msc HET SPOOR vzw vergroot

Gestart door erwin9, 26 april 2012, 20:03:58 PM

erwin9

Het zat er al een tijdje aan te komen. Door de constante aangroei van het ledenaantal, inmiddels zijn we met ruim in de vijftig leden, de vraag van leden naar andere schalen, thema?s en onderwerpen, waren wij moreel verplicht om een oplossing te zoeken.

Inderdaad, onze club kent een niet te stuiten interesse van steeds meer modelbouwers die onze club en zijn werking weten te waarderen.
Stilaan groeide ook de vraag naar andere schalen. Tot op heden was onze vereniging uitsluitend toegespitst op schaal HO, 1 op 87 dus. En dan ook nog enkel Belgisch en gelijkstroom. Dus niet voor alle treinliefhebbers interessant.
Enkele van de nieuwe leden drongen steeds meer aan om de clubvisie ook te verbreden. Waarom geen andere schalen ? Waarom enkel Belgische banen ?
In onze huidige lokalen zaten we aan de limiet. Twee grote vaste banen, en enkele modulaire banen vonden er hun plaats. Dus het was niet evident om nog andere projecten op te starten.
Er was dus maar ??n oplossing, op zoek gaan naar ?meer plaats?.

Uitbreiding van onze huidige lokalen zat er spijtig genoeg niet meer in. Nadat wij enkele jaren geleden een extra lokaal konden bemachtigen, was de limiet bereikt in oppervlakte die wij konden huren.
Er zat dus niets anders op dan uit te kijken naar andere lokalen.
En onze zoektocht werd beloond. En niet zomaar een lokaal ! Maar liefst drie keer zo groot als onze huidige stek ! Immens groot, en alles onder ??n dak ! Ruim 600 m? lokaal staan vanaf oktober 2012 ter onzer beschikking !

De verhuis wordt momenteel voorbereid, de banen worden zorgvuldig gedemonteerd, alles wordt netjes ingepakt.

De nieuwe lokalen bevinden zich op ongeveer 500 meter van onze huidige lokalen achter het station, vlakbij het Mercator Museum. Een grote parking (parking Zwijgershoek) voor de deur maakt het parkeerprobleem ongedaan.

Onze huidige banen zullen hier een beetje (veel) verloren staan ! Dus uitbreiding gezocht !  Enkele modulebanen, waaronder twee nieuwe, staan al op stapel.

En om op de vraag van vele leden tegemoet te komen; msc HET SPOOR vzw gaat vreemd, INTERNATIONAAL en GROTER.

Een grote Marklinbaan staat op poten. Een ander groots project is een modulaire baan in O-schaal (1 op 43,5). En verder is er ook een nieuwe afdeling boven het doopvont gehouden; FineScale. Een groep die alles perfect op schaal (1/87 ?n 1/43,5) gaat bouwen, en zoals we gewend zijn in onze vereniging, alles   ZELFBOUW !

Er staat dus heel wat te gebeuren binnen onze vereniging.
De uitbreiding naar andere schalen en andere onderwerpen, mede door de veel grotere lokalen, geeft ons ook de ruimte op nog enkele tientallen nieuwe leden te verwelkomen. In de nieuwe lokalen kunnen wij gerust mikken op een zeventig ? tachtigtal leden.

Wij hopen dan ook een aantal nieuwe mensen te kunnen aantrekken die reeds ervaring hebben, ook in de grotere schalen, zodat wij ook van deze mensen kunnen leren, en nieuwe projecten kunnen opstarten.

Blijkbaar is de interesse in treinmodelbouw opnieuw in stijgende lijn. Wij hebben reeds enkele zeer jonge leden mogen verwelkomen in 2011 en 2012. En uiteraard zijn de andere nieuwelingen ook welkom !

Via onze website (www.msc-hetspoor.be) zullen belangstellenden de vorderingen van onze verhuis kunnen volgen. Er zullen tal van evenementen plaatsvinden, zowel voor leden als aspirant-leden, en geinteresseerden zullen na de zomervakantie welkom zijn in onze nieuwe stek !

Het tweede weekend van September 2012 (7-8 en 9 september) zal een laatste tentoonstelling plaatsvinden in onze huidige lokalen achter het station van Sint Niklaas. Na dit weekend wordt alles gedemonteerd en verhuisd naar onze nieuwe locatie. Voor 2013 zijn er reeds voorbereidingen bezig om in de nieuwe lokalen een eerste tentoonstelling te houden met vele modulaire modelbanen, in verschillende schalen en onderwerpen !

Alvast te volgen op onze website !

Wij zien de toekomst alvast met plezier, en veel werk, tegemoet !


msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Hallo,
Nog een vereniging die spoor 0 ontdekt heeft mijn favoriete schaal zit duidelijk in de lift veel succes gewenst

conducteur

Ik denk wel van  te komen naar die laatste opendeurdag
En wij (msc de dwarsliggers) de eerste van het 'seizoen' te zijn met de nieuwe datum voor de opendeurdagen (het weekend daarna).

Veel succes van een lid van een andere treinclub die ook met verschillende projecten bezig is...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

GHYSELS

Wow wat een plannen. De vorige keer dat ik aanwezig was op jullie opendeur was het me al opgevallen dat alles reeds goed volgebouwd waw en het soms drummen was tussen de vele aanwezigen. Maar h?, wat een luxe en het is jullie trouwens gegund.
Mooie vooruitzichten, zowel voor jullie als de jaarlijkse bezoekers...
Kijk er al naar uit, maar eerst de afscheidsopendeurdag vieren [^]

grtn
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

Gerolf

Proficiat aan jullie club [8D]
En veel succes gewenst met de uitbreiding [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Ik heb wel interesse maar ik lees op de site dat dinsdag en vrijdagavond
de werkavonden zijn. Dinsdagavond is voor mij al uitgesloten dan moet er gewerkt worden voor de broodwinning.

Erik.

1op32

Ook de liefhebbers van het Spoor 1 (schaal 1:32) komen aan hun trekken ! Kom gerust eens praten over een eventueel lidmaatshap.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is