Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 116

Gestart door argilla, 20 juni 2012, 07:26:26 AM

Gerolf

#30
citaat:
Geplaatst door erik50
Tot enkele jaren geleden was elk zomernummer een thema uitgave.
Banen ? [:)]
Ik heb het blad intussen ook, en diagonaal bekeken. Er zit toch veel inspiratie in. Vooral houtlijm als bouwmateriaal vind ik intrigerend.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#31
Inderdaad fraaie banen met als meest indrukwekkend de brug van MSCM De Pijl, al meerdere keren in binnen- en buitenland gezien en eerlijkheidshalve ik blijf het een van de fraaiste bouwwerken op modelspoorgebied vinden ![:p]

Groeten Peter[;)]

erik50

#32
citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik50
Tot enkele jaren geleden was elk zomernummer een thema uitgave.
Banen ? [:)]
Ik heb het blad intussen ook, en diagonaal bekeken. Er zit toch veel inspiratie in. Vooral houtlijm als bouwmateriaal vind ik intrigerend.



Banen hebben we verleden jaar toch ook al gehad dacht ik, of vergis ik me?[;)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Steam.N

#33
citaat:
Geplaatst door Gerolf

[... Er zit toch veel inspiratie in ...

Lijkt me ook: karren van Emmanuel,  Arnaud's loods, die onderdoorgang, die muren in houtlijm ...
Alweer de moeite !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

#34
Vandaag al in de treintjeswinkel gevonden.
En nog eens zoals 'in de goede oude tijd' een nummer dat ik later nog wel eens terug vast zal nemen.
De baantjes zijn voor mij vooral 'doorbladerlectuur' met mooie eelden van wat we bv in Utrecht al mochten zien.

Maar de praktijk-artikels zullen regelmatig herlezen worden.

Vroeger al zelf ge?xperimenteerd met houtlijm als afgietmateriaal. Maar de missing link was dus die antikleeflaag...
Waarbij ik me dan ook meteen afvraag of je niet met houtlijm zou kunnen afgieten op basis van siliconenmallen...

argilla

#35
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Vandaag al in de treintjeswinkel gevonden.
En nog eens zoals 'in de goede oude tijd' een nummer dat ik later nog wel eens terug vast zal nemen.
De baantjes zijn voor mij vooral 'doorbladerlectuur' met mooie eelden van wat we bv in Utrecht al mochten zien.

Maar de praktijk-artikels zullen regelmatig herlezen worden.

Vroeger al zelf ge?xperimenteerd met houtlijm als afgietmateriaal. Maar de missing link was dus die antikleeflaag...
Waarbij ik me dan ook meteen afvraag of je niet met houtlijm zou kunnen afgieten op basis van siliconenmallen...




Waarbij ik me dan ook meteen afvraag of je niet met houtlijm zou kunnen afgieten op basis van siliconenmallen...


Inderdaad Marc, die vraag kwam  ( na het lezen van het bewuste artikel)ook bij mij op. Stof voor een experiment ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

#36
citaat:
Geplaatst door erik50

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door erik50
Tot enkele jaren geleden was elk zomernummer een thema uitgave.
Banen ? [:)]
Ik heb het blad intussen ook, en diagonaal bekeken. Er zit toch veel inspiratie in. Vooral houtlijm als bouwmateriaal vind ik intrigerend.



Banen hebben we verleden jaar toch ook al gehad dacht ik, of vergis ik me?[;)]



In het verleden hadden we al de volgende specials: Tram special (18), Kolen special (20), Staal special (50), Containerspecial (61) en Smalspoorspecial (98). Sinds 2008 is elk zomernummer eigenlijk een banenspecial (72, 83, 94, 105 en 116).

Waarom geen andere thema?s? We hebben in het verleden gemerkt dat je met een themanummer een aantal heel enthousiaste lezers krijgt, maar tegelijkertijd ook een schare ontgoochelden die het hele nummer maar niks vinden (lees maar eens de commentaren bij nummer 98). Vandaar de keuze om het extra dikke zomernummer voor een deel te wijden aan wat extra banen. Lekker lees- en kijkgenot tijdens de zomer, lijkt me.

Dit forum is er echter vooral om het contact met jullie, de lezers te onderhouden. Dus, als er tips zijn voor thema?s die aan bod zouden kunnen komen? laat maar komen!

Wat betreft de opmerking over buitenlandse banen. Dat is heel eenvoudig. Als jullie nu eens allemaal Belgische banen zouden bouwen in plaats van achter die pc te zitten (en in plaats van Duitse of Amerikaanse thema?s te kiezen *), dan kunnen we ons volgende zomernummer vullen met Belgisch. [;)][:D][:D]

*: deze opmerking is niet kwaad bedoeld hoor. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

#37
hee Luc,

tip/vraag: kunnen jullie niet elk nummer extra dik maken[:D]

ik vindt dit dus een heerlijk doorlees nummer met die banen en vooral we mooi, een baan, en direct opvolgend een artikel hoe een deel van die baan, in dit geval de brug/viaduct, is gemaakt, die combi is zeer geslaagd naar mijn mening[;)]

andere tip/vraag; is het niet wat om eens een Franse editie te maken, met een paar mooie franse banen? die hebben ook altijd wel een fraaie sfeer, en zijn toch net weer anders..

groetjes, wim

doomslu

#38
citaat:
Geplaatst door Kautenbach

hee Luc,

tip/vraag: kunnen jullie niet elk nummer extra dik maken[:D]

ik vindt dit dus een heerlijk doorlees nummer met die banen en vooral we mooi, een baan, en direct opvolgend een artikel hoe een deel van die baan, in dit geval de brug/viaduct, is gemaakt, die combi is zeer geslaagd naar mijn mening[;)]

andere tip/vraag; is het niet wat om eens een Franse editie te maken, met een paar mooie franse banen? die hebben ook altijd wel een fraaie sfeer, en zijn toch net weer anders..

groetjes, wim

Dag Wim, bedankt voor de tip wat betreft de Franse banen. Je hebt gelijk dat daar zeker pareltjes tussen zitten.

Wat dat extra dik nummer betreft: hoeveel wil je daar meer voor betalen? [;)]

Ons expo-nummer wordt waarschijnlijk ook eentje van 100 bladzijden. Afwachten...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

#39
Wat dat extra dik nummer betreft: hoeveel wil je daar meer voor betalen?

.... zoiets moet je niet aan een zuunige nederlander vragen, haha [;)](flauw grapje van wim..)
(ennuh, af en toe een extra dik exemplaar is iets om naar uit te kijken nietwaar, anders wen je er nog aan[;)])

marc goovaerts

#40
Het zullen niet die extra pagina's drukwerk zijn die de prijs zullen moeten verhogen, gezien de oplage van MSM.
Ik denk dat er met die verkoopprijs nog heel wat 'elastiek' op zit.

ToThePoint

#41
Meer blz is ook meer blz voor reclame !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

argilla

#42
als wij ""allemaal" 1 of meerdere  snapshots van een hoekje van onze baan bv al af is, projecten  die we doen en/of gerealiseerd hebben insturen met wat foto's en wat tekst ( hoe kort of lang weinig woorden of veel maakt niet uit) weten zij bij MSM niet eerst wat kiezen en trekken zij zich de haren uit het hoofd ( bij wijze van spreken)om te publiceren en wordt het magazine vanzelf welk dikker en groter en.....en....
maw het ligt gewoon aan onszelf toch !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

#43
@argilla: [:D] Groot gelijk!

@ToThePoint: helaas een vals argument. Er is nu al plaats over voor reclame, maar je moet bedrijven vinden die die willen plaatsen. [;)]

@marc: Drukkosten, kosten layout, auteursrechten en vertaling voor 16 extra bladzijden maken ieder nummer toch wat duurder hoor. Vandaar mijn vraag: hoeveel mag het meer kosten? [?]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

#44
Hoeveel kost het meer?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum