Problemen met en vragen over het nieuwe forum

Gestart door doomslu, 26 augustus 2012, 12:17:55 PM

doomslu

Hier is plaats om uw vragen te stellen en problemen te melden.
Geef ook gerust kritiek, liefst opbouwend.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

#1
Luc, waar zijn al die "ARCHIEF" forums goed voor? Mij lijkt het alsof alles wel degelijk overgezet is. Een soort veiligheidsgordel voor als er toch iets mist?

EDIT: laat maar, ik denk dat ik het snap: alles is nog niet overgezet en de oudere dingen verblijven tijdelijk daar?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#2
Een vraagje ivm de handtekeningen:
Als je enkele links legt naar sommige draadjes, loop je blijkbaar snel tegen de limiet van 300 tekens (of ik leg de links fout, wat zeer zeker kan, natuurlijk !!!)

[EDIT doomslu]: aangepast naar 500. Ok?

[EDIT Steam.N]: yep.  zeker genoeg.  Deel van het probleem was de foutieve syntax van de links, waardoor die telkens 2x herhaald werden.
                          Nu ok,  Alleen de links zelf nog juist krijgen, gezien de referenties niet meer kloppen.
                          Thanks again.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ander niet essentieel vraagje:
is het mogelijk terug de optie te hebben, waar je alleen de berichten ziet van het laatste half uur, laatste uur, twee uur, etc ?
Vond ik altijd erg gemakkelijk
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Nog een niet-essentieel vraagje:
is het mogelijk de links "vorige" en "volgende" pagina terug toe te voegen?  Is ook altijd gemakkelijk voor de lezer, zeker als je op een tablet bezig bent, en dikke vingers hebt  ;D.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Er zijn nogal wat posts waar de vierkante haakjes rondom de img-tags verloren gegaan zijn. Misschien moet eidereen eens zijn eigen draadjes nagaan en waar nodig aanpassen. Hebben de admins meer tijd voor andere zaken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Steam.N op 26 augustus 2012, 14:38:42 PM
Ander niet essentieel vraagje:
is het mogelijk terug de optie te hebben, waar je alleen de berichten ziet van het laatste half uur, laatste uur, twee uur, etc ?
Vond ik altijd erg gemakkelijk
Helemaal onderaan, in het "infocentrum" kan je "Bekijk de meest recente berichten op het forum." klikken. Is dat het niet wat je zoekt?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 26 augustus 2012, 14:52:01 PM
Citaat van: Steam.N op 26 augustus 2012, 14:38:42 PM
Ander niet essentieel vraagje:
is het mogelijk terug de optie te hebben, waar je alleen de berichten ziet van het laatste half uur, laatste uur, twee uur, etc ?
Vond ik altijd erg gemakkelijk
Helemaal onderaan, in het "infocentrum" kan je "Bekijk de meest recente berichten op het forum." klikken. Is dat het niet wat je zoekt?
Yep, Luc.
Zo diep was ik nog niet gegaan ;-)   :-[
Thanks.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Wat extra info om iedereen over de streep te trekken :

Avatar is het kleine fotootje zoals je van Luc, Jean en van mezelf kan zien.
Avatar grootte is 65 x 65 pixels. Instellen kan via 'profiel' bovenaan (naast Index, help, zoek,...)
Indien u geen weg weet om een foto bij te knippen en te verkleinen... stuur maar naar mijn mailadres en
ik bezorg het asap terug.

ter info : de verwering op mijn avatar is een fotobewerking... geen fout of afwijking aan mijn gezicht  ;D ::)
mvg,
Paul(ogic)

eric

Citaat van: Steam.N op 26 augustus 2012, 15:07:46 PM
Citaat van: doomslu op 26 augustus 2012, 14:52:01 PM
Citaat van: Steam.N op 26 augustus 2012, 14:38:42 PM
Ander niet essentieel vraagje:
is het mogelijk terug de optie te hebben, waar je alleen de berichten ziet van het laatste half uur, laatste uur, twee uur, etc ?
Vond ik altijd erg gemakkelijk
Helemaal onderaan, in het "infocentrum" kan je "Bekijk de meest recente berichten op het forum." klikken. Is dat het niet wat je zoekt?
Yep, Luc.
Zo diep was ik nog niet gegaan ;-)   :-[
Thanks.

of "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek." net onder "Hallo Steam.N" in uw geval.

Peter

Eerst alvast HOERA !!!
Het werkt terug.

Probleempje: mijn draadjes van het station Gengenbach en van mijn Schwarzwaldbahn zijn niet meer te zien. Komen die nog terug of moet ik alles opnieuw doen,
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Sommige draadjes blijven inderdaad ergens onderin het archief hangen.
Ze zijn er nu terug Peter. Laat maar zien!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

C.B.

Alles is terug opgestart in een nieuw kleedje , mooi werk beheerders en bedankt voor deze inzet  : ...
Ook van mij een vraagje ... mijn "levens" boek over de bouw van de Gotthardbaan is nergens meer te bespeuren ... hopelijk ook nog  in het archief ergens ...
Groetjes.
Claudio.

Alain

Proficiat aan de mensen die dit titanenwerk tot een goed einde hebben gebracht.
Ziet er prima uit, is wel nog wat wennen, maar dat komt wel.

Luc, je hebt de rust verdiend. ;)

Maar al nieuws over de nieuwe MSM vooraleer je gaat rusten?  ;D

doomslu

Citaat van: Alain op 26 augustus 2012, 18:10:17 PM
Proficiat aan de mensen die dit titanenwerk tot een goed einde hebben gebracht.
Ziet er prima uit, is wel nog wat wennen, maar dat komt wel.

Luc, je hebt de rust verdiend. ;)

Maar al nieuws over de nieuwe MSM vooraleer je gaat rusten?  ;D
De nieuwe MSM? Oeps, rats vergeten.  :-[

Grapje.  ;D

Morgen zal ik de covers en inhoud hebben...  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *