Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ebay gekte

Gestart door itchy, 05 oktober 2012, 21:14:09 PM

Dirky

Mannen die met treintjes spelen maken hun echtgenote vaak wijs dat ze er nog veel geld kunnen voor krijgen na hun overlijden.  :)

'k Heb hier ooit een verzameling opgekocht in Lierde van een dergelijk sterfgeval. Vrouwtje dacht er nog 2500€ voor te krijgen... Via de zoon heb ik haar kunnen overtuigen dat 1/5 van die vraagprijs nog teveel was... :)

janieburton

Citaat van: Dirky op 21 februari 2016, 20:27:43 PM
Mannen die met treintjes spelen maken hun echtgenote vaak wijs dat ze er nog veel geld kunnen voor krijgen na hun overlijden.  :)

'k Heb hier ooit een verzameling opgekocht in Lierde van een dergelijk sterfgeval. Vrouwtje dacht er nog 2500€ voor te krijgen... Via de zoon heb ik haar kunnen overtuigen dat 1/5 van die vraagprijs nog teveel was... :)

Hangt er vanaf wat het is! Is het oude Lima en Jouef dan is dat niet veel, bij Marklin en FLM kan dat meer zijn en is het oude zeldzame Marklin dan kan dat misschien nog wat meer zijn en het aantal locs kan ook bepalend zijn.
En rijtuigen dat brengt niet veel op of het moeten rijtuigen zijn die passen bij en bepaalde loc die ook verkocht worden en sporen daar moet je bijwijzen van spreken nog geld bijgeven, idem voor de huisjes.

 

SirGresley

Ik denk dat die gast van die Lima set indertijd 300,- Bfr betaald heeft!!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama


raf

heb ik over laatst gekocht voor als donor te dienen voor een nmbs loc
die nmbs had wiebel wielen en daar de centers plastiek zijn krijg je die nooit meer goed
dacht dat ik 60 euro betaald had
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

efl045

Mijn nieuwste aanwinst, zondag gekregen van mijn vrouwke die het kocht op een rommelmarkt voor 50 cent, op eBay meer dan 100x duurder...
Ge moet soms eens wat chance hebben  ;)

De mijne die perfect rijdt (lok hé...):


eBay:
http://tinyurl.com/hsjdsfl

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 03 maart 2016, 16:14:03 PM
De mijne die perfect rijdt (lok he....)
Alsof we hier ooit over iets anders dan modeltreinen  denken en schrijven ...... ;D ;)

Johnnytrein

Ik denk nog thans ook aan auto's en formule 1 :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

ik had nog andere dingen voor ogen waar het leuk mee rijden is ! Paardrijden,.....................................  ;D ;)

janieburton

#175
 


OlivierV

In principe is dat nog zo gek veel niet

- Reeks 51 van mehano met sound volgens de beschrijving: kost iets van een €300 nieuw heel lang geleden.
- BR86 van marklin , zal ook niet zo goedkoop geweest zijn: reken ook €300, want op de doos staat mfx, en dat kost geld hoor!
- Br86  van Marklin, zal ook niet zo goedkoop geweest zijn, komt uit de startset 29530 (zie die ene doos op de foto), was nieuw  pakweg € 250 voor die set.

Dan zitten we al aan €850, dan nog wat veel te dure wissels, gewone rails en wagons van Marklin en die mens zal denken dat hij zijn materiaal eerlijk verkoopt, wat ergens wel zo is, maar het zijn op zich geen gewilde items, behalve die 51 van mehano misschien ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Olivier, misschien wel maar het is gebruikt en als het in een vitrine had gestaan was het misschien een ander verhaal.
 

stoomlokje

Kijk maar eens op de ruilbeurzen,
De prijzen liggen daar ook niet zo ver van de nieuwprijs al is het tweedehands-materiaal.
Voor het materiaal van Roco bvb op schaal 1/100 van de jaren '75 a '80 dat toen nieuw +:- 400 Bfr kostte, vraagt men nu dik 25 Euro  = 4 x de aankoopprijs en dan nog voor okkasie-materiaal.