Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM


Pol

Er zijn natuurlijk altijd mensen die overdrijven hé, Peter! LOL Alsof Jean 10 euro gaat uitgeven aan een boek over kloosterlingen in Turnhout om te weten welk habijt de zusters in zijn tijdperk aanhadden!  ;) :D :D :D :D

Maar nee hoor, serieus, mooie links! Hopelijk heeft Jean er wat aan!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

#4352
Citaat van: Pol op 22 oktober 2014, 22:06:25 PM
... Nu is het aan jou om uit te vissen welke kleren ze in die tijd droegen hé, Jean!  ...

Pol en Peter, thanks voor het opzoeken.

Ondertussen is mijn privé Investigation Office aan het werk geweest, en kwam nét met de conclusie dat de kledij blijkbaar zwart was.
Ik heb het bewijsmateriaal niet doorgenomen, maar weet dat mijn PIO erg betrouwbaar is  ;)

Gedetailleerdere uitleg van hun kleding :

"Les religieuses sépulcrines portaient une robe noire et, comme chanoinesses, un rochet de toile blanche par-dessus, avec une croix double de taffetas cramoisi sur le côté gauche.

L'habit de chœur consistait en un grand manteau noir, duquel pendaient jusqu'à terre deux cordons de laine cramoisis aussi, terminés par deux houppes. Sur le manteau était une croix double au côté gauche. Sur la ceinture qui serrait leur robe, on voyait cinq clous de cuivre en mémoire des cinq plaies du Christ et elles portaient au doigt un anneau où était gravé le nom de Jésus-Christ avec une croix double[2].
"

De grijze zusters op Peter's link zijn de gasthuiszusters... en die zijn van een andere orde : augustinessen....

Dus Case Closed.  Nonnekes gaan geen grijs doekske omdoen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Pfffff ... opkuis wordt voor vandaag gestaakt:

Gelijkvloers en gang op 't verdiep zijn volledig ont-NEEB-d.
Blijven nu over: de slaapkamer van mijn jongste dochter (die al enkele jaren op eigen vleugels vliegt, en de kamer niet direct nodig heeft), en mijn knutselkamer ...

Twee proppensvolle kamers ... Deuren kunnen nog nét open ...
Nu ga ik in kleinere stappen opkuisen ... zodanig dat ik weet wat de zolder op kan, als die binnenkort (?) klaar is voor gebruik.
Had gehoopt deze avond wat te knutselen, maar het is wat laatjes (geen NEEB-ritme, deze week  ;) )
Morgen ... wie weet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#4354
Goede middag

Hier 3 (GSM) sfeerfotootjes genomen de avond voor de expo tijdens de opbouw ... voor de preiserkes buitenkwamen.







Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Prachtige, sfeervolle foto"s Evan.
Dit laat de details van Jean zijn baantje nog beter uitkomen
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Mooi hoor Evan.
Soms is zwart-wit sprekender dan kleur, vind ik.

grt Piet.


Michiel

Wat een heerlijk dramatische sfeer met die zware lucht.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Thanks  ;)

Deze zijn echter met de GSM gemaakt.  Jammer dat ik geen tijd heb gehad om "deftige" foto's te maken, maar die kans komt nog wel.  Het baantje leent zich er toe om leuke invalshoeken te fotograferen.

Groetjes,



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

Schitterend,
kan zo in de tijdsperiode gemaakt zijn, mis alleen nog wat vignettering aan de zijkanten van de foto.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Inderdaad schitterende foto's.
Thanks, Evan.

Als je binnenkort nog eens de drang voelt om er méér te trekken: let me know  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Knappe foto het lijken wel de postkaarten van in het begin. Zo in zwart wit geeft het echt de de oude sfeer weer.

Kautenbach

helemaal met Michiel eens, vindt die achtergrond geweldige toevoeging  aan dit toch al toppe diorama, helemaal in t zwartwit ;)

755philippe

Hallo Evan,
Je hoeft helemaal geen deftige foto's te posten want deze zijn er al.
Prachtige foto's Evan.

755philippe

Marklin K-Track - Esu-Ecos - Koploper

Steam.N

#4364
Alvorens aan de herbekabeling te beginnen, nog eens een kleinigheid.
Voorgevel :



Die boogjes geven me wat kopzorgen, maar het komt wel goed.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }