Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

nieuw forum

Gestart door kasteel, 27 oktober 2004, 16:25:37 PM

kasteel

dit nieuwe forum is wel mooi maar oh zo traag en vooral spijtig dat nu voor de 2? keer al de info van de vorige forums verloren is :(!
kasteel

loco

Inderdaad. Het forum is momenteel oerloos traag. Ik vrees het ergste. Nu al krijg ik zin om snel het forum te verlaten en elders mijn ding te doen.
Wanneer Modelspoorforum hier niet snel een oplossing voor vindt dan vrees ik dat het forum zijn meerwaarde dreigt te verliezen. Zeker wanneer er meer en meer gebruikers zich gaan aanmelden, zal de snelheid nog gaan dalen. En het is juist meer gebruikers die we nodig hebben om een gezellige babbel te kunnen slaan over onze geliefde hobby.

Loco
_________________________

Breng ook eens een bezoek aan www.de-pijl.be

locomotion

Wanneer de antwoordtijden hier niet snel gaan verbeteren dan vrees ik dat dit nieuwe forum een maat voor niets gaat zijn. Wie heeft nu zin om 5 minuten te wachten tot er een nieuw scherm verschijnt.
Wat loopt hier verkeerd. Metadata heeft toch degelijke servers met voldoende bandbreedte die een hoge performatie toelaten. Is er iets verkeerd gelopen tijden de configuratie? Heeft men alles wel voldoende uitgetest voor men in productie is gegaan?
Enfin, ge ziet maar. Wat veel belovend bleek te zijn, is nu iets om wanhopig van te worden.
Jammer, voorlopig zien ze mij hier niet veel meer.

Locomotion

Thommy

ik denk dat het veiliger zou zijn naar een PHP-forum over te schakelen.  zijn de meest gebruikte, snelste en eigenlijk gemakkelijkste.  enkel het bijhouden van de databank is soms een ramp.  soms verzetten ze die zomaar en is alles weg.  backups moeten er dagelijks gemaakt worden

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

n/a

De nieuwe opzet van "Forum" is inderdaat traag. Ik vind het dan ook geen verbetering. Het duurt veel te lang en het overzicht is er ook niet beter op geworden. Jammer. [V]
M.vr.gr. Marcel

nico

We zijn aan de snelheid van het forum aan het werken. In de loop van de volgende dagen komt er antwoord van host Belgacom over wat nu eigenlijk het probleem is. Om ??n en ander op korte termijn opgelost te krijgen overwegen we zelfs om een eigen server te installeren. Dus nog even geduld mannen. We zijn er aan bezig!

tonycabus

Is het een idee van me of gaat het nu al iets sneller?[;)]
Eerlijk, ik heb geen twee schuiven kunnen lijmen terwijl ik op dit antwoordscherm wachtte! Er is dus blijkbaar w?l verbetering in de lucht...
Nico en Jochen doen blijkbaar ?cht hun best.
Dank je, jongens, het wordt hier ooit nog gezellig (misschien zelfs z??r binnenkort!)

Tony
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

De inhoud van het vorige forum is niet helemaal verloren!
Ik had een link in mijn favorieten waardoor ik er nog bij kon en heb me net geamuseerd alle html-pages te saven. De tekeningetjes zijn wel ribbedebie maar alle tekst (2004 en een stuk 2003, net voor dit forum dus) is er!
Ik kijk wel met de MSM-mensen hoe we dat weer bereikbaar maken.


Tony
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Enfin, ben toch nog eens terug komen kijken omdat Tony in de zevende hemel blijkt te zijn.
Juist geteld 20 seconden heeft het geduurd om het antwoordscherm op te roepen. Nog net aanvaardbaar. Ik werk met een supersnelle kabelverbinding en het antwoordscherm zit niet in mijn geheugen (wat ook een verschil maakt).
Wat moet het zijn wanneer ik met een eenvoudige verbinding werk. Gelukkig maar dat deze laatste hebben leren wachten en niet zo ongeduldig zijn zoals ik.
Nu nog even wachten om te zien hoe snel het gaat om het antwoord gepost te krijgen. En dan ben ik helemaal tevreden.
Ik begin hoop te krijgen.
Tony, ik ben blij dat we op u kunnen rekenen. Maak er iets van en er gaat een hele nieuwe wereld open voor alle modelbouwers en spoorwegfanaten in Belgi?.
Locomotion

locomotion

27 seconden voor het plaatsen van een bericht en inderdaad, zoals ik dacht slechts enkele seonden voor het opnieuw oproepen van het antwoordscherm. En dit terwijl ik helemaal alleen op het forum zit. Gelukkig zullen er voorlopig niet meer dan 2 ? 3 tegelijk actief zijn (cuncurent users noemen ze dit). Dit moet Belgacom toch nog net aankunnen zeker. En dit ligt inderdaad niet aan hun telefoonlijn (vezelkabel) maar aan de toegankelijkheid van hun servers die ze gebruiken voor hun klanten waar nog veel meer op zit dan alleen Modelspoor. Je zou eens moeten veranderen van leverancier. Je zult wat zien.
Ik ben blij dat alles in orde zal komen. En al die andere prullen zoals het kunnen plaatsen van afbeeldingen edm, dat kan gerust wachten.
Locomotion

kasteel

Bedankt Tony ,om er te helpen voor zorgen dat de 'oude' forum gegevens niet verloren zijn[^]

tonycabus

Zozo!
Dit forum wordt dus duidelijk al gelezen, er komt schot in!
Ridder Jan, het was me een waar genoegen de inhoud van half 2003 + 2004 te saven, we bewaren dat voor het nageslacht en de interessantste topics (die van mij[:D]) worden weer terug ter sprake gebracht - loOol.
Nee serieus, we menen het.

En wat de snelheid betreft, daar wordt inderdaad h??l hard aan gewerkt. Gisteren liep het blijkbaar vlotter dan vandaag, Locomotion heeft dat ook gemerkt. En het is blijkbaar inderdaad de server-toegang bij Belgacom die gewoon te traag is. Kan h?n wat verdommen zolang je betaalt. Ik had dezelfde grap met mijn kabelprovider: mijn supersnelle verbinding was trager dan een analoge telefoonlijn, met alle gelijkaardige problemen, zoals wegvallen van de verbinding en dergelijke. 3 Faxen heb ik ze gestuurd, zonder antwoord. Alleen de faktuur: even gezouten als altijd, met d?t verschil dat ik 3 van de 4 weken niks had kunnen doen!
Meta Media werkt eraan, geloof me!

Tony
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ronny-vdv

Ja, het begon tijd te worden. Nu begint het toch al iets vooruit te gaan. Nu nog foto's kunnen plaatsen en we zijn voorgoed vertrokken.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][8)][8D][8D]
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Tja, een foto invoegen zou leuk zijn. Als je een antwoord ingeeft, staat er wel een icoontje "Afbeelding invoegen", maar ik krijg altijd een kruisje als ik mijn bericht eerst bekijk.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik er gewoon niks van ken. [:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Wanneer ik sommige reacties lees begin ik soms wel wat medelijden te krijgen met de mensen van MSM. Geef ze wat tijd jongens! Ze hebben net een (voortrefelijke) expo georganiseerd, gaan maandelijks, zijn blijkbaar goe bezig met de website die weliswaar nog wat fouten vertoont, maar goed. Tenslotte doen die kerels van Meta Media het toch ook maar allemaal naast de andere bladen die ze moeten uitgeven. Die fotootjes, dat moet er inderdaad wel komen al zou ik eigenlijk niet weten wat ik er zou moeten op plaatsen. Mijn vrouw?