Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 111

Gestart door Geert, 23 januari 2012, 19:47:31 PM

Metpetergaathetbeter

@Pol

1/87 zal later even enkele linken op een ander forum plaatsen van deze baan mocht het U interesseren ?site is schijnbaar niet te bereiken op dit ogenblik !

Verder vond ik dit nr ??n van de betere, misschien voor mij een evenwichtige verdeling modelbouw / info Maar zo iets is heel persoonlijk !

Groeten Peter[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Hier is het een minder nummer en bij ons waalse collega's is het een goed nummer (alhoewel, nog maar weinig reacties. Even afwachten dus). Toevallig omdat het eerste commentaar hier negatief was en daar eerder positief?
Hier was het eerste ook positief, hoor. Zie Binco [;)]
De tweede reactie (de mijne) was overigens ook niet negatief. Ik ben enthousiast over de baanbeschrijvingen, het resultaat van "praktijk" [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein
Mijnheer de admin. Waarom is de MSM in de buurt van Mortsel zo moeilijk verkrijgbaar?
Volgens mij ligt hij er bij krantenwinkel "De Leeslust" op de Liersesteenweg altijd vroeg [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Hier is het een minder nummer en bij ons waalse collega's is het een goed nummer (alhoewel, nog maar weinig reacties. Even afwachten dus). Toevallig omdat het eerste commentaar hier negatief was en daar eerder positief?
Hier was het eerste ook positief, hoor. Zie Binco [;)]
De tweede reactie (de mijne) was overigens ook niet negatief. Ik ben enthousiast over de baanbeschrijvingen, het resultaat van "praktijk" [^]

Je hebt gelijk Gerolf. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Toch eventjes een opmerking ( geen kritiek)over de bespreking van type 53 Luc,
Hoelang zitten wij nu al niet te wachten op de DCC-sound versie ?? Juist ja.
Telkens bellen naar de winkel...is hij al aangekomen ???Nog niet op het einde van de maand. Alle nog maar eens bellen.
Nochtans staat alles in hun computer, tenminste diegene die vooraf ingetekend en gespreide betaling hebben gedaan. Overigens zoals Luc aanhaalde een uitstekend oplossing.
Mijn inziens, een persoonlijke mening, is het toch niet moeilijk , om in volgorde van voorafintekening, de mensen te verwittigen met een mail of telefonisch als het moet, dat het model op uw naam is aangekomen en ter uwer beschikking in de winkel ligt. Moet je niet 35 keer bellen en horen neen "nog"niet aangekomen.
Zo moeilijk is dat toch niet of wel ??
Ik miste hierover wel een "opmerking" over in het artikel van Luc.

Zo denk ik erover of zo zou ik het afhandelen voor een goede of nog betere service naar de klant toe. [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Pol

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

@Pol

1/87 zal later even enkele linken op een ander forum plaatsen van deze baan mocht het U interesseren ?site is schijnbaar niet te bereiken op dit ogenblik !

Verder vond ik dit nr ??n van de betere, misschien voor mij een evenwichtige verdeling modelbouw / info Maar zo iets is heel persoonlijk !

Groeten Peter[;)]





Inderdaad: meer info interesseert me wel! Alvast bedankt!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

Wat betreft het type 53 blijken er toch nog een paar probleempjes te zijn opgedoken bij enkele modellen. Dit moet eerst opgelost worden alvorens de uitlevering begint.

Ik heb in N?rnberg meermaals gehoord dat de fabrikanten toch meer en meer beginnen te mopperen over 'de chinesen'. Ze knikken wel telkens heel beleefd 'ja', maar blijken het niet steeds te begrijpen. Vandaar ook vaak met vertragingen tot gevolg...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

h.w.frank

Hallo iedereen
Heb Nr 111 04-02-2012 ontvangen.
Staan weer geweldige onderwerpen in beschreven.
Ik wil even ingaan op het onderwerp op blz 56 Stap voor Stap op weg naar vakkundig verouderen.
Een goed artikel waar men verouderen tot iets geweldigs maakt zeker de manier van stap voor stap voor ons hobbyisten wil je een echt realistische moduul cq baan maken een must is.
Een kleine opmerking van mijn kant in het begin van het artikel geeft men aan dat ze dit artikel zijn begonnen omdat er eigenlijk in het verleden weinig over gezecht is maar daar ben ik het niet helemaal eens.
Ik verzamel al zo'n 30 jaar artikelen op modelspoor gebied en heb al een stapel artikelen over vervuilen en verweren die zeker 2 cm dik is.
Maar des al niet te min weer een artikel over verouderen met een heel goede en frisse kijk hierop, een zoektocht naar vuil hoe kan je het verzinnen maar wel heel goed om dit onderwerp zo te benaderen want eigenlijk doen we dat toch met meer dingen in deze hobby eerst een goed onderzoek, foto's , tekeningen etc alvorens iets te gaan bouwen.
Daarom naar de redactie toe mensen dit is weer een artikel van hoog niveau en kijk nu al uit naar het vervolg.
Met vriendelijke groeten,

Herwim Frank

h.w.frank

Hallo allemaal

Ook nog even reageren op het artikel Type 53.
Ook weer een goed artikel erg uitvoerig en goed beschreven het is voor mij alleen jammer het artikel te moeten lezen terwijl ik van de fa.Olaerts nog steeds geen bericht heb gehad over mijn bestelde type 53 bruine kleur.
Ik heb de bestelling al 2010 gedaan en nu is het febr.2012 en nog steeds niets maar wel 20 keer gebeld en ruim 1? jaar geleden al een voorschot betaald, rente zal aardig oplopen bij Olaerts.
Weet iemand hoe het zit met de levering van de bruine Type 53
Zou het fijn vinden dat ik deze eindelijk in eigen handen kan houden.

Herwim Frank


argilla

citaat:
Geplaatst door h.w.frank

Hallo allemaal

Ook nog even reageren op het artikel Type 53.
Ook weer een goed artikel erg uitvoerig en goed beschreven het is voor mij alleen jammer het artikel te moeten lezen terwijl ik van de fa.Olaerts nog steeds geen bericht heb gehad over mijn bestelde type 53 bruine kleur.
Ik heb de bestelling al 2010 gedaan en nu is het febr.2012 en nog steeds niets maar wel 20 keer gebeld en ruim 1? jaar geleden al een voorschot betaald, rente zal aardig oplopen bij Olaerts.
Weet iemand hoe het zit met de levering van de bruine Type 53
Zou het fijn vinden dat ik deze eindelijk in eigen handen kan houden.

Herwim Frank





Wij zijn net als U "wachtende".[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Ook ik ben wachtend, in houten had Guido noch gezegd dat ze normaal eind januari zouden toekomen uit china. mogelijk nog wat douane afhandeling dan zouden ze er eind deze week moeten zijn, laat ons met z'n allen duimen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ook ik ben wachtend, in houten had Guido noch gezegd dat ze normaal eind januari zouden toekomen uit china. mogelijk nog wat douane afhandeling dan zouden ze er eind deze week moeten zijn, laat ons met z'n allen duimen,

Jan


Dat hadden ze me ook verteld, dan werd het februari, zegden ze me aan de telefoon.
Dus heb ik eind vorige week nog eens gebeld, want februari is nu.
Een vriendelijke stem vertelde me dat alles midden maart geleverd zou geraken. Ook voor Olaerts is zoiets niet aangenaam (ja-knikkende chinesen [;)]).
Dus nog even geduld.
Paul

Michael

Dit nummer  afgelopen zaterdag ontvangen, na vorig jaar een workshop weatherend te hebben gevolgd, aangevuld met een airbrush cursus vond ik het artikel van B. Kelder erg leuk om te lezen en kijk nu al uit naar de volgende delen.
Een leuke opfrisser.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

@Pol en anderen

http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=14&t=49445&sid=7805475c2e23302b4a86f998dc6c416d

en
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=14&t=25532
helaas moeten wachten want ook dit forum lag 3 dagen ko !

Groeten Peter[;)]

Hier vind je al de stappen tot de verwezelijking en verder.....

poco loco

citaat:
Geplaatst door just4fun

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ook ik ben wachtend, in houten had Guido noch gezegd dat ze normaal eind januari zouden toekomen uit china. mogelijk nog wat douane afhandeling dan zouden ze er eind deze week moeten zijn, laat ons met z'n allen duimen,

Jan


Dat hadden ze me ook verteld, dan werd het februari, zegden ze me aan de telefoon.
Dus heb ik eind vorige week nog eens gebeld, want februari is nu.
Een vriendelijke stem vertelde me dat alles midden maart geleverd zou geraken. Ook voor Olaerts is zoiets niet aangenaam (ja-knikkende chinesen [;)]).
Dus nog even geduld.
Paul




Hoe ontroerend het kapitalistisch pleidooi voor voorafbetaling ook mocht klinken:
- op 6 juni 2010 stortte ik 99,00euro op rekening van Guido Olaerts.
- voorafbetaling op de 53.314 met stelplaats MKM =Stockem (Arlon).
Groene livrei Tp.IIIb.
Gedigitaliseerd met geluid.
- op geen enkel moment heb ik sein of teken gekregen.
En tot op deze nix geen respons.

Waarom geen
- "dank u voor uw vertrouwen, wij hebben uw centjes goed ontvangen!"?
- "wij houden u graag persoonlijk op de hoogte van de evolutie en dit is de stand van zaken: (...)"?
- "wij verwachten dat het door u gesponsorde project klaar zal zijn enz. enz....."


Spijtig,
Luc.