Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

TBCédric

Ga vroeg gaan slapen én kruip er morgen vroeg uit?  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PeterC

Jean,
Ik ga in herhaling vallen met wat er betreft de verwering reeds is gezegd: beter één subtiel laagje te weinig dan één dikke laag teveel en wachten tot de gebouwen klaar zijn om een 'gemeenschappelijke' verweerde indruk te geven.

Elk berichtje volg ik verder (meestal wel 'stil')  ;)

Groetjes, Peter


Steam.N

Citaat van: LS Models op 17 april 2014, 22:45:06 PM
Ga vroeg gaan slapen én kruip er morgen vroeg uit? ...

Cedric, 's morgens is het meestal 4:45 appel aan bed.
Vroeg genoeg ?   ;)
Gelukkig is het morgen laatste werkdag van de week ...




Peter, bericht is goed in de oren geknoopt ;)
Geen haast of spoed, en niet tussendoor.
Ik werk eerst het gebouw af, en begin dan (voorzichtig) aan een lichte (realistische) vervuiling (eerder dan verwering).

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

4u45? Pfft  :o Niets voor mij...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#2689
Ja, het wordt me ook wat moeilijk, de laatste dagen ...
Maar vroeg begonnen, wil zeggen dat ik vroeger kan stoppen, en dus een langere avond heb om aan NEEB te werken ...




Voila, voor deze avond is er genoeg geschilderd.
Ramen worden nog niet geplaatst, omdat ik tijdens het schilderen een aantal mankementen ontdekte in de bouw:
enkele stukken vergeten, hier en daar.
Ook moet het schilderwerk morgen nagekeken en bijgewerkt worden.
De verf dekt meestal niet volledig af met één laagje.
Ook ben ik af en toe buiten de lijntjes gegaan ...  :-[
Allemaal dingetjes die snel hersteld zijn.  Gelukkig.

Voorlopig resultaat staat me wel aan.



Peter, ik hoop dat je bezorgdheid van gisteren, bij deze de kop is ingedrukt.
De bakstenen komen goed uit, en het voegwerk is tot normale verhoudingen teruggedrongen.

Nu beddeke in.  Morgen het vervolg ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: doomslu op 17 april 2014, 22:59:02 PM
4u45? Pfft  :o Niets voor mij...
En meestal krijgen we de laatste updates van Jean rond middernacht of later. Jongen, jongen, toch niet aan de pillen hé ? ;)

Steam.N

Citaat van: marc goovaerts op 17 april 2014, 23:56:13 PM
... toch niet aan de pillen hé ? ...

Nee nee, voorlopig nog puur natuur  ;)
Als het niet meer gaat, laat ik de nachten wat langer duren  ::)  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

nee Jean die heeft genoeg aan 8 uur slaap per dag, de rest haalt hij s' nachts toch in !   ;D;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

Ah, Peter, mocht dat maar waar zijn  ;D
Misschien lukt zoiets bij jou ?   ::)  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 18 april 2014, 00:06:44 AM
Ah, Peter, mocht dat maar waar zijn  ;D
Misschien lukt zoiets bij jou ?   ::)  ;D
nee, toch niet ! Maar ik heb wel Europeanen als baas !  ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Slag onder de gordel, Peter  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, dat ziet er heel goed uit. Je mag terecht voldaan zijn en genieten van een verdiende nachtrust.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Heel knap, die laatste foto  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Deze avond is het maximale afwerking van rechtervleugel en centrale ingang (inclusief het plaatsen van ramen), en de aanzet voor de verlichting.
Daarna begin ik hetzelfde proces voor de linkervleugel.

Weinig spectaculair, een beetje saai, maar daarna begin ik aan het definitieve dak (niet langer die losse elementen die een indruk moesten geven van vorm en volume.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

toch ongelooflijk wat een hardwerkende man niet allemaal vermag na een lange dag werken ! ;) Wij kijken naar het resultaat uit ! :)

Groeten Peter ;)