Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Prachtig!!!
Maar ge moet eens les geven in schilderen, hoe jij het klaar speelt om die kleine stukjes te schilderen snap ik niet.
Bij mij lukt dat niet zo mooi binnen de lijntjes. :(

Steam.N

#3902
Citaat van: Dirkh op 02 september 2014, 11:25:45 AM
... Bij mij lukt dat niet zo mooi binnen de lijntjes. ...

Hahaha, da's een goeie  :)
Die fijne lijntjes zie je maar, omdat bij het manipuleren van dat kleine dingske de verf op de verdikkingen weggewreven geraakt  ;)
Zo blijft alleen de verf op de diepere oppervlakjes. Die lijntjes zijn gewoon het messing dat doorpiept  ;D
Ik vond het wel wat hebben, en heb het mooi zo gelaten ...
En als je naar de wielen verwees: de banden zijn een afzonderlijk ringetje.
Dus eerst afzonderlijk geschilderd, en dán op het spakenwieltje gelijmd.




Deze avond is het wat minder poëtisch werk:



Hier moet deze avond wat orde in komen.
Gisteren avond een printje bedraad met vele lakdraadjes (printje wordt de aansluiting met de bedrading onder tafel), en deze avond wordt elk van die draadjes verbonden met het juiste loshangende (waar telkens een ledje zou moeten aanhangen) ...
Dus zoekwerk naar de juiste koppeltjes draadjes ... de polariteit checken ... solderen ... isoleren ...
Eens dát niet begeesterend werkje achter de rug is, kan ik de spoorgevel een kleurtje geven en de ramen afwerken, en het dak definitief opbouwen.

En dán kan ik zeggen dat mijn stationneke af is ... eindelijk ... na méér dan twee jaartjes en 3902 reacties op dit draadje ...
Onvoorstelbaar ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Jean,

Zit jij met grote spinnen misschien,vanwaar al die draden? :D

Toch blijft het een machtig mooi concept,zelfs in deze toestand!

;)

dani

bijna de kroon op het werk.....   spannend !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbaanHO

Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2014, 12:23:51 PM
Zit jij met grote spinnen misschien,vanwaar al die draden? :D

Ik had net dezelfde gedachte...

Wat dat autootje betreft : schattig en mooi geschilderd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Citaat van: modelbaanHO op 02 september 2014, 18:17:26 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 september 2014, 12:23:51 PM
Zit jij met grote spinnen misschien,vanwaar al die draden? :D
Ik had net dezelfde gedachte...

Nope, wel veel ledjes.
Wild ideetje van toen er nog véél tijd was.

Straks liggen deze draadjes hopeljk mooi strak in het gareel  ;)
Maar ben pas thuis.  Eerst wat eten, en de positieve en hoopvolle dingen van het leven (  ::) ) bekijken op het nieuws ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Wat een warboel wat dát ...
Uiteindelijk bedrading grotendeels herlegd.
Verlichting van het hele gebouw afwerken was wat hooggegrepen, voor één avond.
Maar de rechtervleugel zal wel in orde zijn, als ik zodadelijk mijn oorgjes wat rust gun.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Bedradng vordert ...
Saai werkje, maar straks weer een lijntje van mijn toedoeke  ;)
Bijna vergeten dat het klokske ook wat elentriek nodig heeft.  Nog nét op tijd een lijntje getrokken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 03 september 2014, 21:37:19 PM
Nog nét op tijd een lijntje getrokken ...

Toch geen wit lijntje  hoop ik? ;)

Steam.N

Citaat van: Dirkh op 03 september 2014, 22:22:00 PM
Citaat van: Steam.N op 03 september 2014, 21:37:19 PM
Nog nét op tijd een lijntje getrokken ...
Toch geen wit lijntje  hoop ik? ;)

Haha ... neen, natuurlijk  ;)
En mocht het wél zo zijn ... kan ik dat hier moeilijk openlijk toegeven, hé  ::)
Neenee, ikke braaf zijn  :)  Lampekes hangen in de inkomhal !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Met al die lampjes is het de bedoeling van een dag/nacht simulatie te maken of dienen die enkel om de interieurs een  beetje in de kijker te zetten?


Steam.N

Citaat van: Dirkh op 03 september 2014, 22:43:09 PM
Met al die lampjes is het de bedoeling van een dag/nacht simulatie te maken of dienen die enkel om de interieurs een  beetje in de kijker te zetten?

Interieurs zijn er nog niet.  Die komen er later.
Het gaat hem vooral over de nacht-scenarios.
Of het allemaal goed komt, is kwestie van tijd, maar nú de lampjes niet voorzien maakt dat de rest nooit komt ...

De gebouwen worden ná de wedstrijd herbruikt in een andere NEEB layout (dat is op dit ogenblik toch de bedoeling), met extentie-modules aan weerszijden van wat nú opgebouwd wordt (met rangeerzone, brug over het Kempisch kanaal, stukje Kempisch landschap, ...).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Man man man ...  8) 8) 8)
Ik sta te popelen om die in te bouwen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }