Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

fotos van dingen die men gepresteerd heeft

Gestart door krispy, 15 mei 2012, 21:51:16 PM

krispy

Hoi mannen ,

lang geleden dat ik nog eens fotos geplaatst heb , maar heb het de laatste maanden nogal druk gehad met mijn volgend projectje , waardoor het treingebeuren een beetje stil heeft gelegen V

Ik heb nl een oud gemotoriseerde tweewieler gerestaureed :D:p

Een MBK van 73 van het model MOBYX X7 deluxe

Ik stel voor om mischien dit draadje te gebruiken om fotos te plaatsen van bepaalde werken die men gedaan heeft aan dingen die eigenlijk niet onmiddelijk iets met treintjes te maken hebben ( vele onder ons zullen nog wel andere bezigheden hebben hoop ik )

Bij deze foto's van het uiteindelijke resultaat van de werken.

Omdat de kleur van mijne auto mij zo erg bevalt ( eigenlijk uniek exemplaar in belgie , slechts 1 x ingevoerd in dit kleur )heb ik mijn tweewielertje daar ook in dat kleedje gezet ^

veel kijkplezier 8D
De ouderen onder ons hebben hier nog misschien mooie herinneringen aan ;)

imghttps://lh5.googleusercontent.com/--MoovYi_KbE/T7Kr3C-ONGI/AAAAAAAAB_w/HaavN6DSAWE/s800/008_b.jpg/img

imghttps://lh6.googleusercontent.com/-HtsrkLIWYT0/T7KsAj1hIMI/AAAAAAAAB_4/SulCa_m6MfU/s800/006_b.jpg/img

imghttps://lh4.googleusercontent.com/-Z6NsD7RX1rA/T7KsBLYRsVI/AAAAAAAACAA/0ob0Bd4XL6Y/s800/023_b.jpg/img

PS : nu pakken we de draad met de treintjes weer op en gaan der ne keer proberen in te vliegen ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

erik50

Leuk bromfietsje, eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n model zie van MBK.
En die wagen, zo heb ik er ook een gehad en pas verkocht, na een aanrijding slecht hersteld en na een jaar komt zo'n gebrek dan boven maar heb je geen verhaal meer ( beide voorste cardanassen waren geraakt).
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.


Havoc

citaat:
maar heb het de laatste maanden nogal druk gehad met mijn volgend projectje , waardoor het treingebeuren een beetje stil heeft gelegen


Tja, er zullen er hier wel meer zijn die meer projecten dan vrije tijd hebben zeker. Prachtige restauratie trouwens, echt de zeventies.

citaat:
Leuke topic....kastje..


Kastje??? Je mag er mij ook zo eentje maken...

Ik voel me echt een prutser als ik dat hier zie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

krispy

citaat:
Geplaatst door erik50


En die wagen, zo heb ik er ook een gehad en pas verkocht, na een aanrijding slecht hersteld en na een jaar komt zo'n gebrek dan boven maar heb je geen verhaal meer ( beide voorste cardanassen waren geraakt).



Geen spijt van ?

Ik ben zeer tevreden van deze wagen ( heb trouwens ook een FL1 waar de vrouw mee rondtoert , van 2000 met 190.000km op de teller ), deze op de foto is juist een jaartje oud ( van 14/5/2011 en reeds 22.000 km op de teller ) in contrast met de MBK die in sept 39 wordt en maar 3690 km op de teller heeft ( is bijna even oud als mezelf )

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Leuke topic....kastje..





Whow [:0] , ferm kastje wil je zeggen [;)]
Hieraan waag ik me niet , heb er het juiste werkmateriaal niet voor [:(]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

conducteur

@Havoc:
Als ik door de werkplaats hout loop op school voel ik mij ook zo'n prutser.

Prachtige kast!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

ook eentje voor deze rubriek: Niet zo vakkundig als Marty...




Meubelen maken vind ik best leuk maar het duurt me steeds te lang omdat ik er niet aan 1 stuk verder kan aan werken... nu een beetje, dan een beetje, en na 3 maanden moet er nog steeds "de laatste deur" aangezet worden. [:)]

conducteur

@Marty: de deuren, zijn die uit ??n stuk gemaakt? Hoe doe je dat zo'n 'decoratie'?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Knap Dirky,

Technische tip : center speaker van uw Surround Systeem hoort onder of boven de tv hoor ! [:D] Anders klinkt het gelijk een schoonmoeder. Je ziet ze voor u maar de klank komt uit
de verkeerde kant.

mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door conducteur

@Marty: de deuren, zijn die uit ??n stuk gemaakt? Hoe doe je dat zo'n 'decoratie'?



Nee, deuren zijn samengesteld. Is met spuiten ook eenvoudiger omdat je de bossing en profielen eerst voor kunt gronden.

Martin Welberg

citaat:
Kastje??? Je mag er mij ook zo eentje maken...


Valt over te praten [;)]

cyberbeast

Wij hebben dit gemaakt voor het speelpleintje hier.

Een 8 meter hoge toren met roltrap binnenin.
Het kleine torentje aan de zijkant was een folietje dat mijn broer graag wou maken.
Dat "huisje" op de achtergrond hebben we ook zelf gemaakt.
We zetten ons al dik 10 jaar in voor het speelpleintje en is bijna helemaal vernieuwd.
Ik zou de site eens posten maar ben ze deze week net helemaal aan het vernieuwen.
Edit: in het echt is hij een stuk imposanter dan op de foto. Lijkt helemaal vervormd. [xx(]
 

ToThePoint

#12
Mannekes ! Vader ? Vandaag zag ik ergens een schoon stuk gereedschap staan.
Echter te groot voor in de atelier alhier. Bij tuuuuut (sensuur)?
Neeje op dees forum !
Maar met bescheiden handgereedschap heb ik vandaag, na 2 weken eraan gewerkt te hebben een kast onder de trap naar boven voor de GRAND CHEF gemaakt.( In MDF van 18mm )
Onderaan zijn schoenenrekken voorzien die uitgeschoven kunnen worden.
Ik kocht bij een meubelzaak van zweedse oorsprong zo van die inox pottenonderzetters om de schoenen op te plaatsen, Handig en goedkoop.

Er dienen nog handvaten op de deuren te komen a la model dat op de glazen deuren staat rechts.

BTW de trap is met dezelfde handgereedschappen gemaakt !
Men kope een wit beuke boompje dat in 2 duimse planken gezaagd is.

Gereedschappen ter beschikking:
decoupeerzaag, schaaf, boormachien, bovenfrees en excentrisch schuurmachien wat te bricoleren totda dat er zo ongeveer uitziet.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI


ToThePoint

Citaat van: milocomarty op 28 november 2012, 01:23:59 AM
Strak stukkie werk JP !

Merci Martin. Wat me het meeste zorg baarde was het eindresultaat ivm de kopse kanten van de MDF.
Ik zie graag dat het geheel een geheel vormt, dus geen maanlandschap op de kopse kanten en geen naden.
Dat was wonder boven wonder simpel te doen.
Een professionele vullende grondlaag, opschuren met schuurvliegengaas en klaar was het.
Ben best tevreden met het resultaat, maar zoals steeds had het nog beter gekund.
Mja het is functioneel en het lijkt op een trap met daaronder een kast.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI