Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

just4fun

Citaat van: Steam.N op 18 september 2014, 17:51:48 PM
... met de fiets van 't werk (auto-luwe dag) ...
Doe ik elke dag, best ontspannend.

Heb net dit draadje sinds midden vorige maand doorgenomen, vond geen tijd om eerder dit te doen.

Wat knap!
Hopelijk geraak ik in Leuven om dit live te kunnen zien.

Fijn te zien dat de puzzel in elkaar kan gestopt worden.
De laatste rechte lijn: hou er de moed in.
Of zoals m'n bomma zie: "As de 'moed' verdwijnt, komt de 'moet' om 't hoekske zien."
Maar ge zijt erg goed bezig, met hoog kwaliteitslabel.
Nu al moogt ge trots zijn op het gedane.

Paul

Steam.N

Deze avond heb ik me veroordeeld tot het saaie maar absoluut nodige kassei-drukkerij ...  :(
Geen klein stuk ... Pffff ... Waarom geen asfalt of beton, in die tijd ... zou heel wat sneller gegaan zijn  ;)
Positieve kant: ná dít stuk blijft er nog maar één kassei-vlak over.  Het begint te korten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bolje

Waarom geen asfalt.
Ze hadden nog geen asfaltleggers toen. Enkel kassieleggers. ;D
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Weet ik wel, maar het is maar een magere troost   :-\
We praten terug binnen 5120 drukjes  :o  ;)
Eerst kartonneke pellen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Waren alle straten in Turnhout NEEB toen al wel gekasseid ? In die tijd was een gewone aarden weg nog niks uitzonderlijks.
Maar ja, rond het station ?...

Steam.N

Spijtig genoeg, Marc, was deze omgeving allemaal gekasseid.
De kelk zal dus tot de laatste druppel geledigd worden ...

Doet er mij aan denken : er staat beneden nog een geopende fles wijn ...
Even mijn kelk gaan vullen  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Steam.N op 19 september 2014, 23:59:35 PM
...

Doet er mij aan denken : er staat beneden nog een geopende fles wijn ...
Even mijn kelk gaan vullen  ;D
Ai, hij is niet meer teruggekomen. Slecht teken...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Citaat van: doomslu op 20 september 2014, 09:10:52 AM
... Ai, hij is niet meer teruggekomen. Slecht teken... 

Hic ... oooaaahhh mijne kop ...

Grapje: rustig glaasje gedronken, en eens wat vroeger onder de dekens  :)
Nu eerst wat huishoudelijke taken meedoen, en dan terug aan de slag !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Bijna door het kassei-drukken voor de dag ...70% gedaan.  :)

Doet geen deugd aan de oogjes: het wordt soms allemaal wazig ...
Zal blij zijn alweer even iets anders te kunnen doen.
Dat is het voordeel aan dit minibaantje: er is nog zo veel te doen, dat er variatie genoeg is  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Wat doet een mens, als ie constateert dat ie te weinig tijd heeft om alles tijdig klaar te hebben?
Elimineren, vereenvoudigen ... maar in mijn koppeke werkt dat blijkbaar anders ...

Na het afwerken van het stuk kasseien, stond ik  op het punt om een stuk spoor te ballasten ...
Beslist om daar tussendoor nog even ter plaatse een wissel te bouwen ... in Z schaal ...
De drang om historisch correct te zijn speelde me weer even parten ...

Twee uurtjes verder ... de wissel zit er in ...  :)
Nog wat werk nodig om alles er vlot over te laten rijden, en de tongen moeten nog aangedreven worden.

Ik ben er serieus blij mee, maar morgen loop ik weer gebukt onder de "te-weinig-tijd" spanning ...
Een mens is soms niet helemaal rationeel ... en bij mij is "soms" te lezen als "heel dikwijls" ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Jean,

Ik popel om je werk te zien en ben jaloers op je ijver om je zin door te drijven en dit prachtwerk af te krijgen in zo'n korte tijd.

Ik ga mijn 'kelk' eens vullen en verder genieten van andermans werk  ;)

Groetjes, Peter


Steam.N

Tweede set rolbarelen wordt geplaatst.
Voorlopig loopt alles vlotjes ... hout vasthouden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Sinds vorig berichtje niet veel meer aangevangen:
- eerst naar MTD: interessante dingen gezien, op de getoonde banen.
  En natuurlijk wat bekende gezichten gezien.  Leuke babbels, en vele sympathiebetuigingen (binnenpretjes ?) voor de werklast van komende weken  ;)
- Daarna even naar Leuven, om wat boompjes te gaan plukken :) :) :)   Niet ver van de Brabanthallen, de boel wat gaan verkennen, hé  ;D
  Opnieuw erg leuke babbels, en daarna met de vangst supervoorzichtig naar huis gereden ...

Terug thuis direct wat bomen op het minibaantje gezaaid ...
Krek wat ik in gedachten had ... juist van vorm ... exact de juiste kleuren ... mooi zicht  (toch in míjn ogen, hé)
Het baantje komt dan misschien tóch goed ...  :)

Foto's ?  Mag ik jullie wat plagen, en op hete kolen zetten?
Als ik nú alles laat zien, is er geen verrassing meer ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Een verrassing zal het zowiezo zijn om alles 'int echt' en 3D te kunnen zien. En je wilt toch heel je stand niet geblokkeerd zien met macrolenzen en telescopen op driepikkels ?

Steam.N

Marc, je bent je zaak goed aan het verdedigen ... Ben je advokaat ? ;)

In elk geval is het deze avond kasseitjes drukken ...
Met veel moeite de basisplaat in de juiste vorm gesneden ( onregelmatige 10-kant).
Nu het karton er van aftrekken, zonder de plaat te verprutsen (bijna afgewerkt).
Dan begint de langste kassei-druk-sessie: 9000 stuks ...
Diep ademhalen, en aan de slag ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }