Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirkh

#4560
Alle Jean, nu al opgeven  ;)

bij ABE staat er een foto met tasjes en koffiepot bij schaal N maar ik denk dat ze vals hebben gespeeld en gewoon de foto van de 1/43 schaal hebben gebruikt.



Steam.N

Citaat van: Dirkh op 26 april 2015, 18:23:05 PM
... een foto met tasjes en koffiepot bij schaal N ...

Man, als dat écht is ...  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 26 april 2015, 17:35:06 PM
Dus géén bordje speculoosjes, geen suikerpotje, geen ...

Enkel peper en zoutvaatje zal nog wel lukken! ;D

;)

Steam.N

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2015, 19:31:42 PM
Citaat van: Steam.N op 26 april 2015, 17:35:06 PM
Dus géén bordje speculoosjes, geen suikerpotje, geen ...
Enkel peper en zoutvaatje zal nog wel lukken! ;D

Neenee, genoeg is genoeg !
Mentaal zit ik trouwens al bij het volgende stukje geknutsel  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Ik ben er van overtuigd dat ze bij ABE vals gespeeld hebben. Meestal kan je dit soort verbazende beelden enkel geloven wanneer een merk iets alléén in N uitbrengt.

niko

Met of zonder tas , knap werk Jean  ;)

mvg NiKo
mvg Niko

Steam.N

#4566
Nieuw subproject ...
Enfin: zo nieuw is het niet: ergens vorig jaar, toen het spook van de Expo in Leuven nog ver weg leek, ben ik hieraan begonnen:



Gezien ik toen nog zóveel te doen had, om tijdig een "afgewerkt" baantje te bekomen, ging dit sub-projectje met bloedend hart de deepfreezer in.
Nu hoop ik dit eindelijk tot een goed einde te krijgen.


Locje krijgt een tweede leven.
NEEB-Locje?  Neen, want dit groentje is een Z-er.
En in NEEB is er slechts één stukje Z: het tramspoortje.  Dus zou dit de basis moeten vormen voor een NEEB stoomtrammetje  ;)
Afmetingen?  40mm lang, 14mm breed.

Informatie is uit mijn archieven opgediept (en wordt met Yannick gedeeld, natuurlijk).
Etsmaskers zijn deels aangemaakt, maar moeten grondig nagekeken worden.
Voor zover ik me kan herinneren zaten er foutjes in ...

Maar ik ben blij hier eindelijk terug mee van start te kunnen gaan.
Benieuwd hoe het loopt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Kan jij je vingers soms verkleinen Jean?

grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Neen, maar met mijn loupelamp wordt alles heel groot  ;D
Mijn enthousiasme verdoezelt de komende problemen.

Basisplaatje is bijna hertekend. 
Zodadelijk het belichtingsmapje maken, belichting, etsen ...
Eérste bouwsteentje.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Mmmhhhh .. geen al te goeie start:

Etsproces loopt fout.
Ontwikkeling van het plaatje ná de belichting lukt niet.
Tweede poging, na het vernieuwen, is twijfelachtig.

Het is nu te laat om een derde keer te proberen, want de daarop volgende  etsfase duurt méér dan een uurtje.
Ik wil deze avond niet te laat in bed.

Morgen het circulatiepompje eens nakijken.
Hopelijk zijn mijn etsplaatjes niet te oud (jaartje, maar goed donker bewaard).


Ondertussen is het duidelijk dat dít onderstelletje niet geschikt is om een rijdend modelletje te maken:
het motortje is een kanjer, en niet te verbergen.
Misschien vind ik een motortje dat klein genoeg is, en dat horizontaal kan gemonteerd worden.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ben benieuwd naar dat trammetje, hier in Herentals reed er ook een tram tussen Brasschaat over Herentals naar Westerlo dacht ik. Dat ben ik ergens tegengekomen bij opzoekingen voor een volgend projectje "Herentals Neeb"  ;D. (als moustiers al ooit zou klaar zou zijn;)

Steam.N

Het etsproces is dan eindelijk tóch in gang geschoten  :)
Het onwikkelbad wat sterker gemaakt, en zie: het belichtingspatroon kwam er stilaan door.

Ik had dus geen keuze, en het plaatje moest het etsbad in.
Maar halverwege ben ik wel gestopt: ik wilde echt niet te laat in bed.
Daarom het plaatje goed afgespoeld, en bewaard in water.
Deze avond loopt het etsen verder.  Het ziet er goed uit.

Dan volgen de watertanks of de kopkanten.
Voor beide stukken zijn de belichtingsmapjes klaar.

Ondertussen wordt dan de motor uitgebroken, zodanig dat de nodige ruimte beschikbaar komt voor de ketel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Wel jammer van die staande motor.
Ik heb wel wat foto's van een loctype met een vrij hoge vuurkast - misschien zou het nét kunnen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: Gerolf op 28 april 2015, 10:49:49 AM
Wel jammer van die staande motor.
Ik heb wel wat foto's van een loctype met een vrij hoge vuurkast - misschien zou het nét kunnen ...

Thanks, Gerolf.
Maar dat type loc past waarschijnlij niet in het NEEB-beeld ...
Heb je er foto's van?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw