Nieuw lid en brutale vraag

Gestart door John Windau, 06 maart 2012, 20:13:44 PM

John Windau

Hallo allemaal,

Na wat emails heen en weer, ben ik inmiddels in het bezit van de gezochte tekeningen  ;D

Mijn tuin ligt nu overhoop voor de aanleg van de LGB-baan, maar als ik ga beginnen met bouwen van de tram(s) ga ik dat uiteraard hier in een nieuw topic melden. Nogmaals dank voor jullie hulp.

Groetjes,
John Windau

argilla

Hey Johan,
welkom in de kring van grootspoor leden. Laat eens wat foto's zien van je vorderingen in tuin wil je ?  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

marc goovaerts

Klopt, ze waren toen wel een onderdeel van de toenmalige nationale maatschappij voor buurtspoorwegen (NMVB/SNCV), niet voor een specifiek stads- of streeknet.

conducteur

#18
Toch wel, er zijn/waren in totaal 104 BN's, ongeveer de helft voor aan de kust en de andere helft voor Charleroi. In 2002 hebben ze hier een extra tussenbak gebouwd om meer mensen te kunnen vervoeren. In de loop der jaren zijn er tamelijk wat wijzigingen gedaan aan de trams. De koppeling die niet gebruikt werd is verdwenen. ze hebben een compleet ander front gekregen, ze hebben een filmkast gekregen met leds. Er zijn nog enkele andere wijzigingen doorgegaan, maar dat zou ons te ver leiden. (oa airco). Er is ook een BN  gebouwd als prototype voor de tram in Manilla. Die doet hier nog dienst als sleeptram.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

CiteerMijn tuin ligt nu overhoop voor de aanleg van de LGB-baan

Foto's daarvan mogen ook hoor. Is eens iets anders dan zolders en kelders.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

arvooke

De BN trams van Charleroi zijn de 2 richtings versie ( 2 stuurposten en deuren aan de beide kanten.
De BN trams van de kust zijn enkele richtings trams met een hoofdstuurpost en een hulpstuurpost achteraan, en met maar langs 1 zijde deuren.
Er kwamen in de jaren 80 wel trams van Charleroi naar de kust als versterking tijdens de zomer.
Een BN van Charleroi kan niet in treinschakeling rijden met een BN van de kust.