... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

mnieuwlaet

Momenteel aan de invulling, aankleding van de tw bezig. Infrabel is druk bezig met de vernieuwing van deze tw. De tankplaats moet nog zijn definitieve opstelling krijgen. Het bovenste stuk zal vervallen zijn en het onderste reeds vernieuwd.
Op de kleine koer komt een kolenberg voor de stomers die soms langskomen ter renovatie...





Hieronder een testje van gras geplaatst met de zelfgemaakte grassmaster en daarna ballast en zand erover.


Voila tot zover deze bijdrage, kga nog beetje verderdoen.

mnieuwlaet

dit is het einde van de dag tijd voor een schoonheidsslaapje... ::)
Ik heb nog in evergreenplankenplaat een kolenbak gemaakt en een stuk muur om de tw af te schermen tegen onbevoegden.
De rest zal gedaan worden met draad. en uit zo'n houten doktersstokje heb ik balkjes gesneden voor een voetgangersoversteek. Deze moeten gefixeerd en bijgekleurd worden (ook al is het reeds in hout).

daarvoor dient de kolenbak dus...




slaapwel of werk ze...

mnieuwlaet

Vandaag na de huiswerkzaamheden te hebben afgerond heb ik verder gedaan aan de tw. Ditmaal aan het gebouw zelf.
Twee schouwputten werden gemaakt, en een nieuwe ondergrond in hout. Ook een zijmuur in scratch werd de eerste hand gelegd. Deze muur moet nog geplamuurd worden (herstellen spleten) en geschilderd.



Hier met natuurlijk nog materiaal en een trap, schilder en verweerwerk toegevoegd worden.



Dit is zichtbare zijmuur van het tw-gebouw

SuSke

Maarten, waar komt die plaat met klinkers (bodem inspectieputten) vandaan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mnieuwlaet

Platen van goover... normaal heeft hij verschillende soorten motief... en maten (schalen)
ik ben van zijn materiaal zeer tevreden

mnieuwlaet

gisteravond een stootblok gemaakt beschreven in een vorige msm... nr ontsnapt me nu even. Deze met architectenkarton H-profiel en houtje. Het houtje kwam van zo'n doktersspatel en de buffers van een oude afgedankte wagon.
Hij moet nog opgeschuurd worden en verweerd.
foto is met den intelligente telefoon, niet zo'n super kwaliteit.



Voila straks beetje verder doen.
En volgend weekend massa's ideëe, opdoen op den expo... en ook jullie 6322 verdelen.

OlivierV

Maarten, ben je niet beter met een stootblok naar onderstaand voorbeeld? (ga er binnenkort nog eens enkele bijfabriceren).
Persoonlijk vind ik deze mooier.

Stootblok opgeknapt

Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet


OlivierV

Citaat van: mnieuwlaet op 12 oktober 2014, 21:30:13 PM
Gemaakt met spoorstukken of H-profielen?
Spoorstukken en hout van een ijsje (een Big van ijsboerke)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

 

Stieven76

Citaat van: janieburton op 12 oktober 2014, 22:24:12 PM
Citaat van: OlivierV op 12 oktober 2014, 22:16:49 PM
hout van een ijsje (een Big van ijsboerke)

Waren die niet failliet?

Mooi gedaan.

Who cares? Big van het Ijsboerke of den Aldi, het is het stokje dat je nodig hebt..

Ik heb mezelf ook eens zo eentje gemaakt. Is niet moeilijk en best wel mooi  ;D

Rangeerduivel

Moesten alle ijsjesfabrikanten op den duur falliet gaan, ::)
je kan er ook een kunststof dwarsligger voor gebruiken.
Al horen die wel beter op iets oudere spoorbanen

;)

SuSke

code 75 rails en een latje balsa :)



en een lik verf

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

voor de twee railers niet lezen want het is wat pijnlijk

ik heb nog een paar 2 rails fleischeman rails liggen en die gaan der dus aan moeten geloven
dus de zaag er in en stootblokken van maken
kem ergens een maat gezien dus van de week eens proberen of het lukt zo eentje te maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: raf op 13 oktober 2014, 17:10:22 PM
voor de twee railers niet lezen want het is wat pijnlijk

ik heb nog een paar 2 rails fleischeman rails liggen en die gaan der dus aan moeten geloven
dus de zaag er in en stootblokken van maken
kem ergens een maat gezien dus van de week eens proberen of het lukt zo eentje te maken

gr raf
Staat hier op het forum ook ergens een beschrijving.
Ik doe dat ook met restjes roco of fleischmann rails hoor.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan