Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

eddy

Ge zijt niet alleen Jean, hier in Mol is het ook stressen.Nog e e n module moet volledig afgewerkt worden.De elektriciteit van de nieuwe  modules moet nog getest worden.Nog 6 achtergronden moeten geschilderd worden.Test rijden en dergelijke.

Groeten eddy

Steam.N

Ik kruip in bed.  Bijna doel bereikt:
practisch hele bedrading van module C is propertjes afgewerkt:
er blijft alleen nog de bedrading van de wisselaandrijving, die ik ondertussen ook geplaatst heb.
Nu even platte rust  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean niet overdrijven hé als de tijd klopt was je vannacht nog bezig rond 02.45 uur, dat je nog veel wilt doen voor Leuven en dat je het liefst alles af wilt maken is begrijpelijk, maar we willen niet alleen je bouwwerk zien maar ook de bouwer. Of ben je vandaag vrij en slaap je een gat in de dag?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Uur kloptje, Michael.
Maar wees gerust: als ik wat moet rust bijtanken, doe ik het wel.
Vandaag 9:00 opgestaan, dus het zal alweer lukken  ;)

Straks beginnen m et hetafwerken van bedrading van module B.
Module C moet nog enkele printjes ingebouwd krijgen, maar de draadjes liggen klaar.

Ook aan de hoofdmodule is een hoekje mooi afgewerkt met groenselen aller aard  :)
Klopt erg goed met wat ik in mijn hoofd had.  Super tof  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Ik ben benieuwd naar het resultaat, Jean.
Man, jij hebt er toch wat voorover om dit allemaal klaar te stomen  :o e moet het maar kunnen om tot in de vroege uurtjes te werken.
Ik ben er van overtuigd dat het weer een juweeltje zal worden  :).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Jean,
De 'premie' voor de winnaar is niet in verhouding tot de inspanningen die jij doet hoor!  :D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 03 oktober 2014, 10:53:25 AM
Jean,
De 'premie' voor de winnaar is niet in verhouding tot de inspanningen die jij doet hoor!  :D

;)

Nu is er een grote kans, in het verleden zou dit niet zo vanzelfsprekend geweest zijn, toen was het mogelijk dat iemand met een heel grote kenniskring heel ver kon komen zonder dat het werk/kwaliteit naar verhouding was ! Toch blijft het altijd afwachten!

Alvast veel succes (alsook voor al de andere deelnemers)!

Groeten Peter ;)

SuSke

Jean heeft een half forum al skennissenkring ;)

@ Jean, heb je nog een weekje verlof achter de hand om de eindspurt helemaal uit te lopen?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: Rangeerduivel op 03 oktober 2014, 10:53:25 AM
... De 'premie' voor de winnaar is niet in verhouding tot de inspanningen die jij doet hoor!  ...

Rudy, daar gaat het niet om (toch zeker niet in eerste instantie) :
Na al die positieve reacties hier op 't draadje, dag na dag, maand na maand, wil ik niet DE grote ontgoocheling zijn, als jullie het baantje in het écht zien.
Zou niet fair zijn.
Voor al die steun wil ik ook iets "AF" tonen (ook al zal het maar een magere weerspiegeling zijn van wat ik initiëel in gedachten had).

De "premie" ligt er voor mij in, dat ik mezelf overwin door éindelijk eens iets af te werken, en tot de finish doorga.
Ook de vriendschappen, het aanbod aan practische steun, de overdracht van kennis en kunde, het aanleren van technieken, het ontdekken van modelbouw aspecten waarmee ik nooit eerder in contact kwam.
Dat zijn dingen die veel meer waarde hebben, dan de mogelijke wedstrijd-premie !
Die gaan ook véél langer mee, na de wedstrijd !

@Frans:  weekje verlof zit er niet meer in, maar hier en daar wat extra tijd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Bedrading van module B is goed gevorderd, maar er blijft voor morgen nog een hele boterham.
Toch wat optimistisch geweest, deze morgen, toen ik hoopte alles tegen deze avond rond te krijgen.
Nog een uurtje, en dan sluit de barak hier voor een nachtje.

Ondanks alle tussentijdse testjes, zal het spannend zijn, als de verschillende modules met mekaar verbonden worden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: Steam.N op 03 oktober 2014, 23:45:24 PM

Ondanks alle tussentijdse testjes, zal het spannend zijn, als de verschillende modules met mekaar verbonden worden ...

En wanneer staat dat op je to do list Jean? Toch niet 's ochtends 18 oktober op de expo hoop ik? Succes!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Die opent pas om 10:00, toch? Nog een zee van tijd als je vroeg opstaat  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Woooaaahhh  ;D   You make my day !!!
Als af en toe iemand aan mijn mouw trekt, die 18de en 19de, dan blijf ik wakker.
Dus nachtjes doordoen, vóór de 18de: alweer wat tijd gevonden  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Dat worden dan liters koffie in plaats van een goede frisse pint op de tentoonstelling  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Denk ik ook, Frans  ;)

Module B wordt vandaag opzij gelegd, en de hoofdmodule terug in stelling gebracht:
Vandaag scenery elementen:
- huizen afwerken
- kasseiweg afwerken
- stoepen leggen
- hekken en afspanningen bouwen
- spoorkap afwerken

Een hele boterham !
Maar zal ook een hele hap uit de todo-lijst weghalen  ;)
Alweer veel enthousiasme en verwachtingen, op deze regenachtige en grijze dag  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }