Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 114

Gestart door doomslu, 23 april 2012, 21:57:21 PM

doomslu

Deze vrijdag, 27 april, is de laatste vrijdag van de maand, dus...

www.modelspoormagazine.com
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Mooi verjaardagscadeau, als ie tijdig toekomt. Samen met 4 dagen geen school, treinclub op vrijdagavond. Kijk er naar uit[:p]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Laat maar komen !  
De onderwerpen lijken deze keer iets minder in mijn lijn, maar ben wel benieuwd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

René

Dat komt goed uit. Ik ben alweer door de vieze boekies heen. [:D]
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

argilla

ziet er veel belovend uit. Galvaniseren ben benieuwd [:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Vanaf nu staan de kalenders voor mei 2012 op de homepage.
Ze zijn schitterend, al zeg ik het zelf. [:p]

Zowel de horizontale als vertikale versie zullen niet misstaan (of is het 'mishangen'?) in het bureautje of aan de koelkast.
De horizontale versie is ook prima geschikt als desktop op het computerscherm.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

De foto voor mijn desktop is al een grote verbetering tov de witte ruimte onder de foto van Margaaz voor de aprilkalender...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Vandaag ontvangen , boeiend nr.(voor mij althans toch!)    

Groeten Peter[;)]

Wagon model van het jaar nadat er aan gewerkt dient te worden ?

argilla

vanmorgend in de bus. Boeiend nummer.

@  Gerolf. Prachtig artikel klaar en duidelijk met bijkomende info omtrent galvaniseren[:p]

Het schilderen van de achtergrond is ook een goed artikel.Peter is ooit , dacht ik, nog lid geweest van de Kempense modelspoorgroep me dunkt. (klopt dit Peter ??)[;)]

Voor mij, is de On Traxs 2012 niet echt interessant ( persoonlijke mening)  Het bezoek hieraan viel toen al tegen. Maar dat is ieder zijn voorkeur. Ik hou het op"onze" modelspoor tentoonstelling in oktober.

Verder een goed nummer zoals we gewent zijn ( wij zijn verworden tot verwende modelbouwers [;)][;)]) Pluim voor de redactie ![:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Hier is hij ook geland, en het lijkt me een knap, evenwichtig nummer [:)]
Heel wat modelbouw-artikels, ook enkele erg interessante "korte" bijdragen.
De bijdrage over achtergrondschilderen van "onze" PeterVG ga ik zeker grondig doornemen. [:p]
De olievaten zien er ook schitterend uit.

@Marc/Argilla: bedankt. Ik ben vooral benieuwd wie het ook gaat proberen [:I]
Ik was wat verrast om mijzelf te zien bij het Ontraxx-verslag. De commentaar er onder vond ik geestig [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

Hier ook ontvangen!
De 2 artikels mbt de I2's zijn zeer bruikbaar!
Ook het artikel van Peter ziet er heel interessant uit [:p]

Pluim aan de redactie!

[:)][;)]

vanmiegroet

Ziet er goed uit, maar wanneer komt er nog eens een minibaantjes reportage in?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Steam.N

Ook hier binnengekomen.
Een goeie afsluiter van de week !

Dat achtergrond schilderen, die struikmaster, de stookolietanks en het galvaniseren maken van dit nummer weer een prachtrealisatie !
Proficiat !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

martintje

Gelijk hedenavond naar het stadje gelopen, kwam met gemengde gevoelens thuis.
Ik had nummer 114 gescoord, maar de halve kippen van het spit waren op [:(], voordeel, nummer 114 heeft nu geen vette vingers op de kaft [:)].
heb het even snel doorgebladerd, en uiteraard eerst naar 1 bepaald artkel, zo ijdel ben ik nog we l [:D]
Gerard, bij deze dank je wel voor een mooi en eerlijk verslag, je wordt met het jaar positiever [:)][:)].
Verder heb ik uitgekeken naar de achtergrond schildering, maar die viel me eerlijk gezegd tegen, niet de kunde van de schrijver, maar ik had wat afwisselender technieken en taferelen verwacht, en nu was het , heumm, tja, mooi geschilderd, dat wel, maar...  kweet niet,
Galvaniseren, leuk om het blad mee te vullen, maar met een potje goudverf van 2 euro haal je volgens mij hetzelfde effect.
Ook ge struiken machine was een tegenvaller, aangezien er graspollen mee gemaakt worden, en dat is toch echt wat anders dan een struik.
Voor mij persoonlijk een van de mindere nummers helaas, maar ik zal hem met evenveel plezier verder uitlezen hoor.
Mvg Marty

PeterVG

Martin, je kritiek op mijn artikel begrijp ik volkomen.  Het is omdat ikzelf ook op mijn honger bleef zitten doordat ik nergens een goed artikel vond dat ik zelf aan het experimenteren gegaan ben.  Zoals geschreven heb ikzelf geen enkele ervaring met schilderen en tekenen.  Met vallen en opstaan heb ik wat geleerd en dat verhaal heb ik neergeschreven.  Maar er zijn zeker ervaren landschapstekenaars die aanvullende tips kunnen geven.  Wat mij betreft hoeft het verhaal hier niet te eindigen.
Op de vraag van de heer De Bruin kan ik Ja antwoorden.