... Sint-Maarten... schrootverwerking... in progress

Gestart door mnieuwlaet, 27 juli 2012, 17:35:10 PM

Frank_N

Citaat van: Michiel op 19 juni 2013, 12:01:19 PM
Naar mijn ervaring, als je met iet-wat realistische sleeplengte wilt kunnen rijden (vb 6-8 rijtuigen), en je hebt een beetje pech met je loc (vb stoom Fleischmann met motor in de tender), dan is een helling van 2,5 tot 3% onoverbrugbaar. Ergenis en spijt tot gevolg. Beter voorkomen, vooruit denken en realist zijn. Niet elke loc rijdt ideaal.

Dat is ook mijn ervaring in N spoor. Met kleine 3 assertjes plus 3 wagentjes (zonder verlichting slepers) kun je het vooral in een klim-bocht helemaal schudden.
Groet van Frank

Doornroosje

Mijn eerste baan had een spiraal met enkel een rondje. R=415 voor de buitenbocht, het klimmende spoor, dus helling was 3.8%! Zelfs met antislip-ringen ging mijn BR38 enkel omhoog met max 3 rijtuigen...

Voor de volgende baan wil ik max 2% aanhouden. Dus werd het omrekenen naar hoe groot deze spiraal moest zijn = omgekeerd denken. De grootte viel een beetje tegen, maar dan kan ik wel realistischere langere treinen zonder problemen laten omhoogrijden. Denk er ook aan dat klimspiralen veelal afgedekt worden door landschap en moeilijker later te bereiken worden. Dan wil je echt niet dat er iets blijft haperen of misloopt.

mnieuwlaet

Heeft er iemand  reeds zijn am cityrail kunnen verkrijgen bij eosyra? (Firma die restanten jocadis verkoopt en de reservaties)
Ik krijg nogal moeilijk contact en geen respons op mijn meerdere mails.
Evenuel een correct, ander telefoonnummer?

mnieuwlaet

het is ondertussen al in orde met de am cityrail ze leveren hem vandaag of volgende woensdag.
Straks solderen we lustig verder zodat er stroom is en we kunnen testrijden.
Ik kan dan ook kijken voor drukknopjes om de wisselmotortjes te bedienen. het zijn de standaard pecomotoren.
Ik had graag ook een lichtje laten branden zodat je op het schema ziet hoe de wissels liggen.
Daar wordt nog even over nagedacht om het zo simpel en budgetvriendelijk mogelijk te maken.

OlivierV

Van dat lichtje mag je gerust een uitleg schrijven, dat is iets wat ik ook wil maar nog niet direct een idee voor heb hoe het moet (ik kan natuurlijk ook altijd wat opzoekwerk verrichten).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

Hij is er hij is er gebracht door en enthousiaste postbode.
De am cityrail!!!
Ik heb hem onmiddelijkn gedeonteerd in het atelier. We plaatsten een tamsdecoder en het ding rijdt prima!
Soepel in de bochten, geen gewiebel.
Bestaat er een soounddecoder van de am?

hier staat hij op het nog serieux in aanbouwijnde stationsemplacement




(3 jaar en 8 mnd) Mijn en de allergrootste en kleinste modeltreinfan op deze planeet.

mnieuwlaet

Veel te warm... "poepeet" zeggen ze hier aan de kust.
Nu de kleine grote fan in dromenland ligt, na heel de dag zwembad afkoeling (afmatting door papa)te hebben gezocht kan er aan de baan gewerkt worden.
Mijn vrouw zegt dan hij is in verlof (waarmee ze bedoelt hij werkt enkel op zijn werk) ;D
Dus heb ik eindelijk een beetje tijd voor de modelbaan.
Ik was van plan nog twee modeles forumbaan te bouwen mr ik wacht nog op een officieel go, als er plaats is in Genk  voor de Forumbaan.
Zal proberen straks of morgen een fotoke te posten.

mnieuwlaet

Pleisterwerken aan de haven en terminal verlopen vlot. De zak pleister leegt zienderogen.
Deze avond volgen fotos. 
Het water is gemaakt met vloeibaar pleister en dan blazen, met haardroger, mond om er golfjes in te krijgen.
Langzaam mr zeker gaat het vooruit.

mnieuwlaet

Ik ben rustig af en toe aan het verder doen aan het stukje verloederde containerterminal. Alle uitvluchten zijn goed, te nat, te warm, te gemiddeld...
Dit zijn de vorderingen tot nu toe:
De wisselstraat rechts van het station ligt er is getest en er zit één foutje in.
De terminal zit in het gips en ben ik aan het schilderen en verweren.

Eerst pleisterwerken en de kaaimuren maken.











Voila dit zijn de vorderingen, het water is trouwens gemaakt met vloeibaar gips en dan blazen met mond, buis of haardroger.
Deze ga ik straks schilderen met vuil bruin zwart en groen, daarna meerdere lager watergedragen vernis erop.

OlivierV

Het wordt wel wat, dat voel ik zo aankomen!

De 2 sporen achter de kraan, zijn deze deel van de terminal of is dat hoofdspoor?

Groet,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mnieuwlaet

De sporen achter de kraan zijn van de terminal, daarachter komt er een stijgende enkelsporige lijn en daarachter een dubbelsporige hoofdlijn nr klimspiraal.
Het enkelsporig lijntje is voor één van de volgende dagen.

Hier het resultaat van een uurtje schilderwerk.







Het resultaat van probeerseltje; een hol buisje schuin afsnijden en schilderen...

Stieven76

Maarten,

Ziet er al heel goed uit  :)
Hoe heb je die betonplaten juist gedaan? Die zien er mooi uit vind ik.
Gewoon in gips gesneden en dan geverfd en verweerd?

argilla

heel mooi gedaan prima werk.  ;)
één puntje de loskade is wat hoog tov de waterlijn, maar verder goed werk !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Chrisrail

#58
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Herwig

@ Maarten, Chris,

...scheepjes,

Dit is een eindexamenproef  parkeren met een binnenschip, met gebruik van boegschroef......
(zie ook   "Modelspoor algemeen:  Schip voor op de baan"  )

Wordt toch een plezant havenbaantje, lijkt 't... .

(als al die havenbaantjes van de recente jaren naast mekaar worden gekoppeld, hebben we heel wat meters   "blauwe steen"  en rangeerplezier...)

Groeten,   Herwig,