Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

Michael

Citaat van: doomslu op 08 februari 2014, 10:56:05 AM
Citaat van: mnieuwlaet op 17 oktober 2013, 21:52:30 PM
Hallo aan alle volgers ik heb eens gekeken naar de polakmaterialen, vooral de bladeren.
blijkbaar is er in belgië geen verdeler maar in Nederland is het te verkrijgen bij sceneryshop.nl.
Helaas moet je minimum 25 euro bestellen en de verzendingskosten 15 €.
Is er hier toevallig iemand die naar Utrecht gaat of een andere beurs en wil uitkijken naar de of een verkoper van dit materiaal?
Liefst uit West-Vlaanderen of streek rond Gent?
Ik ben ook geïnteresseerd in die blaadjes van Polak.

Het lijkt er eerder op dat er NIET geleverd wordt, ik heb een mooie bestelling  gedaan in augustus 2013, maar nog steeds helemaal niks, Balen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

grove den

Idem Michael....en het zijn zo"n mooie produkten om mee te werken.... :'(
Wordt dus misschien uitkijken naar vervangende produkten...
Jos

Martin Welberg

Voor onze USA vrienden een tutorial geschrijft.. ;)

Part 1

Couple of questions asked lately about te wire frame bushes. Maybe this shots explain a bit..

Start with a frame of twisted 0.4mm floristwire..



give it a quick coat of primer..



twisted parts covered with a mix of latex wallpaint (color) and white glue (the non water resistant stuff) after that a quick shower of with MDF dust with a sieve



coat of the same colored latex wallpaint..



drybrushed with a titanium buff dark..



Next week I continue with the smaller branches and leaves using grassfibers and leave material..

Part 2

Now back to the SBS...painted and drybrushed wireframe trunk..



now I use aleenes tacky glue (fast one) and a brush. Adding glue to the branches. Do this instead of sprayglue because it gives me more control. Adding 12mm fibers with the grassmaster...





Do work on a batch of 30 every time so when done with the last one I can go on with the first. In this step I use sprayglue and try to spray it only on the otside of the branches. On a very close range I give a couple of puffs to the branches, adding 6mm fibers with the grassmaster after that..





Do repeat this step but add 2mm fibers instead...





Already went a bit to dense on this one, remember less is more in tree building..time for a coat of paint using a flat camo paint in natogreen...





This camo paint is fast drying, again finished with the last start with the first...puffs of sprayglue and Noch leaves added with a sieve..





finish it with a coat of clear flat / semiflat paint out of a spraycan..

Another example, bit les dense..







Well that's the whole trre /bush building secret. Always can use sieved turf or fine turf in the smaller scales, whatever you like..or turf with some sieved leaves over it in a second layer. Remember less is more in all steps, better to add a second layer than go to dense in the first !

Stieven76

Leuke tutorial en vooral duidelijk. Moet ik toch nog eens proberen  ;D

Martin Welberg

Dank Stieven en pas op het werkt wat verslavend als je hier mee bezig gaat  :)

Martin Welberg

Heide............









2 and 6mm grasvezels and WS pollen red en purple

Metpetergaathetbeter

fraaie beelden vanop de Kalmhoutse heide !  :)
Groeten Peter ;)

Steam.N

Zeer mooi, Martin !
Ik blijf je kunsten met groensel prachtig vinden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Groetjes, Peter


Stieven76


Martin Welberg

Thanks, binnenkort ook commercieel te verkrijgen  ;)

Martin Welberg

Een beginnetje gemaakt met 2 loofboompies van 38 en 42cm hoogte....stukkie rondhout als stam, voor de rest bloemistendraadjes...





zal meer plaatjes schieten tijdens de bouw..

Martin Welberg

Zo maar eens een begin gemaakt wat over de draadjes heen te soppen, Alabastine scheuren&nadenvuller met een kwak latex in RAL 7022 umbragrau erdoorheen gemixed, heeft her en der nog wat laagjes nodig om die gedraaide draadjes kwijt te raken........









prettig weertje vandaag dus de plaatjes maar buiten gemaakt...

Martin Welberg

Boompies bouw beschrijving...

Begin met een stukkie rondhout, gaatje onderin voor een stukkie 1,5mm bloemistendraad..soms doe ik eerst de onderzijde van de stam voordat ik met draadjes begin soms ook niet...



Stam variaties door er driehoekies karton op te plakken en deze te besmeren met de alabastine meuk....



Boven in het rondhout ook een stukkie 1,5mm draad...



waarna ik er een bosje 1,2mm's neem en deze vastzet met een er om heen gerdraaid 0,6je en een druppie secondenlijm. Activator versneld het werken...



Draadjes draai tijd, bepalen waar de aftakkingen komen en draaien maar..



Soms 2 draden soms 1 voor aftakkingen, beetje afhankelijk van hoe dik die takkies moeten worden, en dan maar draaien en lussen maken....



Als je alles gedaan hebt, draad voor draad, effe een druppie secondenlijm op de toppen. De tussenliggende delen laat ik nog vrij zodat ik vrij kan draaien met de aftakkingen. Lussies losknippen en meer draadjes erin draaien....



Soms nog wat aftakkingen id het rondhout gelijmd, helemaal afhankelijk van het resultaat wat je wil....



Dit is de basis, meer onderweg......

vyncky

Prachtig uitgelegd Martin, Doe zo verder :P Ik blijf volgen!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)