Syntra airbrush basis

Gestart door Roy A1987, 09 december 2011, 15:08:20 PM

Roy A1987

Laatst kreeg ik een melding dat Syntra de opleiding airbrush basis ging geven in 2012,
Deze lijk mij toch wel de ideale start het te leren om bij modelbouw te gebruiken.
Ik ga mij hiervoor binnenkort inschrijven.

Inschrijvingsgeld: ? 190
Bijkomende kosten: spuitpistool, materiaal en grondstoffen

15 avonden
45 uren


Ik heb alleen bij Limburg gekeken, maar je moet maar is naar Syntra.be gaan &
kijken of deze opleiding in de buurt is (of een ander opleiding mag ook ;))

mini-bs

Goeie tip, volg zelf zo'n cursus in een grote schildersgerief- en modelbouwwinkel in Sint-Katelijne-Waver (nabij afrit Mechelen-Noord). Ook een aanrader.
 

Steam.N

Randall,

volg je die cursus specifiek om toe te passen op de modeltreinen, of plan je dit ruimer te gebruiken?
Zelf zoek ik begin volgend jaar het materiaal te kopen, en zou dergelijke cursus eveneens willen volgen.  
Het zou voor mij dan wel specifiek zijn voor de modeltreinen en scenery.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Ik kan iedereen zo'n cursus aanraden, ik heb zelf in mei jl. een cursus airbrushen gevolgd, daar krijg je een stuk basis techniek mee waarmee je alle kanten op kan, ik heb die cursus gevolgd met het oog op de modelspoor hobby en met zo'n cursus krijg je al snel gevoel bij het airbrushen, wat ik daarmee bedoel ervaar je tijdens zo'n cursus, je bent dan voor een groot deel van de dag bezig met je airbrush en dan komt het gevoel vanzelf.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

marc goovaerts

Het kan ook goedkoper: Ooit volgde ik in de academie van Leuven een avondcursus 'publiciteit'. Ook airbrush was er een klein onderdeel van. Met als belangrijk voordeel dat je zelf nog geen spuit moest kopen, die waren aanwezig. Net zoals persluchtaansluitingen op elke muur.

chef garde

Ik heb diezelfde cursus airbrush basis van Syntra in 2009 gevolgd in Deinze, en was daar uiterst tevreden van.  

Een eigen spuit aankopen is geen verplichting, Syntra heeft materiaal genoeg.  Je raakt uiteindelijk toch bedreven in het gebeuren en koopt dan zelf een spuit en compressor om thuis de boel op stelten te zetten!  [:D]

Het is niet echt gericht op modelbouwers, maar in onze les zat ik als modelspoorder en nog een persoon die daarmee RC auto's wou spuiten, verder nog een carrossier en de rest kwam daar uit pure interesse/hobby naartoe.

Je leert artistiek spuiten, strepen trekken, nevels, ...  Het mooiste dat ik maakte was een portret van mijn hond.

mini-bs

louter met het oog op (spoor-)modelbouw Jean. De brush en de compressor leen ik van de winkel, en zij stellen ook modellen ter beschikking waar je op kan oefenen. Het betreffen dan wel vrachtwagens en tanks, maar dat komt op hetzelfde neer. heb ook al een demo weathering gekregen.

Het leuke is ook dat je er een beetje een clubgevoel krijgt, want er zitten allerlei modelbouwers bezig met allerlei vormen van statische modelbouw. Heel interessant - te vergelijken met Art of Modelling maar dan met praktijk er bij.

Kunstairbrushen leer je er niet, ook body painting helaas niet ;-)

 

Steam.N

Ik zal de datums van Artobi eens checken.
Als ik dan toch het materiaal koop, kan ik er ook maar best een opleiding voor volgen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }