Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mehano 77

Gestart door Peter, 30 november 2004, 11:51:19 AM

mark7758

Paultje van Rocy-rail is wel tot 8-7-05 op vakantie.
Hij geniet ergens van het uitzicht op Class 66 of 77ers.[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kedeng Kedeng

Ik heb sinds eind vorig jaar ook een reek 77 (7754), ben zeer blij met dit model en de LokSound vind ik ook zeer mooi als ik op F1 duw maakt hij diesel geluid, als ik op F2 duw dan doet hem tuut, als ik op F3 duw dan doet hem puut, en als ik op F4 duw dan doet hem ???
kan iemand mij zeggen wat dat geluid is.

Als ik op foto`s kijk van 77 zie je ze soms met zen twee of meer rijden, maar een tweede kopen is wat duur, maar waarom maken ze geen
dummy model! zonder motor en verlichting.

karthuizer

Met F4 schakel je de ventilatoren (of hoe die dingen ook noemen) aan (en uit)

mark7758

Kijk eens bij www.belux.lu
Daar is een deel van onze modelbaan te zien.
We rijden met tot 6 77ers aan elkaar en rangeren daarbij ook nog eens. Maar dat is natuurlijk wel digitaal.
Als je nu eens 77ers op een depot wil zien kijk eens bij activiteiten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

Ik ben ook in het bezit van 6 locs van de reeks 77/78,digitaal en allen met locsound,de originele machinisten heb ik er uit genomen en vervangen door preiser-machinisten,die ik dan bij sommige locs aan de korte zijde en bij andere locs aan de lange zijde heb geplaatst.Zo ziet het er allemaal een beetje echter uit!Alleen het geluid van de motoren kon naar mijn mening een beetje beter,ik vindt het geluid nogal scherp klinken,maar voor de rest is het een prima loc!!Groetjes ERVIN.

boke

Persoonlijk zou ik nooit dummy's kopen. Ik vind dat een loc zelfstandig moet kunnen rijden. Zeker wanneer je digitaal rijdt, zie ik het nut van een dummy niet in. Elke loc moet bij mij zelfstandig verplaatst kunnen worden! Prachtig om te zien hoe mijn 2 digitale 77'ers aan elkaar gekoppeld worden en dan hun krachten bundelen!

groeten,

Boke

ronny-vdv

IK bezit ook 6 exemplaren. Mooi zeg als je een stelplaats hebt.
De nummers zijn : 7742, 7747, 7764, 7791, 7800, 7804.
Vijf van deze zijn of waren in Merelbeke.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

mark7758

Dat moet nog komen.
Er komt een station van ruim 6 meter en een depot dat plaats moet geven aan een aantal loc's. Maar we zitten nu al over het maxium heen. (Lijstje van ons gezamelijk)
4 verschillende 51ers in de planning.
6 verschillende 52/53/54ers. (En roco komt met meer)
7 verschillende 55ers.
6 verschillende 59ers.
3 verschillende 60ers.
10 verschillende 62ers.
7 verschillende 77ers.
En dan hebben we het maar niet over de locomotieven van buurlanden die op bezoek komen.

Maar we zijn nog wel een paar jaar aan het bouwen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

Ik heb hem ook eindelijk... mijn 77!!! [:D][;)]
En blij dat ik ben! Heb hem gisteren gekocht bij TAM.

Het enigste dat mijn wel stoort, zijn de plastieke (fragille), leuningen.
Ik las op deze draad, dat er leuningen bestaan van PB-messingmodelbouw.
Onder welke referentie vallen deze? Heeft iemand ze al geplaatst? En welke verf (ja dit is ook al gevraagd, maar vond het antwoord niet meer terug), gebruiken?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bartie

Referentie:901068
Prijs:11,95 euro

Ik heb deze liggen maar nog niet geplaatst.

Bart.

svvander

citaat:
Geplaatst door bartie

Referentie:901068
Prijs:11,95 euro

Ik heb deze liggen maar nog niet geplaatst.

Bart.



Laat iets weten als je het geplaatst hebt. (met eventueel een foto?).

Bedankt he!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

CiteerGeplaatst door svvander

Ik heb hem ook eindelijk... mijn 77!!! [:D][;)]
En blij dat ik ben! Heb hem gisteren gekocht bij TAM.

Het enigste dat mijn wel stoort, zijn de plastieke (fragille), leuningen.
Ik las op deze draad, dat er leuningen bestaan van PB-messingmodelbouw.
Onder welke referentie vallen deze? Heeft iemand ze al geplaatst? En welke verf (ja dit is ook al gevraagd, maar vond het antwoord niet meer terug), gebruiken?
[/quote

En SVVANDER,hoe rijd je 77er,welk nr.heb je gekocht?

svvander

Hij rijdt supergoed... beter dan ik eigenlijk dacht! Raar, maar waar. Knap hoe het ding kan kruipen en dan dat geluid erbij... man,man,man! [:p]

Gisteren bij het testen, was het net of ik terug een kind van 6 jaar was. (Ben ik fysiek misschien niet meer, maar soms nog wel geestelijk, als het op treintjes aankomt [;)])

Ik heb de 7751 gekocht. Heb lang getwijfeld maar what's in the name... een nummer. Nu de rest nog verzamelen he. (Nadat ik de lotto gewonnen heb).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

@svvander,ja bij mij verschijnt er ook nog altijd spontaan een glimlach als ik mijn 77/78ers zie rijden en werken(en werken,dat moeten ze hoor!!),ik ben vooral gek op het geluid als ze stoppen,sluit je ogen en je hoort precies een echte 77er stoppen!!
BANGELIJK!![:p][:p]

stefan rosiers

Welk merk brengt deze uit?