Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

3D-printer

Gestart door GTTtommy, 24 januari 2012, 15:41:41 PM

GTTtommy

hallo,
ik ben er over aan het denken om een 3D-printer te kopen, dit kost wel redelijk wat geld, maar hier heb je wel veel mogelijkheden mee.
het nadeel is wel dat ze maar vrij kleine stukken kunnen printen (of je moest extreem dure printers kopen)
het zou wel een kant en klaar model moeten zijn en de prijs mag een 2000 a 3500? zijn,
iemand ervaring met een 3d printer,
welk merk, model,

mvgr

cyberbeast

Ik zou er toch nog efkes mee wachten. De technologie is bijlange na nog niet genoeg gevorderd. En veel hangt dan nog af van het type printer.
 

MARKLINRIJDER

hallo Tom,

Ik heb onlangs een 3D printer gekocht, om profi redenen maar jammer niet voor de prijs die je daar noemt.[:I]  Als je mikt op rep rap toestanden, blijf er af, het trekt op niks.  Althans toch niet voor de hobby.

Grtjs,

David

martintje

Als een autohandelaar zegt dat het een gloednieuwe Porsche te koop heeft voor ? 3000.- zou je ook onraad ruiken, doe dat bij een 3D printer van deze prijs ook maar [:)]
Mvg Marty

Kris

hallo,
zoals hierboven aangegeven 3D printer van 3000? geen kwaliteit voor modelbouw, vorige week nog 3d printer van 15000? aan het werk gezien en nog niet geschikt voor onze hobby de allernieuwste printers met een Z resolutie van 50micron komen in de buurt ( 25000?)
om maar te zwijgen van de kostprijs en maatstabiliteit(krimp) basismateriaal
groeten
kris

swarol

2 A 3000 euro vind ik persoonlijk een bom geld voor iets waarvan je niet 100% weet welk resultaat het geeft...

zou spijtig zijn moest het in de kast verdwijnen...want eens gekocht denk ik niet dat je het nog aan de straatstenen voor die prijs terug kwijt geraakt.

mss eerst eens naar een werkend model gaan kijken,
en zien of het wel iets is!
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

conducteur

Het is een mooie technologie, die op dit ogenblik nog redelijk wat centen kost. Ik zou nog een paar jaar wachten, en intussen via bedrijven werken die 3d prints maken. Shapeways, materialise...
Tenzij je er het vijf a tienvoud voor over hebt van je huidige budget.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MARKLINRIJDER

Deze print is van een draaistel van een wagen in spoor 0:


Grtjs,

David

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Deze print is van een draaistel van een wagen in spoor 0:


Grtjs,

David



Ziet er super uit !
Kan u dan ook vertellen hoeveel die gekost en/of welk model van printer u gebruikt heeft ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

MARKLINRIJDER

Jean-Paul,

Hier alle info:

3D printer


Grtjs,

David

TimT

Iemand nog niet gedacht om van die Aankondiging schermen proberen te printen (weet dat ze in nederland cta bakken noemen)
zou wel leuk zijn wat Belgische  spoorattributen :D
Groeten Tim

MARKLINRIJDER

Aankondigingsborden niet maar wel dit:



Grtjs,

David

Steam.N

Wow, knap !!!
Nu nog de kosten van dat proces naar beneden krijgen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MARKLINRIJDER

Kosten?

Wat is duur en wat is niet duur?

Wat mag een geprint sein kosten?
Deze komt op nog geen 10? het stuk.
Alle kosten in begrepen.

Grtjs,

David

Steam.N

10 ??  Is inderdaad redelijk.  
Goedkoper dan ik dacht.  Te overwegen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }