Je hebt PM.

Gestart door PietB, 14 september 2012, 12:23:51 PM

PietB

Hallo allemaal.
Het valt mij steeds vaker op dat mensen deze melding maken.
Dat is helemaal niet nodig.
Na het inloggen op dit forum zal er een melding dmv een popup komen als men een ongelezen PM heeft in de inbox.
En als men het heeft aanstaan dat de PM via email bezorgd wordt dan is de email al veel eerder gearriveerd dan dat het foorum geopend wordt.
Het zijn dus overbodige aankondigingen.

grt Pieter.

Paulogic

Bossie, je hebt PM...  ;D ;D ;D Nee grapje hoor.
Ik had dit ook al opgemerkt. Duidelijk een makkelijkere en meer nette manier.
Toch goed dat je het eens in het daglicht plaatst !  8)
mvg,
Paul(ogic)

Jurgen

Ik denk dat dit gewoon een zekerheid is voor als er eens een PM moest verloren gaan.
Vooral in het hoekje "Te Koop", "Gezocht" en "Ruilbeursje" kan dat soms belangrijk zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: Jurgen op 14 september 2012, 15:49:17 PM
Ik denk dat dit gewoon een zekerheid is voor als er eens een PM moest verloren gaan.
Nou ik kan me voorstellen dat men zo denkt, maar:
1- er raakt geen PM weg of men(de ontvanger) moet het zelf weggooien.
2- wat is de zin van melden, als er geen PM meer is(weg gegooid)?

Nogmaals ik zie er het nut niet van in.

grt Pieter.

bellejt

is vooral een zekerheid dat de ontvanger weet dat je er eentje hebt gestuurd.Soms gaat er al eens eentje te snel in de prullenbak en nu krijg je de bevestiging ook in het topic.Aanvullingen hoeven volgens mij niet altijd wat bij te brengen.

Ronald

Citaat van: Jurgen op 14 september 2012, 15:49:17 PM
Ik denk dat dit gewoon een zekerheid is voor als er eens een PM moest verloren gaan.
Vooral in het hoekje "Te Koop", "Gezocht" en "Ruilbeursje" kan dat soms belangrijk zijn.

Precies. Waar mensen zich al niet druk om maken...... ;) Lekker gaan modelbouwen :)

PietB

Citaat van: Ronald op 14 september 2012, 16:37:16 PM
Precies. Waar mensen zich al niet druk om maken...... ;) Lekker gaan modelbouwen :)
Het spijt mij dat ik het gemeld heb, kennelijk soort niemand zich er aan.
Lekker doorgaan dus, en op den duur zullen de "je hebt PM" veel hits in de zoek machines geven.
Jammer hoor van zo'n net en gestructureerd forum.

grt Piet.

PS. Luc gooi er maar een slotje op.

Havoc

Het is niet helemaal onzinnig:
- email is "best effort only". Je bent er nooit zeker van dat email toekomt.
- het overkomt mezelf vaak dat ik niet kijk naar de melding ergens bovenaan op de eerste pagina in kleine lettertjes. Er zijn forums die geen email sturen en waar ik pas maanden later zag dat ik een PM had.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ronald

Citaat van: bossie op 14 september 2012, 17:35:08 PM
Het spijt mij dat ik het gemeld heb, kennelijk soort niemand zich er aan.
Lekker doorgaan dus, en op den duur zullen de "je hebt PM" veel hits in de zoek machines geven.
Jammer hoor van zo'n net en gestructureerd forum.

grt Piet.

PS. Luc gooi er maar een slotje op.

Pieter, niet boos worden... alleen maak je je onnodig druk. Als iemand ter bevestiging zegt  "je hebt PM" is daar in mijn ogen niets mis mee. Uiteraard komt er een melding als je het forum weer opent alleen zou de tijd tussen dat en je persoonlijke antwoord wel eens langer kunnen zijn dan gewenst.

En met zoekmachine functie's heeft het verder niks te maken.

Citaat van: bossie op 14 september 2012, 17:35:08 PM
Jammer hoor van zo'n net en gestructureerd forum.

Sorry, maar die opmerking is echt onzin.

Citaat van: Havoc op 14 september 2012, 18:00:23 PM
... en waar ik pas maanden later zag dat ik een PM had.

Precies..... ;)

Havoc

CiteerUiteraard komt er een melding als je het forum weer opent

Niet altijd. Als je het niet hebt aanstaan, of je blokeert pop-ups dan zie je dat niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Citaat van: bossie op 14 september 2012, 17:35:08 PM
Citaat van: Ronald op 14 september 2012, 16:37:16 PM
Precies. Waar mensen zich al niet druk om maken...... ;) Lekker gaan modelbouwen :)
Het spijt mij dat ik het gemeld heb, kennelijk soort niemand zich er aan.
Lekker doorgaan dus, en op den duur zullen de "je hebt PM" veel hits in de zoek machines geven.
Jammer hoor van zo'n net en gestructureerd forum.

grt Piet.

PS. Luc gooi er maar een slotje op.


Je hoeft je niet te excuseren. Ik denk niet dat iemand je hiervoor zal willen doodschieten.  ;D
Bij de verkoop- en ruil-draadjes verdwijnen de topics telkens als ze verkocht of gevonden zijn. Dus zo veel extra hits zal een zoekfunctie niet opleveren.
Trouwens, je moet echt al gaan zoeken op "PM" vooraleer je deze in je zoekresultaten gaat zien.

Wat andere draadjes betreft vind ik dat je eigenlijk wel gelijk hebt. Sommigen plaatsen meteen na het verzenden van de PM dat ze een PM gestuurd hebben. Dat is niet nodig vind ik.
Pas als je na een week nog niets gehoord hebt, dan kan je daar misschien even melding van maken op het forum. Maar anders is het inderdaad onnodig.
Maar zoals ik eerder al zei, voor de verkoop- en ruildraadjes kan het handig zijn en een extra controle opleveren over wie eerst was.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: Havoc op 14 september 2012, 18:00:23 PM
Het is niet helemaal onzinnig:
- email is "best effort only". Je bent er nooit zeker van dat email toekomt.
- het overkomt mezelf vaak dat ik niet kijk naar de melding ergens bovenaan op de eerste pagina in kleine lettertjes. Er zijn forums die geen email sturen en waar ik pas maanden later zag dat ik een PM had.
Email is inmiddels de core van het internet, multinationals zijn er van afhankelijk. Dus best effort ......... dat is dus niet waar.
Het is tegenwoordig zo gestructureerd dat een verzonden email binnen 10 minuten in de inbox van de ontvanger ligt, waar ook ter wereld.
Best effort dat was het tot plm 1995, maar nu echt niet meer!
Punt 2 kan natuurlijk, maar dat is een kwestie van discipline en kleine lettertjes dat is geen excuus.
Bij mij zijn de letters van de meldingen in de kop van het forum even groot als die van de postings, dus dat is een kwestie van instellen.
Als je er voor kiest om pop-ups te blokkeren dan zul je met het PM ontvangen van een forum anders om moeten gaan.

@Jurgen,
Dat excuus van mij was wat ironisch bedoeld, ik heb het forum team deze software aanbevolen omdat er zoveel gebruiks vriendelijke features in zitten en ik vind het jammer dat het hele PM geburen hier zo vreemd gebruikt wordt.
Bij de meeste forum software is het PM echt een ondergeschoven kind, maar in deze versie is het een volwassen item.
Dus probeer ik iedereen er van te overtuigen dat als je er anders mee omgaat je er ook (en nog meer) plezier aan kunt beleven.
Maar ik heb er vrede mee als anderen er zo niet mee om willen gaan.

grt Pieter.

Kautenbach

... toch maar goed dat er ook op het forum een melding komt, ik moet een PM hebben, echter niet ontvangen, zelf een test gedaan, wel ontvangen, op deze manier weet je in elk geval dat er een mail verzonden is, check check dubbelcheck

Gerolf

Soms is "je hebt pm" een signaal naar anderen: "ik heb hem beantwoord", of "ik heb zijn model gereserveerd" of ...
=> en dat kan wel een nuttig signaal zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Je hebt PM of you've got mail durf ik ik ook al eens te gebruiken bv om af te spreken, iemand attent te maken dat er iets te koop aangeboden wordt dat hij zoekt en om zeker te zijn dat de geadresseerde het mailtje daadwerkelijk leest !

Groeten Peter  ;)

PS wat ik dan al veel vervelender vind als iemand uitleg vraagt dat het antwoord via PM gaat,  mocht het via het forum gaan dan is het voor iedereen interessant om meer kennis te vergaren !