Wolf's Peak

Gestart door René, 09 maart 2012, 23:13:02 PM

Frank_N

Toch een vraagje, Rene:

Ziet er weeral fraai uit............Maar toch:
Aluminium en verf, volgens mij gaat dat niet zomaar met elkaar [?]
Groet van Frank

René

Toch wel zoals je ziet. Gewoon Hunbrlo en Revel, ook nog eens sterk verdund.
En ook al zou het niet echt goed hechten, het heeft verder ook niets te lijden. Zelfs geen stortbuien en zandstormen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

René

De dakplaten kunnen gelegd worden. Na het knippen worden ze nog wel even netjes gerold.



http://wolfscreek.wordpress.com/2012/07/01/dakplaten-leggen-2/
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Gerolf

Mooie golfplaatjes, Ren? [8D]
Dat apparaatje kende ik niet. Waar heb je dat vandaan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

René

Dat apparaatje komt uit de knutselkast van de vrouw. Ze zijn te koop in knutselwinkels zoals Pipoos
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Steam.N

Ren?, heeft dat toestelletje rollen in verschillende maten?
Handig, als het ook voor N zou bestaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Heeft dat toestelletje een naam of zo? Ik vind het via Google en op de website van pipoos niet [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

René

Geen idee hoe dat hing eigenlijk heet. Golfjesmaker zou ik zeggen maar dat klinkt te simpel. Of Pipoos nog bestaat betwijfel ik eigenlijk. Hier in't durp is hij verdwenen en moet je nu naar de lokale knutselboer (handenarbeidwinkel.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Michiel

Met het trefwoord "ribbels" in google, kwam ik dit tegen. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Durango

Pipoos bestaat nog. In Tilburg in ieder geval zit er nog eentje.[:)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Bedankt, Michiel. "golven" of "golfplaat" ging niet - "ribbels" dus wel - stom dat ik daar niet op kwam [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Bedankt, Michiel. "golven" of "golfplaat" ging niet - "ribbels" dus wel - stom dat ik daar niet op kwam [:I]



Klinkt te vlaams Gerolf, wie had nu gedacht dat die noorderburen iets zouden leren uit 10 voor taal. [:p]

Manne das een goe stuk gereedschap !
Ik zie dat er vermoedelijk 2 modellen van ribbelmakers zijn. Bedoel met 2 verschillende afstanden voor de golfplaten.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Paulogic

Gerolf,
In Shopping Gent Zuid is er nog een Pipoos.
mvg,
Paul(ogic)

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Bedankt, Michiel. "golven" of "golfplaat" ging niet - "ribbels" dus wel - stom dat ik daar niet op kwam [:I]



Beetje vreemd voor je doen, Gerolf...... (mompeld iets van taal en [8]baan[;)])
Groet van Frank

René


Nog voordat de ruwbouw van de mijn voltooid is, wordt ook de ruwe vorm van het spoortje uit de mijn bepaald. Dit stukje rails komt op dikke houten balken te liggen. Het zou het mooiste zijn als de balken zowel aan de uiteinden als in het midden ondersteund worden. Dat gaat het toch net niet worden. E?n van de steunen in het midden zou net niet voldoende ruimte laten voor de treinen er onder. Het moet blijven bij ondersteuning aan beide kanten van de twee sporen. Met dikke draagbalken en relatief kleine karretjes moet dat mogelijk zijn.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl