Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Peter, 02 december 2004, 20:19:10 PM

Peter

Ben van de middag met mijn echtgenote gezellig gaan winkelen in het stad (waarom zeggen wij Antwerpenaren eigenlijk het in de plaats van DE stad.
Nu, ja, Gezellig, voor haar wel. Zij koopt en ik mag betalen.
Maar ja? terwijl ik in de buurt van een bekende treinenzaak was denk, vlug een paar kleinigheden, dan kan ik morgen verder werken. Wat zie ik in zijn show-vitrine een Lima reeks 11 en een reeks 27 elk voor 175 euro. Vraag lang mijn neus weg is die prijs juist, antwoord de verkoper, oh ja dat is de normale prijs.
Ik weet niet wat jullie er van vinden maar sommige winkels maken het toch wel heel bont. Ik ben geen voorstander om winkel of personen op een zwarte lijst te zetten, maar ik vind wel dat er ergens een systeem zou moeten bestaan voor MAX. prijzen.
Wat vinden jullie hiervan
Peter;);)
Met vriendelijke groeten
Peter

maxim

Daar ben ik ook voorstander voor,
want sommige locomotieven verschillen sterk in prijs.

De 77 bijvoorbeeld,
op de ene plaatsis hij 240 (marklin + digitaal + sound) en ergens anders was hetzelfde locomotiefje te koop tegen 300 euro en nog een beetje,
dat is een schandalig prijsverschil!

tonycabus

Merci, Europa!
Ieder handelaar is door de Europese regelgeving immers vrij zijn prijzen te bepalen[?][?][:(]
Niet dat ik sommige handelaars hun brood niet gun, maar het systeem met richtprijzen (waar meestal niet over gegaan werd) vond ik ook veel beter.
Ik ken handelaars die zich door dat oude systeem ook genomen voelden, omdat ze als "kleine" ook kleinere groothandelskorting kregen, maar je was wel zeker dat je concurrent niet m??r vroeg voor hetzelfde artikel als jij. En je konals "kleine kommersant" dan ook met andere argumenten schermen, zoals v??l personlijkere service...

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

Prijzen staan vrij.
Maar kijk naar Marklin.Die geeft een prijslijst uit met hun prijzen voor Duitsland. (16% BTW)
Maar in NL hebben wij al 19% BTW en natuurlijk ook nog eens een aparte importeur. Die wil ook eten. Maar iedereen heeft de prijslijst van Marklin Duitsland. Wie is er nu de dupe? De winkelier. Want iedereen bestelt het anders in Duitsland.
En zo is het ook met Roco en andere merken. In NL en B zit er nog een importeur tussen die ook wil eten. Plus de verzendkosten buiten Duitsland komen er ook nog eens bij. Telt lekker op.
Oke ik vind de prijzen soms ook belachelijk hoog. Maar het is zeker niet de schuld van de winkeliers. En hou even in je achterhoofd dat op de beurzen niet de kleine onderdelen en stukjes rails te krigjen zijn en wel bij de winkel. Dus eigenlijk kunnen we niet zonder ze.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

citaat:
Geplaatst door maxim

Daar ben ik ook voorstander voor,
want sommige locomotieven verschillen sterk in prijs.

De 77 bijvoorbeeld,
op de ene plaatsis hij 240 (marklin + digitaal + sound) en ergens anders was hetzelfde locomotiefje te koop tegen 300 euro en nog een beetje,
dat is een schandalig prijsverschil!



Maxim,

Waar vind je deze 77 voor 240? De goedkoopste die ik vond is: 282!
Bedankt!
Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Ik keek net op de site van Rocky Mehano: de 77 anal.DC kost 157,50 en AC digi-ana 205. Met sound lopen de prijzen natuurlijk op...
Maar nu eerlijk: probeer eens 3 ? 4 loks met geluid te laten rijden, en vertel me dan eens wat je nog hoort?
Leuk foefje, maar 't wordt d????r betaald hoor!

Tony
--------------------

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

Als ik me niet vergis, kostte de 77 (Marklin, digitaal + geluid) bij Olaerts 235 ? toen het eerste model uitkwam.
Maar het klopt dat er grote prijsverschillen zijn voor dezelfde modellen. Ik houd mezelf voorlopig toch bij Olaerts omdat daar de prijs redelijk laag is (relatief gezien en voor zover ik weet tenminste [:D]). Natuurlijk moet ik er wel een paar kilometer extra voor rijden, maar je moet er iets voor overhebben h?. Maar als de brandstofprijzen blijven stijgen zal ik toch maar eens iets dichterbij moeten gaan zoeken, denk ik. [:(!][8D][:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Even toch nog een opmerking. Wat ik met mijn schrijven beoogde, was dat een aantal winkels een meer gebruikers-vriendelijke prijs politiek zouden voeren. En Natuurlijk zijn ze niet allemaal uit op abonrmale winsten. Er zijn winkels zoals Olaerts, Jocadis, Broux en Vyncke die zeer goede prijzen hanteren. Zelfs als ik de (in het geval van Olaerts of Jocadis bv.)kosten van het opsturen erbij reken kom ik nog altijd niet aan een verschil van soms meer dan 40 euro per lok.
Trouwens, wat service betreft, staat dit in voornoemde winkels buiten kijf. Zij doen soms het onmogelijke om bepaalde onderdelen te kunnen leveren. De genoemde winkels zijn natuurlijk niet de enige. Het zijn degene die ik ken en regelmatig bezoek. Ik benadrukt het ook nog eens: Het zijn NIET altijd de invoerders. Het enige dat ik van hen vraag is dat ze zoals in Duitsland bv. een prijslijst zouden uitgeven met zoals ze het daar noemen "unverbindliche preis-empfehlung" of een
vrijblijvende richtprijs. Ook eerlijk vind ik dat bv. Olaerts,Jocadis enz. hun prijzen op hun website vermelden.
Dat Belgische modellen in de meeste gevallen duurder zijn is iets waar, naar ik vrees, weinig aan te veranderen zal zijn. Dit is een ekonomische wetmatigheid. Van een produkt waar je meer dan 30000 of meer eenheden van gaat verkopen is de prijs meestal lager dan van iets waar je er maar ong.3000 van gaat verkopen.
Peter [:)][:)][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Dag,

allemaal, mooi dat de importeur ook moet eten.  Alleen om dat "ook mogen "eten" wat is de meerwaarde die hij biedt in 2004 ?  Weinig of niets.  Zijn "eten" is beduidend hoger dan de verzendingskosten vanut Duitsland.  Trouwens bij sommige merken, om een onderdeel te krijgen (soms letterlijk) schrijft men naar de hoofdzetel.
Een prijslijst zou idd een goed idee zijn ,het bestaat trouwens voor ook,andere artikels(vb: auto, moto, caravans, tv, viedeo, ....), dus niks Europa inzake een verbod.
Dan kan afwegen wat je krijgt voor een welbepaald model (model + service).  Het zal in alle geval toe leiden dat de dozenVERKOPERS een inspanning moeten doen en dat komt alleen de modeltreinwereld ten goede.

Roland

maxim

citaat:
Geplaatst door svvander
[br
Maxim,

Waar vind je deze 77 voor 240? De goedkoopste die ik vond is: 282!
Bedankt!
Sven



Ik heb hem toen bij vanbiervliet gekocht.
http://www.vanbiervliet.com
De prijzen van die locs vind je normaal gezien ergens op de site [;)]

tonycabus

Roland,
Niettegenstaande het opheffen bij wet van exclusieve verkoops- of verdelingsrechten zal het moeilijk lukken om zelf te gaan importeren.
De fabrikanten moeten immers aan je willen leveren en zullen alleen al uit loyauteit tov hun huidige importeurs de deur voor je neus dichtslaan. En niet op een kier laten ook!
Wel spijtig, want er zijn vaak importeurs die zoals je zegt "dozen verkopen" en daarmee is de kous voor hen af.
Gelukkig bestaan er ook andere.

Tony
-----
Wordt gedigitaliseerd

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Johnnytrein

@ Jurgen, je kunt natuurlijk ook aan Guido Olaerts een bestelling doorgeven en naar een ruilbeurs dichterbij laten meebrengen, of zelfs laten opsturen als de benzine prijzen blijven stijgen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Opsturen?? Dat ik daar nog niet eerder aan gedacht heb. [:I]
Maar je hebt mij wel op een idee gebracht. Tja, jong en onervaren h?. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

En Guido Olaerts (sorry voor de handelaars die ik niet ken!) is een goeie peer! Wil graag zaken doen en biedt dus ook de nodige "service". Ik kan ervan meepraten...denk zelfs niet dat ik nog ooit ergens anders rollend materieel zou kopen, all??n daarom!

Tony
-----
Wordt gedigitaliseerd

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

maxim

Van die service kan ik meepraten,
je moet maar 1 mailtje sturen,
en je pakketje ligt op de gewenste beurs klaar.
Voor hij het pakketje aan jou overhandid controleert hij alles nog eens zeer goed. Zodat eventuele kleine fouten snel aan het licht kunnen komen.
En dit alles met het nodige enthousiasme. [:)]
En zo ging ik met een goede 4505 naar huis [:D]