Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Dank je wel, Michaël.  Hopelijk woren het 11 productieve weken  ;)

Nét veilig thuis geraakt.  Nu al het knutselgerief op zijn plaats leggen, en terug aan de slag.
Het is wel terug werkentijd, dus geen 24x7 modelbouw  :( ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Home sweet Home, kan je weer in het goede ritme komen Jean, en elke avond knutselen.No g genoeg uurtjes te vullen hé.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Gisteren even de klop van de hamer gekregen: na het lossen van de auto even in de zetel gaan zitten ... Boingggggg ...
Geen poot meer uitgestoken ...

Deze avond lukt het waarschijnlijk betern ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 30 juli 2014, 08:53:19 AM
Gisteren even de klop van de hamer gekregen: na het lossen van de auto even in de zetel gaan zitten ... Boingggggg ...
Geen poot meer uitgestoken
je gaat er toch geen gewoonte van maken, hé ?  >:(               ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Groeten Peter ;)

PS ik ben mij aan het klaarmaken voor een laatste kwade dag, vandaar het korte schrijven !  ;)

doomslu

Citaat van: Steam.N op 30 juli 2014, 08:53:19 AM
Gisteren even de klop van de hamer gekregen: na het lossen van de auto even in de zetel gaan zitten ... Boingggggg ...
Geen poot meer uitgestoken ...

Deze avond lukt het waarschijnlijk betern ;)
Moet kunnen, Jean. Het is normaal dat de zin af en toe eens wegvalt.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#3650
Citaat van: doomslu op 30 juli 2014, 09:23:45 AM
... Het is normaal dat de zin af en toe eens wegvalt.

Vooral als je eerst alles op zijn plaats moet leggen ...



Als ik die stapel zie, verschiet ik alweer dat dat allemaal de auto inkon, bovenop de bagage van vier volwassenen  ::)  ;)
Volgens mij is de vering wat overbelast geweest  ::)

Deze (rest van de) week elke avond een stukje oprommelen ...
Daarnet alweer enkele extra planken de knutselkamer ingesmokkeld, om wat schabbetjes bij te maken ...

Mannen, ná October wordt dat dit een mega-opkuis-actie  ;D

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Auto ? Eerder bestelwagen, lijkt het.

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 30 juli 2014, 21:23:00 PM
Auto ? Eerder bestelwagen, lijkt het.
Dacht ik ook, ofwel zijn ze op vakantie gegaan naar een nudistenkamp.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

 ;D ;D ;D
@Luc: dream on ...   
@Marc: nope!  Gewoon goed tassen  ::) en een grote bak bovenop de auto  ;)
Bestelwagen zou handig zijn voor mijn october mini-baantje  ::)




Deze avond toch wat aan de lantaarns geprutst: eerst geprobeerd een gaatje te boren, maar dat valt dik tegen:
het plastic conisch stukje kun je amper deftig vasthouden, als je boort ... en schiet telkens weg.

Dus even plan aangepast: Gerolf's voorstel aan het volgen: een zes .. acht lantaarntjes vijlen, en kleven op een plastiekje.
Morgen een siliconenmal gieten, en een dagje later ingieten met helder giethars, ledjes er inplaatsen vóór het uitharden ...
Klinkt eenvoudig, maar er zullen wel enkele struikerblokken liggen, zeker ?




Ondertussen alle bakken opgeruimd (je hebt toch altijd nét iets nodig dat je nog niét uitgepakt hebt ...)
Dus daar hoef ik morgen ook geen opmerkingen meer over te verwachten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Siliconen zijn aan het uitharden ...
Hopelijk kan ik morgen lantaarntjes gieten, met ingekapselde ledjes ...

Voor de rest van de avond zitten wroeten aan het perron dat aansluit op de spoorgevel van het stationsgebouw:
aansluiten op het spoor (dat in een bocht ligt), mooi overgaan naar de straat, aansluiten aan de stoep rond het stationsgebouw, op juiste hoogte komen met de kasseien, ...
Ik heb zeker enkele aspecten over het hoofd gezien ...

Tegelijk zitten uitzoeken hoé de spoorkap exact gaat liggen: dat bepaalt namelijk waar de lantaarns juist gaan hangen aan de spanten.
Ik ben er ongeveer uit ...
Eveneens wat zitten experimenteren met de mechanische en electrische bevestiging van de spoorkap.
Mijn eerdere ideeën blijken prima te werken.
Dus morgen begin van uitvoering ...

Nu beddeke in, want eerste werkdagen kruipen ook niet in de kleren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Ik ben benieuwd hoe het er gaat uitzien. Het komt allemaal goed, jouw kennende!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Citaat van: LS Models op 31 juli 2014, 23:26:24 PM
Ik ben benieuwd hoe het er gaat uitzien (ik ook  ;D). Het komt allemaal goed (ben ik niet zo zeker van ...  :( ), jouw kennende!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Siliconenmal voor de lantaarns is niet voor 100% uitgehard (onvoldoende homogeen gemengd).
Dus waar nodig wat met verharder bijgewerkt.  Nu is het wachten tot die gewerkt is ...

Dus deze avond wordt het
- de voorbereiding van de spoorkap-spanten op de samenbouw,
- de bouw van enkele styreenmallen die me gaan helpen bij de samenbouw van de spoorkap, en
- het verder werken aan het perron aan de spoorgevel van het stationsgebouw.

De goesting is er, dus waarschijnlijk een toffe aanzet van het weekend ...
Met een beetje geluk staat (een deel van) de spoorkap binnenkort recht  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean dat is een goed bericht, vasthouden de goesting en dan kunnen we het later hier wel weer lezen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#3659
De verbinding tussen spanten en stationsgebouw is klaar:



Stekkerverbinding voor elk spant, via een styreen koker (op de foto rechts van de spanten), die me toelaat elk spant exact te plaatsen, en de overeenkomstige gaten in de spoorgevel juist te boren.

De spanten liggen natuurlijk nog erg hobbeldesobbel, want de linker uiteinden liggen op dit ogenblik allemaal los.
Eens de lantaarns aan de spanten bevestigd zijn, worden de spanten langs de nu vrije kant gelijmd op de pijlers die ik vorige weken aanmaakte.
Dan kan ik beginnen aan de dakbekleding en de centrale opbouw met de dwarsbogen.
Zoals de koepel er nu ligt, is het maar een kale en saaie boel, maar dit verandert nog wel ;)

Ondertussen is de siliconenmal voor de lantaarns al een heel stuk verstevigd.
Dus ook dat komt goed, en zal me komende dagen toelaten te experimenteren met ingegoten ledjes.
Niet evident, maar wel te doen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }