Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 117

Gestart door argilla, 27 augustus 2012, 09:39:33 AM

ronny-vdv

Ook hier niet aangekomen  :(

ronny-vdv
Mvg,

ronny-vdv

Michiel

Toevalig deze keer wel voor het weekend aangekomen, en wat zag mij oog bij het doorbladeren? De zandinstallatie van het oude depot van Schaarbeek!!!  HELEMAAL IN MIJN ROOS!  8) 8) 8) 8) Mijn dank is groot!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Zeer mooi nummer. Graag had ik een plannetje gezien bij de baan het ruhrgebied .
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Citaat van: Michiel op 01 september 2012, 11:00:45 AM
Toevalig deze keer wel voor het weekend aangekomen, en wat zag mij oog bij het doorbladeren? De zandinstallatie van het oude depot van Schaarbeek!!!  HELEMAAL IN MIJN ROOS!  8) 8) 8) 8) Mijn dank is groot!

Michiel, PB zal het waarschijnlijk wel alleen in HO plannen  :-[

Michiel

Hoi Marc,

verrassingen zijn steeds mogelijk, maar waarschijnlijk heb je gelijk. Maar gezien ik nog geen informatie heb gevonden over de zandinstallatie van oud Brussel-Noord, bekijk ik graag de gedetaillerde bouwbeschrijving van de installatie van Schaarbeek. Ik zou deze dan graag OOOIT eens willen nabouwen in schaal N.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Eigenlijk, als ze het zelf niet in N willen produceren, zou je iemand moeten vinden waar je de ongemonteerde stukken zou kunnen opmeten/scannen om ze daarna in N na te bouwen...
De fabrikant doe je er geen pijn mee als die zelf geen N-plannen hiermee zou hebben.

Trouwens, in Hasselt staat er ook nog eentje, zelfs iets groter.

tsjoektsjoek

Vandaag (zaterdag 1september) nr 117 subiet opgehaald bij de Bruna
even doorgebladerd, weer een lekker nummer met toppertjes van modelbanen.
via deze weg wil ik Ann en Henri van Het Spoor proficiat wensen
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Kautenbach

#22
net aangekomen, toevallig gelijktijdig met een doosje uit Duitsland, van Langmesser (erg mooie baan, ken die baan overigens al uit een Eisenbahn special),  op die doos uit Duitsland kom ik nog op terug over een paar dagen, MSM 117; mooi blad weer, merci, en een hernieuwd formum ook nog !

Vooral de Franse baan sprak mij erg aan, goeie sfeer, Frans, Heuvel/bergachtig, stoer thema, herfttint ect ect, daar mag nog wel meer van komen! sporenplan, en evt verdere baan, verder vooral veel mooi leesvoer, heerlijk magazine blijft het toch!

Koen

#23
Nog steeds niets aangekomen. Ik vrees dat er iets fout gelopen is  >:(.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Meta Media en direct antwoord mogen ontvangen. Blijkbaar een probleem met de post. Nu maar hopen dat dit snel opgelost geraakt. Gelukkig is dit de eerste keer in 10 jaar (met dank aan Meta Media).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

chef garde

Citaat van: Koen op 03 september 2012, 14:34:47 PM
Nog steeds niets aangekomen. Ik vrees dat er iets fout gelopen is  >:(.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Meta Media en direct antwoord mogen ontvangen. Blijkbaar een probleem met de post. Nu maar hopen dat dit snel opgelost geraakt. Gelukkig is dit de eerste keer in 10 jaar (met dank aan Meta Media).

Mvg
Koen
Koen, als je nummer toekomt, misschien even heel aandachtig jouw gegevens lezen op het bijgevoegde papiertje.  Vorig jaar is het mij ook verschillende keren overkomen dat een nummer niet toekwam, na een korte e-mail naar de redactie werd altijd snel een ander exemplaar gestuurd.  Toen ik redelijk toevallig doorhad dat de postcode op het bijgevoegd papiertje 3820 aangaf, terwijl mijn postcode 9820 is, uiterst klein verschil maar 't kan blijkbaar leiden tot vervelende situaties!

Steam.N

Yeeeaaahhh ... hij is er ...  :) :) :)
Niet te lang knutselen, deze avond, want het nummer ziet er veelbelovend uit !!!
(Koen, sorry voor het zout in de wonde  ;))
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

@Chef Garde,

Zal ik zeker nog even controleren maar volgens Meta Media is het een probleem met de post in Mechelen. Zij hebben van meerdere mensen klachten gekregen. Ik vrees dat Meta Media er niet veel aan kan doen.

@Steam.N,

Niet aantrekken. Geduld is een schone deugd (zeggen ze toch hé)  :)

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

railman56

hier vandaag ook toegekomen. vlug, vlug ingekeken..........
decals voor stoomlokomotieven.........d'er zullen er veel blij zijn. nu nog decals voor de overige loc's en iedereen weeral tevreden. :)
op het eerste zicht weeral een goed exemplaar met dank aan alle medewerkers.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

modèlisme

Hi Michiel,

Denk je dat er vraag zal zijn naar een schaal N model van de zandvulinstallatie.
Als er voldoende interesse is wil ik wel overwegen een zandvulinstallatie in schaal N te produceren. Trouwens denk ik ook er eentje te maken in schaal O. ( daar gaat mijn interesse naar uit de laatste tijd ).
Groetjes,
Paul.
 

Michiel

#29
Hoi Paul,

De schaal N rijders hier in België rijden voor het overgrote deel modern Duits. Er zijn maar een handvol Belgische stoomtijdperkrijders, en ik denk dat je ze letterlijk op 1 hand kan tellen. Ik zou natuurlijk enorm gelukkig zijn met een schaal-N versie van de zandinstallatie van Schaarbeek. Maar ik vrees dat de vraag voor een dergelijke kit eerder aan de lage kant zal liggen. Ik hoop natuurlijk dat ik me vergis, en dat er nu een hoop reacties komen van "ik wil ook zo'n zandinstallatie", maar jammergenoeg vrees ik voor ons beide dat dat niet zo vlot zal lopen. In elk geval enorm bedankt voor je interesse in schaal-N, en je intenties om ook ons te willen bedienen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)