Martin's geknoei met groen..

Gestart door Martin Welberg, 08 juli 2012, 23:35:55 PM

Martin Welberg

Ben nog steeds in de begroenings en boombouw mood. Ipv het vervuilen van andere draadjes heb ik maar een nieuwe geopend om al m'n groene experimenten te documenteren.
Vandaag eens een probeersel hoever je kunt gaan met het extre invlechten van draad om meer takken en takstructuren te maken...

imghttp://www.railroad-line.com/forum/data/milocomarty/201278165317_DSC_1531_158.JPG/img

On30 karretje op de achtergrond...

imghttp://www.railroad-line.com/forum/data/milocomarty/201278165441_DSC_1532_159.JPG/img

Met m'n enige H0 geval uit de jonge dagen...

imghttp://www.railroad-line.com/forum/data/milocomarty/201278165627_DSC_1533_160.JPG/img

en zo dichtbij als ik kan komen met m'n lens. Betere kijk op de takstructuur, bloemisten draad .4mm en  een .6mm binnendraad. Totale hoogte tot nu toe 105mm..

loebaske


Martin Welberg

Dank u.
Nog steeds aan het draaien, maar vandaag wat van de ruwe boompjes en bosjes van afgelopen zaterdag afgemaakt. Heb een goede student gehad  ;)







Op de foto's een hoge den er tussen gezet, denk dat met lagere onderbegroeiing er op een 10cm een aardige bosrand gecre?erd kan worden...misschien ook interessant voor de kleinere schalen (dit is btw H0 en voor een aantal Mitropa / OHMB modules)

Havoc

Knoei zo verder zou ik zeggen. Ziet er prima uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Dank u heren, knoei nog wel wat verder, deze oud hollandse module bakken hebben nogal wat groen nodig [;)]

depovero

Zeg, is die houten balk nu echt of ook in model?
[:p][:p][:p]

Zeer realistisch, en, uurtjes zoet om het te vlechten, zekers!

Chapeau bas, petje af!

Denis, ne Zettist
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Martin Welberg

Die is echt, en kost idd een paar uurtjes vlechten en draaien[;)]
Nog maar 's wat in elkaar geknoeid voor de OHMB bakken, werk nu aan een strook grove dennen achter deze lage begroeiing...







Moet nog wat losse vezels, groen op de stammen verwijderen en deze een beetje drybrushen...

Martin Welberg

Eerste 3 grove dennen klaar... ::)


Michael

Martin, altijd een leuk onderwerp om te volgen, bomen en struiken daar zou ik dringend eens mee moeten beginnen.
Jou struiken en dennen zien er fraai uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Is erg leuk om te doen ook Micha?l, lekker relaxed in de tuin met mooi weer bv. Beetje draad op tafel, biertje erbij [:p]
Ben op dit moment bezig om te kijken hoeveel bomen en struiken ik nodig ben om een 1.2 meter in de achtergrond te vullen. Met een boom of 5/6  en 12 /15 struikies vul je 25cm. Dus nog aardig wat te gaan om een paar meter OHMB bakken te vullen  :o



Uit preiser oogpunt



en een kijkje door de boomtoppen


PietB

Een leuke pagina gevanden over het zelf maken van bomen.

grt Pieter.

Martin Welberg

Mooie snelle manier om pijpenragers te maken, helaas niet wat ik zoek..

Frank_N

""Knoei"" lekker door!
Man man!! Maak je ons gek?

Als je aan oude audio-monster-koperkabel kunt komen: daar zijn mooie dingen uit te vlechten.
Omwikkelen met schilderstape......Veel werk, maar wel mooi!
Groet van Frank

Frank_N

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Mooie snelle manier om pijpenragers te maken, helaas niet wat ik zoek..



Dat is duidelijk. Maar bij toepassing van heel erg veel van die "pijpenraggers" krijg je toch een mooi bos, voor de achtergrond.
Groet van Frank