Algemene of specifieke vragen naar invoerders toe

Gestart door svvander, 16 november 2005, 12:24:06 PM

Rochevalien

#15
Het ligt misschien aan mij maar ik moet opmerken dat ,hoe meer Belgische modellen er op de markt gedropt worden ,hoe m??r mensen gaan vragen (klagen) om nog meer puur Belgische modellen uit te brengen.En dan nog aan prijzen die tegen de 300? aan leunen.Ik(en mijn bruintje) moet al enkele jaren forfait geven om dit te kunnen blijven volgen.
En,beste collega,s ,Reyne & Co zal heus wel met een heruitgave van onze reeksen 20 en 29 komen.Mischien worden de mallen van die laatste wel aangepast om de versie met dubbele koplampen te kunnen maken maar dit zal wel enige tijd op zich laten wachten.Het schijnt zelfs dat de vlottende cabines er w?l zullen komen omdat dit projekt al te vergevorderd is om het nu af te blazen.De reeksen 21,27 enz is uiteraard een ander verhaal en blijft voorlopig whishful thinking.

Gerrit

Rochevalien

#16
citaat:
Geplaatst door Tom

.
Of een rangeerdiesel, intresant zijn hier de verschillende namen die men kan gebruiken.

>>> Over welke namen heb je het? Ik ben niet mee, hoor.

Verder zou lima doordat ze overgenomen is door Hornby de Belgische modellen opnieuw kunnen uitbrengen maar dan een verbeterde versie.



>>> Ik denk wel dat we de komende jaren wel wat Belgische en Nederlandse goederenwagens kunnen verwachten,uiteraard met normschachten,assen met kleine flenzen,enz enfin zoals we van Lima de laatste jaren gewoon waren.

Gerrit

Rochevalien

#17
citaat:
Geplaatst door PaulC

Om nu niet alleen aan ons belgenlandje te denken
Ik zou bv. opteren voor een 25.5 met de bijpassende rijtuigen om een benelux-stel samen te stellen.

De rijtuigen voor dit stel kunnen op bestaande mallen van Lima gemaakt worden.
>>> Jij vergist je Paul,Fleischmann heeft de Nederlandss Plan W rijtuigen(op 1/100) en Roco heeft (had) het basis rijtuig waar de NS het stuurstand van gebouwd heeft,ook op 1/100 (wie koopt dat nu nog?)

De mal voor de loc hebben ze ook.
>>>Dat klopt maar die zou dan wel verbeterd moeten worden en voorzien worden van een fatsoenlijk onderstel.(dus geen cd speler motortjes )


Het tweedelig Beneluxstel Hondekop kan ook op basis van bestaande Lima mallen gemaakt worden.
>>> Van de Lima hondekop kan na een zware chirurgische ingreep een aanvaardbaar Benelux stel gemaakt worden.Het hangt er vanaf hoe ver je wil gaan(ik heb eens een site gezien waar een Nederlandse modelbouwer die kappen OVERLANGS doormidden gezaagd had en ze nadien verbreed ?n nog eens verlengd  had om een model op schaal 1/87 te verkrijgen.Van een zware bevalling gesproken!!

Daarbij er zijn toch al oude benelux rijtuigen op de markt van LS models?

Gerrit  




erik de noorman

#18
Als we iets willen samenstellen denk ik dat we eerder eerst iets moeten uitwerken zoals roland heeft aangegeven. Zo krijgt een eventuele fabrikant toch een idee van wat de hobbyisten wensen als model. Uitvoeringen is iets voor later.

Wat de 59 van marklin betreft. Het is toch normaal dat zij momenteel
eerst TP III schilderingen uitbrengen. Wanneer je als ondernemer weet dat je collega concurent met hetzelfde model (TP IV) terug op de markt komt, en dat zij ook nog eens veel goedkoper  dat model kunnen uitbrengen. Trouwens het model met de zwaluw en alle andere eenvoudige
uitvoeringen TP III staan bij mij hoog op het verlanglijstje.

Erik

bartie

#19
Haloo,

ik denk ook dat als we hier ergens mee willen komen (lees: doel bereiken)dat we naar het systeem dat Roland aangaf moeten gaan.
Dit is duidelijk en geeft weer wat iedereen echt het liefste wil hebben. En je kan het beter in ??n keer goed doen, anders dreigt de kans erweer in te zitten dat dit (goede) idee strand bij de rest van de idee?n/voorstellen die hier al geopperd zijn.
Dit zou echter niet enkel voor het forum moeten zijn, maar via de redaktie in MSM gezet moeten worden, zodat je een veel groter en juister resultaat krijgt over wat de Belgische modelspoorder wil hebben. Hoe meer mensen reageren, hoe meer indruk dit toch zal maken bij de invoerders/fabrikanten.

Bart.

diesels

#20
Passen we op dat we niet gaan overvragen? We hebben veel wensen en het liefst ook allemaal goedkoop. Het is niet goed voor onze portemonaiie als het in het tempo van de laatste jaren doorgaat, denk ik. We hebben toch de tijd met onze hobby? Mijn mening is dat we best kunnen beginnen met een twee, drietal zaken waar de meeste vraag naar is in plaats van een uitgebreid verlanglijst te sturen.

Een fabrikant gaat niet zomaar een model nieuw ontwikkelen. Als er een heleboel voorstellen worden gedaan zal hij eerder geneigd zijn het naast zich neer te leggen, in plaats van als er voor ??n heldere zaak gelobbyt zal worden...
Herschilderingen van bestaande modellen is natuurlijk een ander verhaal.

groetjes Sicco

svvander

#21
Ok, laat ons zeggen dat we het dan zo stellen (kwestie van het gestructureerd te kunnen houden).

1) Algemene rondvraag op het forum (in volle gang, laat ons zeggen dat we deze afsluiten op 31/12/2005)
2) Uit de rondvraag, formuleren we een poll (ergens begin 01/2006)
3) Uit de resultaten van deze poll, gaan we afleiden wie we kunnen aanspreken en hoe we dit gaan doen (liefst via de redactie van MSM, maar indien dit niet kan, tja op een andere manier. Datum moeten we dan maar later bekijken).
4) We proberen dit te doen, zonder anderen in een negatief daglicht te stellen, maar enkel met het nut om, "onszelfe trouwe Belgische modelspoorders" [;)], een kans te geven de invoerder, verkoper of fabrikant in te lichten over onze wensen.

Hou er rekening mee mannen, dat niet ieder zijn wens zal kunnen geformuleerd worden en dat de kans heel groot is, dat er nooit reactie op komt.

Iedereen akkoord?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Koen

#22
Sven,

Dit lijkt mij een goed idee [:p]! Kwestie van structuur h? [;)]!
Koen
Nooit te oud om te leren

Kedeng Kedeng

#23
Als we dan een poll zouden houwen moeten er verschilenden onderwerpen zijn zoals

?   Stoom
?   Diesellocs
?   E-locs
?   Treinstellen
?   Rijtuigen
?   Goederen wagons

Zodat ge verschillend stemmen kunt uitbrengen.

Dan laten we die poll een maand of langer staan,
voor de trein die de meeste stemmen haalt maken we een
nieuwe poll met kleuren varianten,
daarna sturen naar de fabrikant en dan hopen dat het lukt.

Anderen fabrikanten kunnen er dan ook op kijken welk model er populair is zodat ze niks maken waar maar een paar mensen ge?nteresseerd in zijn.

rgp

#24
Dag,

Er wordt geschreven: "waarom zo uitgebreid ?"  Wel om de producenten een duidelijke kijk te geven over wat de wensen zijn.  Het kan dus best zijn - om welke reden dan ook - dat hij eerst het model dat maar op plaats 3 staat eerst gaat maken.

Aan al diegene die beginnen met "ik wil ... of een variante ervan" zou ik zeggen dat je hiermee niet ver gaat komen.  Het is wat de groep wil en niet ??n individu.

Mijn voorstel heeft nog een ander -belangrijk - voordeel voor de fabrikanten: ze kunnen hier een strategie (ontwikkeling dus) zowel op korte, middellange als lange termijn ontwikkelen en dus hun financi?le inspanningen EN returns hierop ook implemeteren.

Roland

doomslu

#25
Goed initiatief, Sven.
Ik denk dat het best een uitgebreide poll mag zijn (akkoord met Roland). Maar, laat ons niet overhaast te werk gaan en zo veel mogelijk stemmen verzamelen, ook van niet-forum leden (zoals ook Bart al aangaf).
Zelfs al komt er niets van in huis, we hebben het dan toch geprobeerd h?.
Wie heeft een constructief idee hoe we dat kunnen organiseren ?
Roland, waar kunnen we dat Poll-formulier van FEBELRAIL eens bekijken ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

#26
Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken, zal je een poll moeten organiseren via vb. MSM en/of een website. Dit forum is naar mijn mening te klein hiervoor.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#27
Ik denk dat Gerolf gelijk heeft. Dit forum is wat te klein.
We zullen MSM voor de kar moeten spannen, en dan liefst met een degelijk uitgewerkt plan (een formulier en/of website en ??n of meer mensen die zich engageren om de resultaten te verwerken), en niet zomaar met een los idee.
En waarom ook alle clubs niet aanschrijven?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

#28
OK, dan wordt het hoog tijd dat we hulp van hogeraf inroepen [8D]

Tony? Of iemand anders? Kunnen jullie ons hiermee bijstaan en misschien zelf op weg helpen?

Ne-zeer-gemeende-dank-u-wel-beleefd, van jullie forumleden!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

FREMO e.V. - afd België

#29
Als ik even mag [:I]

Kijk eens wat onze Zuiderlijke vrienden reeds gedaan hebben.

http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=742

Zo simpel is het. Gewoon kopieren en plakken en aan / invullen en plaatsen.

Toch vreemd dat nederlandstaligen steeds weer het wiel moeten uitvinden, niet [?]

Mvg

Fremo e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.