Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Achtergrondgeluiden voor de modelbaan

Gestart door minibaan, 01 maart 2012, 00:13:33 AM

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wat mij eigenlijk meer interesseert is de geluid-chip "apart", om die te verwerken in een project [;)]
Die microfoon, drukknopjes en zo heb ik niet nodig [:I]



Probeer deze eens: http://www.google.nl/#hl=nl&sugexp=llsin&gs_nf=1&cp=7&gs_id=2&xhr=t&q=ISD1420&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=ISD1420&aq=0&aqi=g3&aql=&gs_sm=&gs_upl=&gs_l=&pbx=1&fp=1&biw=1280&bih=671&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&cad=b (ISD1420), Gerolf?

Edit: Natuurlijk vond ik dit op zoek naar heel wat anders...[:)]
Groet van Frank

Gerolf

Die ISD1420 lijkt bijzonder geschikt voor kortere geluidjes - nu nog een verdeler vinden ...
EDIT: gevonden, maar zo'n 25 tot 30 Euro [B)]
De ISD2100 is lastig om te "vullen" met een geluidje,
De geluidskwaliteit van Wim (ijsbeer)'s modules lijkt volgens de website niet fameus ...
Het blijft zoeken dus ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

"EDIT: gevonden, maar zo'n 25 tot 30 Euro"

SamenKopen.net:

http://www.samenkopen.net/action_product/25540/81117

9,34 euries volgens deze link [^]

Hoe het daar werkt weet ik dan weer niet.
Groet van Frank

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
Hoe het daar werkt weet ik dan weer niet.
Ik betwijfel OF het nog werkt ... "Laatst bevestigde betaling bevestigd op: 12-06-2007 23:42" vond ik op de webstek ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

De geluids kwaliteit van die kaart module is inderdaad geen HIFI
Vraag blijft of dat nodig is.
Mij ervaring is (maar wie ben ik)dat een stations oproep veel beter overkomt als hij niet of nauwelijks te verstaan is.
Een oproep die je door de hele kamer kan verstaan lijkt nergens op.
Volgend mij is dat bij veel geluiden zo(ook op de kermis)
Een sound decoder heeft meestal ook maar 8 bit geluid maar klinkt toch best aardig.
Veel belangrijker lijkt mij of het orginele geluid ook in werkelijke omstandigheden is op genomen.
Een hond op 1 meter opgenomen klinkt absoluut niet,maar op 30 meter zie hem bijna staan.(zo klinkt het bij afdraaien)
Veel geluiden worden ook te hard afgedraaid .
Ook geluid moet op schaal zijn
wim

Gerolf

Het hoeft - ook voor mij - absoluut geen HIFI te zijn, maar het filmpje op de website geeft wel een heel-ver-van-HIFI-indruk.
De ingesproken stem is zelfs nauwelijks verstaanbaar, zit vol harmonischen (wat misschien met een lowpass-filter wel te verbeteren valt), ...
Ik zit te broeden op een microcontroller-oplossing [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Gerolf
Ik zit te broeden op een microcontroller-oplossing [:I]



Door gaan met zoeken,ik heb alle belangstelling,want de echte ware oplossing heb ik ook nog niet gevonden.
wim

Huugooke

citaat:
Natuurlijk vond ik dit op zoek naar heel wat anders...[:D]


Ik heb er wel degelijk specifiek naar gezocht[:D][:D]

Hier heb je nog een gelijkaardig spul: (en is dat een importeur in NL?)
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/210763/WINBOND/ISD1700.html

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Huugooke

citaat:
Natuurlijk vond ik dit op zoek naar heel wat anders...[:D]


Ik heb er wel degelijk specifiek naar gezocht[:D][:D]

Hier heb je nog een gelijkaardig spul: (en is dat een importeur in NL?)
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/210763/WINBOND/ISD1700.html



Kan je daar iets kopen dan [?][:o)]
Volgensmij gaat het daar om: Related Electronics Part Number, oftewel vergelijkbare producten. Een datasheet page dus, dat is geen winkel.  Maar zal wel weer aan mij liggen.
Groet van Frank

Gerolf

Farnell Belgi? staat bij op die webpagina [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Farnell Belgi? staat bij op die webpagina [;)]



Is  dat een winkel Gerolf, of een groothandel? (In NL maakt dat nogal verschil)
Kan er niet zo snel wijs uit....

Dit vond ik: http://www.questcomp.com/questdetails.aspx?pn=ISD1420S&utm_source=Findchips&utm_medium=cpc&utm_term=ISD1420S&utm_content=StandardPricing&utm_campaign=FindchipsWS

Prijs????? 8dollarennogwat? Lijkt me niet verkeert!
Groet van Frank

Gerolf

Farnell is normaalgesporken BtoB, dus niet echt voor particulieren bestemd. Maar als je iemand kent in de branche ...
De prijs voor die 1420 is inderdaad niet verkeerd. 't Is wel een lastiger te solderen sop-behuizing ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Als particulier heb ik al vele malen besteld bij farnell.
Men dient wel vooruit te betalen, maar als u een kopie van de overschrijving mailt naar de consumentendienst sturen zij dat direct op.
Ik ben daar meermaals correct behandeld bij farnell.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Frank_N

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Als particulier heb ik al vele malen besteld bij farnell.
Men dient wel vooruit te betalen, maar als u een kopie van de overschrijving mailt naar de consumentendienst sturen zij dat direct op.
Ik ben daar meermaals correct behandeld bij farnell.




"'t Is wel een lastiger te solderen sop-behuizing "

Edit) At Gerolf: kom er maar in! Nieuwe kansen nieuw geluk[:D]
Groet van Frank

Frank_N

Voor de admin: Gezien de inhoud van reacties...Misschien hoort dit topic ondertussen beter thuis onder: Ooit zal het klaar zijn?
Ik bedoel dan dat de reacties veel verder gaan dan de oorspronkelijke vraag van Minibaan?
Groet van Frank