Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Heusinger zit vast

Gestart door pretoriaan1971, 29 november 2011, 22:17:50 PM

pretoriaan1971

Heb vandaag dan toch maar eens de perslucht gebruikt en vervolgens de wielen proberen draaien. De 1ste en 3de as draaien vrij stroef terwijl op de middelste toch redelijk wat speling zit. Verder heb ik echter niks speciaals of beter gezegd abnormaals kunnen ontdekken. Daar waar het boeltje eerst compleet vast zat zit er nu toch al opnieuw wat beweging in.
Bedankt allemaal voor de vele tips waardoor ik op de goede weg ben.

grts,

Marc

Gerolf

Dat de middelste van de drie assen speling heeft is nodig om vlot door bogen te kunnen.
As 1 en 3 lopen stroef - is dat over heel de omwenteling even stroef?
- indien wel: klemmende lagering (vuil, te vast geschroefd, ...)
- indien niet:
. - kwartering: ??n van de wielen is verschoven rond de as.
. - verbogen of klemmende stang(-en) van de "Heusinger"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pretoriaan1971

Duidelijk het eerste geval Gerolf. Wat me ook wel opgevallen is (daar waar ik er eigenlijk nooit op gelet heb) is dat de stang aan de ene kant omhoog staat en aan de andere omlaag. Is dat normaal eigenlijk of duid dat op die kwartering alhoewel ik dat niet goed doorheb want het boeltje zit goed aan elkaar vastgemaakt (daarmee bedoel de wielen en het schuifmechanisme).

dgrr57

citaat:
Geplaatst door pretoriaan1971

Duidelijk het eerste geval Gerolf. Wat me ook wel opgevallen is (daar waar ik er eigenlijk nooit op gelet heb) is dat de stang aan de ene kant omhoog staat en aan de andere omlaag. Is dat normaal eigenlijk of duid dat op die kwartering alhoewel ik dat niet goed doorheb want het boeltje zit goed aan elkaar vastgemaakt (daarmee bedoel de wielen en het schuifmechanisme).

kwaertering : 90 graad : er moet dus 90 graad zijn tussen de standen van links en rechts [;)]