ik werk eerst het basismodel af, daarna begin ik aan de details die op of aan de brug moeten komen te tekenen en te plotten.

Vroeger in mijn studententijd was er nog geen autocad en beroepshalve werk ik er ook niet mee.  Op drie weken tijd heb ik me uitsluitend verdiept in autocad om 2D-tekenen onder de knie te krijgen, speciaal voor de hobby.  Na de werkuren en na de nodige tijd voor de familie wel te verstaan.  Het was een boek van ongeveer 800 bladzijden enkel voor 2D-tekenen.  Maar de mogelijkheden hiermee voor de hobby zijn gewoonweg fantastisch, zeker voor zelfbouwers.  En snijplotters zijn betaalbaar voor de gewone hobbyist.  En nu zijn daar de laser-graveerders en de 3D-plotters bij gekomen, maar deze laatste twee toestellen zijn niet voor iedereen weg gelegd, ook niet voor mij, helaas.  :(.  Misschien goed zo, want die toestellen zouden bij mij zeer rap versleten zijn. >:(

Kautenbach

ja, wat zeggen we dan, ongeloofelijk knap al die klinknagels, en een mooi staaltje civiele techniek, complimenten!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Geweldig mooi gedaan. En zeggen dat het schaal N is  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw