Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AM75 moderniseren naar huidige levrei

Gestart door krispy, 21 januari 2012, 16:38:41 PM

Wallabie007

Na lang wachten heb ik eindelijk de eerste foto van de échte '843' in nieuwe livrei gezien. Knap.... en net ietsjes anders dan op de ombouw hier (de voorste deur is grijs en niet rood) maar het lijkt er wel vrij goed op....

Nu kan ik misschien ook eens mijn oranje grijze AM75 ombouwen naar de nieuwe livrei ;-)

Blijkbaar is de echte versie dan toch nog voor dit jaar voorzien!

bva25j

Hello
Ik reageert zo laat op dit draad omdat ik deze week ook begonnen ben met de Am75 verbetering kit van Paul Bellon.
Mijn vraag is nu waar kan ik de decals vinden voor een am75 Grijs / oranje of Bordeaux (waarom niet ook de laatste versie) :-)

Benoît


vyncky

Citaat van: bva25j op 24 november 2016, 16:59:23 PM
Hello
Ik reageert zo laat op dit draad omdat ik deze week ook begonnen ben met de Am75 verbetering kit van Paul Bellon.
Mijn vraag is nu waar kan ik de decals vinden voor een am75 Grijs / oranje of Bordeaux (waarom niet ook de laatste versie) :-)

Benoît



Ik vrees dat je ze zelf moet maken....
Ik heb ze ooit getekend  om een decalpapier te vullen. Binnenkort heb ik ze nodig voor een bordeaux eerste klases stelletje dat in de primer moet...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

bva25j

Bedankt Yannick,

Ik heb een mailtje gestuurt naar Paul Bellon... Hij zal kijken, mischien heeft zij er nog bij. Maar nog geen bevestigen gekregen daarvoor.

Voor de motorisatie zal ik ook een CD speler motor nemen zoals het hier beschreven
http://picasso.superforum.fr/t10693-bricolage-sur-un-locotracteur-lima
Mischien in de toekomst zal ik de motorisatie volledig veranderen omdat het niet"mooie" is maar ok ... niet te veel in een keer.


Nu moet ik de moeilijkste deel van de werk (voor mij) beginnen ... verven :-)





De interieur zal ik ook een beetje veranderen omdat het niet meer overeenkomst





vyncky

Citaat van: bva25j op 27 november 2016, 08:57:48 AM

Bedankt Yannick,

Ik heb een mailtje gestuurt naar Paul Bellon... Hij zal kijken, mischien heeft zij er nog bij. Maar nog geen bevestigen gekregen daarvoor.

Nu moet ik de moeilijkste deel van de werk (voor mij) beginnen ... verven :-)

Da's bij mij ook het geval, al 2 keer gespoten, maar dit gaf geen goed resultaat. Derde keer goede keer. De mijne gaat ook terug de primer in.
Ik heb ze beide getekend (illustrator) , (bordeaux en grijze versie), en laten printen bij Paul. Als je dit wenst stuur even een mailtje...

Citaat van: bva25j op 27 november 2016, 08:57:48 AM
De interieur zal ik ook een beetje veranderen omdat het niet meer overeenkomst



Goede tip! daar heb ik nog niet bij nagedacht! Dit ga ik kopieren ;).


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Thommy

ik heb nog messing bouwkits gespoten met gewone primer (menie) van levis via airbrush. Ruikt wel, maar dekt perfect.
dit naar aanleiding van het MSM artikel wat gebruikt werd om de Lima 18 te spuiten.
Mijn Joc51 en m'n messing AR45 zijn hiermeer gestart. Dekt perfect en zelfs met afplakken trek je niets los.
Greetz

Thommy

bva25j

Ik heb nog messing bouwkits gespoten met gewone primer (menie) van levis via airbrush"

Oups is het niet te moeilijk om te airbrushen ? Pigment is niet te dik ?

I dacht aan een humbrol primer op eerste of mischien een andere acrylic primer maar welke ???


Thommy

Citaat van: bva25j op 28 november 2016, 10:14:45 AM
Ik heb nog messing bouwkits gespoten met gewone primer (menie) van levis via airbrush"

Oups is het niet te moeilijk om te airbrushen ? Pigment is niet te dik ?

I dacht aan een humbrol primer op eerste of mischien een andere acrylic primer maar welke ???

Met de goedkoopste badger lukte dat perfect. Nu, moet wel wat verdund worden. Maar gaat perfect.
Zie MSM rond 5-8
Greetz

Thommy


bva25j

Voila tijdens mijn week verlof  heb ik een beetje op mijn AM75 gewerkt :-)

Ik zette de grijze primer op het eerste en ik was tevreden met uitzondering dat de grijs van Tamiya pass niet aan de gene van Lima :(



Daarna heb ik een"oranje" van een ander merk en aero geprobeert en ik vond het niet leuk ... Ik heb niet een goede verdunning te krijgen. Resultaat Ik ontvet alles en opnieuw beginnen. Vooral omdat ik heb wat fouten.

Het is goed voor een beginner om te weten dat anderen kunnen ook verkeerd zijn...alles is niet zo vanzelfsprekend :-)





Thommy

Vallejo heeft passenderende kleuren dan tamiya.
Nu, spuitbussen tamiya komen dichterbij dan de verfjes los
Greetz

Thommy

vyncky

Troost u Benoït!

Ik heb de mijne reeds 3 x ontdaan van de  verf   ;)

De Ral 7003 zou het normaal zijn... (70.886 van Vallejo) als je met acryl werkt...

Ik vind het vooral belangrijk dat de overeenkomst er is met de door Lima gekozen kleuren.

Blijven volhouden!
Ik doe binnenkort terug een poging!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Bart12

Enkele maanden geleden was mijn ombouw setje van PB messing aangekomen. Nu ben ik er eindelijk aan toe gekomen er eens aan te beginnen.
Helaas moest ik vaststellen dat de nieuwe wand zeker 1mm te hoog is, zie foto.
Hebben anderen hetzelfde probleem gehad?

Ik zag ook dat de ramen een iets andere verhouding hebben, wat natuurlijk ook een beetje spijtig is, al zal waarschijnlijk eens gemonteerd het verschil moeilijk te zien zijn.


SuSke

Het is logisch dat de ramen een andere verhouding hebben. In 1ste klasse zijn de ramen langer dan in 2de klasse omdat de zetels verder uit elkaar staan (meer beenruimte).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krispy

Bij mij paste het indertijd 100 % misschien moet ge aan de bovenzijde iets meer weghalen en niet vergeten het plastiek af te schuilen zodat de messing der lichtjes invalt maar niet tussen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m