Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ebay gekte

Gestart door itchy, 05 oktober 2012, 21:14:09 PM

Peter

Schrik maar niet van de prijs van de koffer met de speciaal schuimrubberen inhoud.
Maar als je zoveel tweetjes hebt kan dat er ook nog bij, nietwaar ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

Citaat van: B_Modelbouw op 01 februari 2016, 19:04:07 PM
Man, man, ik sla bleek uit ...

Wat zou deze koffer kosten?


Wetende dat de modellen DCC sound zijn en interieurverlichting hebben
Waar kunnen we bieden???   8)

Houdini

Daar ben 'k ook wel jaloers op!

yannickvw

Wat ik raar vind is dat er vaak twee sets aangeboden worden; onlangs zag ik ook een set M6 met stuurstand; direct 4 bieders (ze loopt nog geloof ik) een andere set van dezelfde verkoper die dan weer voor 149 euro onverkocht is. Zelfde met type 11; de ene keer wordt er zot veel voor geboden, de andere keer niets...toch raar die Ebay hoor  ??? ::)

Metpetergaathetbeter

vaak tonen aanbieders niet het achterste van hun tong, vaak heeft de verwijding ook reden : die kan zijn dat iemand al (veel)bood niet langs ebay, ook kan het veel aanbieden ook fiscale gevolgen hebben, wanneer je teveel aanbiedt kan dit als een beroepsactiviteit gezien worden. Ook ebay dient/houdt zich aan de plaatselijke fisc. wetgeving !  :-\

janieburton

Citaat van: yannickvw op 02 februari 2016, 13:06:46 PM
Wat ik raar vind is dat er vaak twee sets aangeboden worden; onlangs zag ik ook een set M6 met stuurstand; direct 4 bieders (ze loopt nog geloof ik) een andere set van dezelfde verkoper die dan weer voor 149 euro onverkocht is. Zelfde met type 11; de ene keer wordt er zot veel voor geboden, de andere keer niets...toch raar die Ebay hoor  ??? ::)

Ooit op een item geboden, leg mezelf altijd een maximum prijs op als ik op iets bied op ebay en de volgende dagen is er meer dan het dubbel geboden op dat item door 2 bieders; enkele dagen na afloop van de biedingen kreeg ik een mailtje van de verkoper of ik nog interesse had voor het item aan mijn geboden prijs daar de hoogste bieder en winnaar van het item niet had betaald of wou betalen.

Heb er zelfs niet terug gemaild daar dit duidelijk een vorm van fraude was, de 2 bieders waren zogezegd "strooimannen" die de prijs wouden opdrijven.

Niet elke ebay verkoper is zo maar heb toch al redelijk veel van die zaken gehoord. 
 

ToThePoint

#141
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2016, 13:06:46 PM
Wat ik raar vind is dat er vaak twee sets aangeboden worden; onlangs zag ik ook een set M6 met stuurstand; direct 4 bieders
(ze loopt nog geloof ik) een andere set van dezelfde verkoper die dan weer voor 149 euro onverkocht is.
Zelfde met type 11; de ene keer wordt er zot veel voor geboden, de andere keer niets...toch raar die Ebay hoor  ??? ::)

Die verkoper ben ik.
Na meer dan een jaar me niet met treinen bezig gehouden te hebben en lang niet meer op fora noch enige opvolgingen eindelijk
de energie gevonden om wat ik hier verzameld heb te koop aan te bieden.
Had het idee om eerst het materieel van LS Models op ebay te verkopen omdat die toch iets meer opbrengen dan elders.
De aangeboden objecten was aan startprijs goed voor 3000€.
Ik had nog een deel klaar liggen om op ebay te zetten maar dat veranderende al heel snel.
Omdat ebay aan de fiscus vanaf 5000€ verkoop dat aan hen meedeelt en men voor de fiscus dan ook vanaf dat bedrag een
handelaar is en als arbeider met alle gevolgen vandien.
Op gegeven ogenblik was de verkoopwaarde reeds gestegen tot 4800€.
Ik moest actie ondernemen of men zou men nek oversnijden.
De set m6 aan 149 is eentje zonder MUX, de andere heeft dat wel en is dus meer in vraag.
Momenteel is de waarde als zondag alles verkocht is aan de huidige stand 4200,50€.
Men bied 470€ voor de exclusieve serie 11 nr 1181 van modeltrein paradis.
Het city rail tweetje staat momenteel 460€.
Indien dat nog gaat stijgen dan dien ik weer maatregelen te nemen want de limiet is in zicht.
Het is echter jammer dat de zaken zo moeten gaan want hoe sneller die treinen weg zijn des te beter.
Het gaat jaren duren aan dit tempo van 5000€/jaar.
Soit het zij zo en diegene die er een probleem mee hebben gelieve zich te wenden tot de fiscus want
ben de haatmails meer dan beu.
Trouwens deze worden geblokkeerd van verdere biedingen op de te koop aangeboden objecten.
Hoef hun geld niet en zij missen de boot. Ik vertrek van een minimumprijs dus ben altijd tevreden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janieburton

#142
@ToThePoint,

Ik viseer u niet ik heb enkel mijn ervaring beschreven wat ik heb ondervonden op ebay, en het item waar ik het over had/heb is zelfs GEEN modeltrein gerelateerd artikel; het waren 6 porseleinen theetasjes.

En het probleem met de fiscus waar je het over hebt kan je misschien onder controle houden door je items niet onder de vorm van "biedingen met opbod" aan te bieden maar aan een vaste verkoopprijs zodat er geen kopers "zotte biedingen" doen en die ze achteraf misschien niet nakomen; alhoewel ik wel denk dat sommige kopers een serieus pak geld willen neertellen voor en 2tje van Jocadis     
 

marctje

Je zou misschien eens catawiki kunnen proberen
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

SirGresley

Of op een ruilbeurs gaan staan, dat Belgisch materiaal zijt ge zo kwijt, soms zelfs voor de "openingsuren"
Als ge er geen te zotte prijs op plakt natuurlijk!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

ToThePoint

Citaat van: SirGresley op 05 februari 2016, 11:17:46 AM
Of op een ruilbeurs gaan staan, dat Belgisch materiaal zijt ge zo kwijt, soms zelfs voor de "openingsuren"
Als ge er geen te zotte prijs op plakt natuurlijk!

Als het voor de openingsuren al weg is zal er wel een opkoper cq aasgier mee weg zijn die het dan
wel tegen zotte prijzen verkoopt.
De zon mag voor iedereen schijnen nie ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI


WVA

De bokkesprongen dat die prijs gemaakt heeft doet me de wenkbrauwen fronsen.....

NielsVV

Ik juich deze prijzen alleen maar toe. Zie mijn pensioen, wat tegen de tijd dat ik op pensioen mag gaan toch al niet veel meer zal voorstellen, alleen maar aandikken!
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Metpetergaathetbeter

vraag is of die prijzen zo hoog gaan blijven scoren als LS opnieuw produceert ? ;)