Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

WIfi

Gestart door argilla, 18 mei 2012, 13:51:14 PM

conducteur

Volgens mij is dit de uitleg, verbeter me indien fout:

In de kilowattuurmeter zitten enkele spoelen. Het elektrische signaal dat bovenop het lichtnet geplaatst wordt heeft een hoge frequentie.

Bij wisselstroom is de weerstand van een spoel recht evenredig met de frequentie. De spoelen zijn dus een grote weerstand voor het internetsignaal met de hoge frequentie. De kWh-meter is dus een barri?re voor dat signaal. Dit is ook de reden waarom jij niet op het internet van je buur zou kunnen surfen, of omgekeerd.

Zolang de twee stekkers op dezelfde teller zitten. (maakt niet uit of daar zekeringen tussen zitten). En op dezelfde fase, er moet een verbinding zijn zodat de 'zender' zijn data naar de 'ontvanger' kan sturen, en omgekeerd. moet het zeker werken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

Wel, ik heb het ook eens opgezocht omdat het me ook wel handig leek, zo'n LAN via lichtnet.
De meest gerapporteerde problemen vind je hier met uitleg:
http://www.diskidee.be/2005/09/08/waarom-lan-via-stroomnet-niet-altijd-goed-werkt/6142/

Verder nog wat gegoogeld en blijkbaar zijn er gevallen bekend dat gebruikers in dezelfde straat op elkaars netwerk kunnen!
Niet helemaal te vergelijken, want de technologie is anders; maar men refereert wel naar die oude babyfoons, die ook elkaar stoorden. Ik heb het ooit zelf meegemaakt dat we de baby van een paar huizen verder konden horen (en vice-versa?)
Verder klaagt men van soms trage tot wegvallende verbindingen .
In elk geval is versleuteling van uw gegevens een must, voor alle veiligheid!

argilla

amaaiii ik begin zo stilaan de bomen door het bos of omgekeerd ....te zien.
Het probleem met een vaste lijn is dat je ook hier niet meer dan 20 a 25 m van de Bbox mag zitten of je verliest een pak signaal ( zwak dus)

mam..man het is een lijdensweg voor iets heel eenvoudig toch ?[:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15