Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

reeks 55 B-Models

Gestart door Arbeco, 26 november 2011, 14:50:20 PM

Arbeco

Nog even een nagekomen berichtje; ik vond deze foto van de "echte" 5529, hier is te zien dat de roetaanslag op het dak best meevalt. Wat wel opvalt, is de erg verbleekte kleur van de dakpartij. Het zit bijna tegen wit aan, zo lijkt het....

5529 te Kinkempois:



Toch nog maar eens wat proberen....[:p]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

ERVIN

Knap werk Arbeco , keep going!![;)]

Paulogic

Ik denk dat dit wit een schijn is van de 'lucht' hoor. Dat het misschien wat bleker is
door de natuur (regen, zon,...) kan ik geloven maar bijna wit zou ik niet denken.
Of ben ik mis ?
mvg,
Paul(ogic)

55erke

Ik heb ook foto's van de 5529 in kinkempois en daar heeft die al een even bleek dak op , het kleurverschil tussen dak en beneden is enorm, blijkbaar stond de 5529 die tijd nbogal veel in het zonnetje ;-)

http://www.loccollector.be/foto2/kinkempois/f16.htm

groeten johan


Paulogic

Ah toch. Tzal door de zure regen komen en de zon.
Tja maar hoe ga je dit in model krijgen... airbrushes met een sterk verdund wit.
(volgens de experts van de workshop : 1 deel verf, 2 delen gedenaturaliseerd water en
half deel brandspiritus).

Wel niet roken in de buurt... anders verweer je u huis ook nog...
mvg,
Paul(ogic)

Binco

citaat:
Geplaatst door Paulogic
Wel niet roken in de buurt... anders verweer je u huis ook nog...



Ook met een klein roetlaagje [:D][:D]

Len, heel mooi gedaan. Ziet er al meteen beter uit, veiliger ook want ik denk dat machinist niet veel zou gezien hebben door die raampjes [;)]

[:)][;)]

mark7758

Voor de liefhebbers hier nog een dakopname.


Veel plezier. (Graag ook de rookpluim[^])
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Insprirerende foto Marc [:p] Bedankt [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Indien gewenst is er meer.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

Ik dacht eigenlijk ook dat de dakpartij er veel vuiler zou uitzien , veel meer roetaanslag, als je dan de Class 66 ziet , die ziet soms zelfs zwart van de roet-uitlaat aan de zijkanten van loc.

Knappe foto hoor Mark.[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door mark7758
Indien gewenst is er meer.
Graag [:p] pm verstuurd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Hoe komen al die blutsen in dat dak ?
Voeten van personeel dat werkt aan het dak ?

Maakt dat maar eens na in schaal... minder kosten voor de producenten
want het steek niet zou nauw he [}:)][:p]
mvg,
Paul(ogic)

mark7758

Je moest eens meerijden met een loc onder een hagelbui. Je weet nog hoe je het heb.
Maar de deuken zijn inderdaad gewoon van het onderhoud.

Graag gedaan Erwin.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Johnnytrein

Hoe gaat dat onderhoud dan alla Fred Flintstone[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Kautenbach

da's wel een uitdaging in model om zo'n gedeukt dak te maken [:D]