Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

VELDSPOOR OP 1/32

Gestart door 1op32, 08 april 2012, 23:40:31 PM

1op32

Bedankt voor de tips Gerolf !
Het is de bedoeling om het lokje te voorzien van een verwering en gebruikssporen. En dan is deze vervorming wellicht niet zo erg.
Guy H. had gisteren ook nog een idee om de isolatie van een elektriciteitsdraad te gebruiken, en deze over de volledige lengte in te znijden en dan als het ware over de plaat te kleven.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Havoc

Dat ziet er een heel leuk dingetje uit. Komt er een baan?

Wat je ook kan proberen voor die draad is soldeer, dat plooit heel gemakkelijk in alle vormen. Maar of het gemakkelijk te lijmen is weet ik niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

1op32

Na een korte onderbreking de onderdelen in hun basiskleur gezet met de spuitbus.



Ik weet het, v??l te proper maar dat komt in orde !
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Vervuiling in volgende stappen gemaakt:
1. Begonnen met een zwarte wash aan te brengen.
2. Daarna roestplekjes aangestipt
3. Vervolgens een wash met roestkleur





Morgen ga ik een HO K?f kopen als onderstel/motorisatie.
Een ESU sound decor met passens geluid en een 28mm luidspreken.
Dan een geel ledje inbouwen als frontverlichting.
Vervolgens nog een Bestuurder uit het Preiser 1/32 gamma kiezen en als laatste de verwering verzachten en een drybrushing geven.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Terug van Intermodellbau en gevonden wat ik zocht ! Een Brawa HO K?f waarvan ik het onderstel en motor ga gebruiken ?n een ESU Loksounddecoder met het geluid van een Feldbah machientje [:)]
Hopelijk kan ik wat tijd vinden om een en ander in te bouwen, ik wil het lokje graag eens zien en vooral horen rijden[:p]
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Martin Welberg

Wow, mooi ding, maar blijf aub ver weg van de gebrande sienna, das een veel te rode kleur voor roest

1op32

Afgelopen weekend bleek na het demonteren van de Brawa K?f het onderdtel en motor niet te passen[B)].
Wat ik nodig heb is een onderstel van de Piko K?f, daar is de motor niet centraal geplaatst maar zit op het uiteinde. Dus onmiddelijk een Piko K?f besteld deze moet eind deze week in mijn bezit zijn.
Maar ondertussen niet stilgezeten en begonnen aan een tweede veldpsoor lokje dit keer een model met dak waar het Brawa onderstel wel onderpast! Fotos volgen.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Voorgaande foto's is het werk van afgelopen weekend, tijdens de middagpauze de grondverf aangebracht en het chasis rood gespoten.
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

PeterC

Geert, als ik jou zo bezig zie, kriebelt het om (terug) op een grotere schaal te (her)beginnen...

Knap werk!

[Edit] Ik heb nog enkele boeken met bouwtekeningen ed van smalspoorloks (WOII) in mijn bib staan.  Uitlenen kan altijd [;)]
Groetjes, Peter


1op32

Peter ik kan het je aleen maar aanbevelen!
Het is gewoon een h??l mooie schaal die zich perfect leent tot zelfbouw.
b.v. de luchtinlaat op de motorkap is een dopje van een stylo, de knop van de poken zijn miniparels van de dochters...
Doen zou ik zeggen!
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

1op32

Gisterenavond nog een kleurtje gegeven:

Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Havoc

Dit locje heeft ook heel veel karakter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Laatste foto,had je de dakrand niet beter kunnen laten oversteken.
Nu zie je zo`n vreselijke naad.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

1op32

@Adrie je opmerking is terecht op de foto ziet het er afschuwelijk uit, maar in werkelijkheid vald dit heel goed mee. Door de belichting en macro stand is dit eneorm versterkt.
Een overstekende dakrand vond ik minder mooi ook omdat er dan minder inlijk in de stuurstand is...
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is