Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 116

Gestart door argilla, 20 juni 2012, 07:26:26 AM

Jurgen

#45
Als alle nummers "extra dik" zouden zijn h?, dan zijn dat geen extra dikke nummers meer, maar gewoon magazines waar nooit een extra dik nummer tussen zit!

Denk daar maar eens over na! [:D]


Maar extra dik nummer of niet, ik zou het eerst willen ontvangen. Sinds de zogenaamde "Geo-routes" van de post heb ik de indruk dat ik altijd als laatste mijn magazine krijg. [:(!]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

#46
Dat is ook waar, Jurgen.
Ivm met de extra dikke nummers of specials. Is er geen mogelijkheid om van het zomernummer twee boekjes te maken? Een banenspecial en een praktijk special?

Die banenspecial zie ik dan als een nummer met banen in en met verschillende schalen en thema's met extra grote foto's, waarbij de text tot de essentie wordt herleid. Beelden zeggen nu eenmaal meer dan 1000 woorden.

De praktijkspecial zou ik vullen met artikels die op elke baan bruikbaar zijn makkelijk na te bouwen zijn, zoals er enkele in dit nummer staan. G??n ingewikkelde technische dingen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

#47
Ik ben tevreden met de huidige nummers en extra nummer.  Petje af voor de makers van de boekjes.  Fijn verlof voor jullie!

argilla

#48
citaat:
Geplaatst door chef garde

Ik ben tevreden met de huidige nummers en extra nummer.  Petje af voor de makers van de boekjes.  Fijn verlof voor jullie!





Hier kan ik me alleen voor 200% bij aansluiten Chef ![;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Decapod

#49
citaat:
Geplaatst door conducteur


Die banenspecial zie ik dan als een nummer met banen in en met verschillende schalen en thema's met extra grote foto's, waarbij de text tot de essentie wordt herleid. Beelden zeggen nu eenmaal meer dan 1000 woorden.

De praktijkspecial zou ik vullen met artikels die op elke baan bruikbaar zijn makkelijk na te bouwen zijn, zoals er enkele in dit nummer staan. G??n ingewikkelde technische dingen.



Dat is nog zo geen slecht idee, Rian. Franse en Duitse tijdschriften doen dit ook al een hele tijd. Blijkbaar werkt dat dus toch. Een praktijkspecial kost al wat meer moeite, maar een banenspecial kan toch al wat eenvoudiger, denk ik.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Michiel

#50
Ik weet het zo net nog niet. Van een baan dat me boeit wil ik graag veel kunnen vernemen: hoe het idee is ontstaan, de ontwikkeling van het thema, de compromissen, de technische uitdagingen, de verwerkte annecdotes, inspiratiebronnen van scenes en hoekjes... kortom het verhaal achter de baan. En dat mag best een stevige brok tekst zijn. Enkel maar prentjes kijken zegt zo weinig. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

#51
Vandaag ook ontvangen, eindelijk!

Voor mij mag het een goede mix van tekst en prentjes zijn. Ik heb nooit graag gelezen en ook een modelspoormagazine lees ik niet graag, hoe vreemd het ook lijkt. Daarmee bedoel ik niet dat ik helemaal niets lees, maar om er uren aan te besteden dat doe ik niet. Op een bepaald moment begin ik automatisch gewoon door te bladeren om enkel naar de foto's te kijken. Nadien zal ik dan wel verder lezen waar ik gestopt was, maar daardoor ligt een magazine soms vrij lang op de tafel vooraleer het echt helemaal uitgelezen is. Foto's zijn voor mij dus h??l belangrijk.

Waarom er 2 gescheiden boekjes moeten zijn voor praktijk en banen is mij een raadsel. Zoals het magazine nu is vind ik het perfect, niets veranderen dus, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Oh ja, het artikel over de brug in hout en bewerken met klei, prachtig. Een hele tijd terug heb ik eens vermeld op het forum dat ik zo'n artikel wou zien en voila, nu is het er. Toeval of niet, ik ben in ieder geval tevreden! [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

#52
citaat:
Geplaatst door Jurgen



Waarom er 2 gescheiden boekjes moeten zijn voor praktijk en banen is mij een raadsel. Zoals het magazine nu is vind ik het perfect, niets veranderen dus, maar dat is mijn mening natuurlijk.



Ik zie zoiets dan louter als special voor het zomernummer. De tekst mag er zeker zijn, maar ik ben er zeker van dat die soms iets korter kan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

#53
Die kan inderdaad wat korter als er enkel staat beschreven wat je op de foto's al zelf gezien had...

Maar die mag wat langer als er ook de 'hoe' (praktijkideetjes) in mag staan.

loebaske

#54
Weer een knap staaltje van de redaktie voor het recent nr.

Wat betreft die muren in houtlijm, daar ontbreekt iets aan, normaal word er nog een versteveging aan toegevoegd, "vlieseline" word gebruikt om mancetten en kols van hemden te verstevigen.
Alles vind je terug op www.NProject.org  zoeken op  "flexible muurplaten" daar vind je ook de schotel antenne en nog veel meer technieken terug.

Ludwig

#55
Zeker geen slecht nummer.
In het verslag van de M6 rijtuigen van LS Models is er sprake van een set met Locomotief reeks 27 met GF Koppeling.
Is er meer bekend over wanneer deze set op de markt zal komen en is er iets van de prijs bekent?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

mini-bs

#56
net als de 115 is deze 116 weer een topmagazine. (denk dat alle praktijkartikeltjes navolging gaan krijgen) Ferme dankjewel aan de redactie !
 

Jurgen

#57
citaat:
Geplaatst door Ludwig

In het verslag van de M6 rijtuigen van LS Models is er sprake van een set met Locomotief reeks 27 met GF Koppeling.
Is er meer bekend over wanneer deze set op de markt zal komen en is er iets van de prijs bekent?




Het is een LS-model dus elke vraag ivm de levertijd blijft onbeantwoord tot op het moment dat de gevraagde modellen er zijn.
Wat de prijs betreft, je kent de prijs van een gewone reeks 27, je kent de prijs van een set met 2 rijtuigen. Tel die twee op, doe er ? 20,00 af en je hebt de prijs die je mag verwachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#58
citaat:
Geplaatst door Ludwig

Zeker geen slecht nummer.
In het verslag van de M6 rijtuigen van LS Models is er sprake van een set met Locomotief reeks 27 met GF Koppeling.
Is er meer bekend over wanneer deze set op de markt zal komen en is er iets van de prijs bekent?


Ludwig zond je een mailtje
Groeten Peter[;)]

Ludwig

#59
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Zeker geen slecht nummer.
In het verslag van de M6 rijtuigen van LS Models is er sprake van een set met Locomotief reeks 27 met GF Koppeling.
Is er meer bekend over wanneer deze set op de markt zal komen en is er iets van de prijs bekent?


Ludwig zond je een mailtje
Groeten Peter[;)]


Berichtje teruggestuurd.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2