Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

reclame

Gestart door Dirky, 30 augustus 2012, 21:59:31 PM

Paulogic

#15
Ik volg hierbij de stelling van Dirk en anderen. Ikzelf hoor, zoals jullie wel weten, tot het segment erg kleine kleinserie fabrikant en vind dat een product kenbaar maken geen schande is.

Daarenboven hebben sommigen een vertekend idee van de impact van zo'n melding (heb ik gemerkt aan de mails, losse babbels,...).

Op beurzen hoor ik steevast dat mensen zelfs MSM niet kennen, laat staan het forum. Volgens mij (en ook volgens mensen met winkels) zitten 'die hard'
modelspoorders/bouwers op het forum (fora) en dit is slechts een heel klein percentage van het totaal aantal modeltrein liefhebbers. De meesten gaan naar hun
vertrouwde winkel en kopen wat ze zien of wat ze aanbevolen krijgen. Een andere winkel is bij velen al een uitzondering en is het een éénjaarlijkse dagtrip met
meer museumgehalte dan koopintentie. Het internet afschuimen voor info of meer, is een nog grotere uitzondering.  Ik zou durven stellen dat meer dan 90%
van alle mede-spoorders, thuis, hun hobby nog steeds in alle beslotenheid beleven en even een ruilbeurs of opendeur bezoeken al sporadisch is. Modelspoor is hier
nog niet uit de 'kast' zoals in Duitsland. Daar is het aanvaard en zelfs een fenomeen. Dat ginder de impact groot is en kan leiden of is het 'lijden' tot een prijzenslag of
mail-oorlog, kan ik mij best voorstellen. Hier is de impact, volgens mij, beperkt tot enkele tientallen waarbij de interesse in het resultaat en mogelijkheden groter is
dan de interesse in aankoop.

Ik kom alvast op beurzen steeds dezelfde mensen tegen, waarvan het gros ook forumlid is. Juist ja Die Harder's zoals ik. Ik krijg dan steeds positieve respons en zelfs
verzoeken, tips, ... en drankjes  8)

Nog een bedenking : Van alle MSM lezers, hoeveel lezen de reclame-bladzijden???

mvg,
Paul(ogic)

Kees-Jan

Paul het klopt wat je zegt. Ook op de NL fora is het maar een klein deel van de markt wat zich op fora begeeft. Soms tegen het zere been van die fora eigenaren als je dat zegt.

In mijn klantenkring zijn er heel veel die niet eens internet hebben....

Tav zwart/wit: het is wel duidelijk bij regels.

De slimme winkeliers die hier en op andere fora meelezen benaderen mij dan ook regelmatig omdat ze dan een exclusief product hebben en daar hun klanten mee terug kunnen krijgen in de winkel. Die dat niet doen missen inkom!

Mvg

Kees-Jan

erik de noorman

Mij maakt het niet uit of er hier reclame wordt gemaakt of niet. Ik laat mij trouwens zo weinig mogelijk beinvloeden door reclame (denk ik toch). Het is anderzijds wel handig om over info te beschikken als je iets zoekt. Wat wel wordt vergeten is dat adverteren op de site van MSM een bron van inkomsten is voor MSM. Ik veronderstel dus dat MSM er niet staat voor te springen om hier reclame toe te laten.

Erik.

Kris

#18
Hallo,

ik denk dat het niet zo simpel is waar is de grens tussen kleinserie en handelaar ? (zelfs voor kleinserie is een BTW nr vereist) , daarbij komt dat deze site een initiatief is van modelspoormagazine en waar liggen de inkomsten van een tijdschrift?
Waarom zou een handelaar nog een reclame plaatsen in dat tijdschrift als hij het hier op de site gratis zou kunnen doen ?
Ik denk dat dingen die hier aan bod komen en later een commercieel vervolg krijgen beter reclame maken in het tijdschrift , prive zoekertjes
en te koop kan nu al op de site ( en ook gratis in het magazine dacht ik)



met vriendelijke groeten
kris

Jurgen

Van mij mag het, dan zijn we meteen ook van het gezeur af of iets reclame is of niet.

MAAR! Een aparte rubriek, enkel zichtbaar voor leden van dit forum (normaal kan dat met dit forum) en goed in het oog gehouden door de moderators.
Reacties kunnen zolang ze constructief zijn of gefundamenteerde kritiek zonder de bedoeling om een handelaar/fabrikant af te breken. Gewoon komen roepen dat het "niet mooi" is, is dus niet genoeg. Er moet een reden zijn waarom iets niet mooi is en persoonlijke smaak is geen reden daarvoor.

Als de regeltjes voor die rubriek gevolgd worden, dan zie ik geen enkel probleem. We kunnen misschien zelfs primeurs krijgen of zelfs exclusieve producten voor dit forum.

De rubrieken "Te Koop", "Ruilbeursje" en "Gezocht" kunnen misschien ook enkel zichtbaar gemaakt worden voor ingelogde leden. 't Is maar een idee.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Op een Franse (uit Frankrijk  :) ) FORUM hebben ze dit op een elegante manier opgelost. Er bestaat een speciale rubriek voor de 'createurs' (niet voor winkels bedoeld) en de gebruikersnaam krijgt een wel bepaalt kleur.

Misschien eens over nadenken  ;)

Havoc

CiteerWaar ik een probleem mee heb is de vervuiling van mensen die ook produceren in het grijze of zwarte segment en daarmee op een goedkope manier het gras wegmaaien voor onze voeten.

Dus met modelbouwers die anderen gratis willen helpen heb je problemen? Daar heb ik nu problemen mee.

CiteerEr bestaat een speciale rubriek voor de 'createurs' (niet voor winkels bedoeld) en de gebruikersnaam krijgt een wel bepaalt kleur.

Geen slecht idee die aparte kleur.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

Nee Johan ik heb een probleem met mensen die iets verkopen aan mede hobby genoten op een dusdanige wijze en hoeveelheid waardoor de spullen die oa ik verkoop niet meer te slijten zijn.

Dat is dus iets heel anders.

Van een euro verkoop hou ik geen euro over en een deel gaat naar het systeem waar jij en ik gebruik van maken vandaag of morgen. Daarbij de opmerking dat ik die bijdrage gerust wil leveren en niet in mijn eigen kontzak hoef te steken.

Mvg

Kees-Jan


marc goovaerts

Aankondigingen van kleinseriefabrikanten mogen gerust een afzonderlijke plaats op het forum krijgen, wat mij betreft.

Van velen kan je anders slechts toevallig horen dat ze bestaan en/of wat ze aan te bieden hebben.

Er is toch geen koopverplichting, en als er mensen zijn die bv decals willen verkopen aan de prijs per vierkante centimeter van bladgoud, staat het iedereen nog steeds vrij om ze te nemen of te laten.

Of ze aan te bieden aan een goedkopere prijs....  8)

Metpetergaathetbeter

@Jurgen,
ik heb een beetje een probleem met  commentaar te mogen geven, als bepaalde mensen produkten willen presenteren en op deze wijze proberen een koper te vinden, dan vind ik dat als iets niet deugt of teveel afwijkt van het originele model dat je daar kunt op reageren. eigenlijk is het wel gemakkelijk iets te presenteren als geen kritiek mag ! Eigenlijk is dit een beetje risico van het vak die je er bij dient te nemen !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Vind ik ook.
Op die manier komen de producenten ten minste te weten of wat ze aanbieden tegemoet komt aan de noden van de forumleden.
En ze kunnen op die manier hun producten bijsturen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

CiteerVan een euro verkoop hou ik geen euro over

Daar geloof ik nu geen flikker van. Je koopt de machines niet om er nix aan over te houden

argilla

Citaat van: Havoc op 31 augustus 2012, 20:37:05 PM
CiteerWaar ik een probleem mee heb is de vervuiling van mensen die ook produceren in het grijze of zwarte segment en daarmee op een goedkope manier het gras wegmaaien voor onze voeten.

Dus met modelbouwers die anderen gratis willen helpen heb je problemen? Daar heb ik nu problemen mee.

CiteerEr bestaat een speciale rubriek voor de 'createurs' (niet voor winkels bedoeld) en de gebruikersnaam krijgt een wel bepaalt kleur.

Geen slecht idee die aparte kleur.




volledig met je eens Havoc. Met die uitspraak over "vervuilen" had ik ook een plotse oprisping  :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#28
  Nee Johan ik heb een probleem met mensen die iets verkopen aan mede hobby genoten op een dusdanige wijze en hoeveelheid waardoor de spullen die oa ik verkoop niet meer te slijten zijn.


Vind ik kort door de bocht.
Wat jij zegt is dus; als er iemand bovenleidingen in bv een club maakt voor de overige clubleden gewoon om hem te helpen , tegen materieel prijs om de kosten te dekken,  jij schade en te kort gaat hebben en lijden ????
Rare stelling .
Als je het dan doortrekt kun je stellen dat ;  het artikel in MSM over de bovenleiding  en het namaken hiervan is in jouw nadeel dan ? Ah ja want jij verkoopt minder (als voorbeeld bedoel ik).
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Het was niet mijn bedoeling om hier een hele polemiek te beginnen. Ik begrijp Kees-Jan redelijk: verschil tussen bijberoep met boekhouding etc als zelfstandige en de hobby-ist die wat bijklust. Enkel lijkt me dat niks nieuw en zeker niet alleen bij modelbouw. Enkel snap ik de extreme reactie niet. Meestal zijn de 2 zaken niet te vergelijken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.