Trammuseum Antwerpen/Berchem

Gestart door marc goovaerts, 06 augustus 2012, 15:16:21 PM

marc goovaerts

Net gezien op de lokale zender ATV:

Tram- en autobusmuseum al even gesloten

Het tram- en autobusmuseum in Berchem kampt al een tijdje met serieuze problemen. De collectie kan al sinds 2010 niet meer bezocht worden omdat er stukken van het dak naar beneden vallen. De vzw die het museum beheert, heeft de middelen niet en de eigenaar van het gebouw, De Lijn, komt maar niet over de brug. Volgens de meest gunstige prognose zal het museum pas in 2015 opnieuw de deuren openen.

Filmpje te bekijken op www.atv.be

Pol

Ik heb dat vannacht ook op TV gezien (kon niet slapen en heb ondertussen maar een brood gebakken ...).

Wel jammer dat er in Belgi? zo slordig wordt omgesprongen met ons technisch erfgoed. Dat de overheid bij zal springen zal wel een loze droom zijn zeker?

Respect in elk geval voor de mensen van die VZW dat ze er zo hun best voor blijven doen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

railman56

hierover heeft onlangs een artikel in de krant gestaan met foto. triestig om te zien en hopelijk komt daar vlug verandering in zodat niet alle werk voor niets is geweest.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Geert

Ik lees op deze site dat het trammuseum in 2015 opnieuw de deuren opent. Is dit zo? Ik wil dit museum wel eens bezoeken.

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Peter

Dan zullen ze zich toch moet haasten want 2016 is ook al bijna te einde (of hebben die ook een andere jaartelling? ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

marc goovaerts

Eén van de problemen waarover de Lijn in alle talen zwijgt: de heer Eric Keutgens (ex-Buurtspoorwegen Groep Antwerpen) was de grootste bezieler van het museum en kon via zijn netwerk en faam soms de zaken wat vooruithelpen. Maar hij is vorig jaar spijtig genoeg overleden na een zware ziekte.