Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LSM Reeks 18/2

Gestart door thor, 05 oktober 2012, 14:33:00 PM

ERVIN

Ja Jurgen , dat lijkt mij idd voortaan  de beste oplossing , eerst alles eens goed bekijken en vooral de loc eens laten rijden , een voor de hand liggende tip , maar ééntje die volgens mij maar weinig wordt toegepast.

krispy

Erwin , reed deze lok echt niet  :o

Volgens mij is dat een draadje van 1 draaistel dat waarschijnlijk ergens tussen geperst werd ( bij het monteren van de kap ) , maar dan neemt hij ( bij de mijne toch ) nog altijd spanning via het ander draaistel.
Ik denk dus persoonlijk dat een testrit in de winkel niks had uitgemaakt , hij zou wel rondjes gedraait hebben , maar zou waarschijnlijk op problemen stuiten in wissels , wat op de meeste winkelbanen niet aanwezig is .

Men zou het waarschijnlijk enkel gezien hebben door de kap te verwijderen , en dat gaat men in de winkel zekers niet doen als men er geen decoder ter plaatse laat installeren.

Dus Erwin U reactie van terug doen  is volledig terecht , of anders zelf het draadje herstellen ( twee blinkende stukjes opnieuw samen verbinden en isoleren ) , dit is dan 200 km benzine gespaard is ( als men geen tankkaart heeft ;) ).

Ik heb de mijne vorige week ( HLE1801 rail fac) bij LSM zelf binnen gedaan om te laten upgraden ( was een dagje gaan langlaufen , en dit is op 5 min vandaar ) , hun prog pc had toen problemen , en men gaat hem terug leveren bij mijn huisleverancier met de eerst volgende levering  ;) ( deze van de sounds )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Nee Kris , er zit helemaal geen beweging in deze loc , je kan duidelijk zien dat de draad is afgeknapt , heel waarschijnlijk heeft hij tussen de kap gezeten , nochtans ging de kap er best makkelijk af , ik heb hier zeker geen kracht op moeten zetten om die te verwijderen.

Jammer maar helaas , voorlopig heeft mijn huisleverancier geen 18en meer in stock , maar we wachten rustig af tot er een nieuwe levering is binnengekomen.

krispy

Hopelijk snel voor U  ;) , maar de gewoone waren momenteel volledig uitverkocht bij LSM zelf .
De nieuwe waren toen ik der was nog niet geleverd ( de sound hadden ze nog maar net goed gekeurd en aan esu laten weten ) , ESU moest nog beginnen aan de programmatie van de decoders voor LSM .( de sound file zou niet los verkrijgbaar zijn , specialeke voor LSM en dus enkel op voorgeprogrammeerde sound decoder verkrijgbaar  >:( )

Persoonlijk hoop ik voor mij dat ze deze maand nog leverbaar worden , dan is de mijne ook terug , anders wordt het weer langer wachten ???
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

TBCédric

de nieuwe levering zou pas in januari komen ( zo heb ik het verstaan). of het nu in het begin, midden of einde van de maand is, kweet het niet.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mivc057

Januari ?  Van welk jaar ?

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

tiep16

Is de sound gebaseerd op software versie E, of een versie van ervoor?  ;D

krispy

Zo , mijn 1801 rail facilities is terug van de upgrade bij LSM
Nu werken alle lichtfunctie en is hij geupgraded van budget naar volwaardig  ;)

Alles werkt naar behoren ( of toch bijna )

Ik heb hier een sound esu 4 ingestoken met de sound op van een taurrus ( is dezelfde familie als de HLE18/2 heb ik me laten wijsmaken  ;) )
Is er iemand die de sound decoder van VanBiervliet heeft ?

Indien ja , is het mogelijk mij de decoder settings eens door te mailen ( xxx.esux file )
reden : nu gaan alle lichtfunctie maar de soundmapping zit ermee op vbv , als ik F2 ( groot licht aan ) indruk gaat de AIRHorn + de grote lichten )
Met hun mapping is dat mischien opgelost en moet ik niet zitten prullen  ;)

De file mag naar prive gemaild worden   krisdeschoenmaekersAPESTRAATgmailPUNTcom

Alvast dank voor de reactie
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

tiep16

#69
De tractie-elektronica van een HLE 18 is eerder verwant met een BR 189 dan met een Taurus. Naar geluid toe is dat zeer duidelijk in de 'toonladder' die een Taurus produceert bij aanzetten (http://www.youtube.com/watch?v=Bu5G4RIgfB8), dewelke geheel afwezig is bij een BR 189 of HLE 18.

ERVIN

Wow dat is idd een heel ander geluid dan de Reeks 18, eerste maal dat ik dit hoor , ik dacht dat er ergens een straatmuzikant begon te spelen. ???

ToThePoint

@Erwin

Ja das frappant he seg.
Had dat ook nog nooit gehoord.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TBCédric

Da's wel een speciaal geluidje hé?!  K' had het eerder al gehoord.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

deurenkletser

Ik heb ook de budget 1801 versie van Rail Facilities. Na het insteken van een decoder ESU v4 en het incoderen van alle opgegeven waardes stel ik vast dat de rode en witte lichten samen branden. Heeft er nog iemand dat probleem of dat probleem gehad? Wat kan ik hier best mee aanvangen?

Ik vrees dat RF hier weinig 'garantie' kan aan geven. Stom dat ik het nu pas heb uitgetest met een decoder natuurlijk...

itchy

ik dacht dat die decoder instellingen geldig waren voor een lokpilot v3 en niet voor de v4..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail