Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

sporenplan Godinne

Gestart door Michael, 20 mei 2012, 22:28:09 PM

Michael

Voor de bouw van mij lijn 154 wil ik beginnen met de omgeving van Godinne, heeft iemand een tekening of foto van het sporenplan van Godinne?
De info die ik tot nu toe heb kunnen vinden is 2 perrons, is dit alles of liggen er nog meer sporen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky



vermoedelijk ooit eens van op Delcampe gedownloaded....[:)]

Michiel

Op sporenplan.nl vind je deze situatie uit 2009: 2 sporen.


Maar een andere prentkaart (Delcampe.be) toont de situatie van rond 1900. Dan merk je rechts de aanwezigheid van een goederenkoer.


Een foto van de voorkant (of achterkant) van het station met stationplein toont weinig meer ivm het sporenplen, maar wel interessant voor de nabouw (weer Delcampe.be)
.

En dan nog een foto van "naardesporen.be" met een ander zicht op het station godinne van tussen 1930 en 1950 schat ik.


Alles samen lijkt Godinne ooit een stationnetje te zijn geweest met
2 hoofdsporen en een uitwijkspoor, en ernaast een goederenkoer met waarschijnlijk een uittrekspoor. Op een van de prentkaarten (niet hier afgebeeld) is een houthandelaar te zien. Ik weet niet wanneer de situatie is herleid tot louter 2 sporen, maar waarschijnlijk, afleidend van de foto's, zal dat voor 1950 zijn geweest (persoonlijk schatting).

Ik hoop dat het je wat vooruit helpt?



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Ikke wel, schoon stationneke.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michael

Dirky en Michiel hartelijk dank voor jullie reacties, een aantal dingen had ik al maar de foto van Dirky en de laatste 2 van Michiel zijn voor mij juweeltjes.
Mocht er nog iemand in de buurt komen van Godinne, svp een foto van de huidige situatie.
Maar ik ben alweer een stapje verder.
Michiel nog een prachtig detail het maria beeld en het tunneltje er naast.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154