reeks 55 B-Models

Gestart door Arbeco, 26 november 2011, 14:50:20 PM

Arbeco

Heren spoorders,

Na wat uitstapjes naar de USA, ben ik weer terug in de Benelux.
Afgelopen week heb ik nog wat locs en wagens verweerd, de volgende foto's zijn van de reeks 55 van B-Models:

Loc 5502 op ??n van de fabrieksaansluitingen op mijn baan:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/mnbs55001.jpg/IMG

Ook de blauwe 5515 mocht dit spoortje even op voor de foto:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/mnbs55002.jpg/IMG

De twee volgende foto's tonen de 5502 en 5538 met een ballasttrein; de wagens heb ik ook maar even meegeweatherd:

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/mnbs55003.jpg/IMG

IMGhttp://i306.photobucket.com/albums/nn261/Arbeco/mnbs55004.jpg/IMG

Zal vanavond nog even een plaatje maken van de wagens, maar de batterij van mijn camera moet eerst onder de prik...;)

Spoorse groetjes,

Len;)
Old diesels never die...

adrievans

Waarschijnlijk zie ik het verkeerd,maar het lijkt net of je de ramen ook hebt meevervuild,zo ziet de machinist wel erg weinig.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

doomslu

Welkom terug in de BeNeLux! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Een vervuilde 55 ziet er inderdaad veel echter uit.
Je hebt goed werk geleverd maar storend is dat de ramen mee gespoten zijn.  Jammer want je hebt de moeite genomen om op de zijwanden stukjes af te plakken wat herstelde stukken suggereert en dat is prima.  Maar een afgerond stickertje waar de ruitenwisser actief is had je een beter resultaat gegeven op de ramen.  Als ik jouw was zou ik de dakpartij wat roetzwart spuiten rond de uitlaten, toont ook leuk.  Toch maar proberen de ruiten uit de kap te halen en de verf daar terug weg trachten te wassen.
Verder moedig gedaan en tof resultaat.

55erke


prachtig verweerd!
5515 ziet er beter uit dan zo uit de doos!

groetjes


PeterVG

Mocht je nog op zoek zijn naar inspiratie om je locs te verweren dan kan je die hier wellicht vinden

http://www.flickr.com/photos/petervangestel/sets/72157624707941484/

Gerolf

Op die foto's van PeterVG zie ik vooral weinig vervuiling [;)]
Eerlijk gezegd vind ik je locs vooral (te) "stoffig". Op het eerste gezicht zie ik geen gevolgen van olielekken, roet, vuile regen, ...
... en ik hoop ook dat je die voorruiten nog wat zuiver krijgt [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Welke kleur verf heb je gebruikt om te verweren ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

bollen neus

Geplaatst door ToThePoint.

Welke kleur verf heb je gebruikt om te verweren ?

Dat antwoord kan je vinden hier ook bij vervuilen in draadje dat "arbeco" had opgestart over "mijn rollend materiaal" geloof blz.6.
Ik wil er ook maar mee zeggen veel dezelfde vragen en veel dezelfde soorgelijke draadjes zijn het hier aan het worden, zelfs al 2 over "Graffiti".
Het is maar dat het allemaal zo gemakkelijker kan gaan maar tja ?..[:)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door bollen neus
...veel dezelfde vragen en veel dezelfde soorgelijke draadjes zijn het hier aan het worden, zelfs al 2 over "Graffiti"..
ik denk dat het er meer dan twee zijn [;)]
Herhalingen zijn eigen aan een forum. Als "ervaren" forumlid kan je dit erg vinden, maar eigenlijk is het een gegeven.
We kunnen telkens verwijzen naar "kijk hier eens, we hebben we het er al over gehad", maar dan krijgen we weer massa's verwijs-draadjes [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Vind het niet erg dat er meer dan 2 al zijn, ik leer er van en dat is veel voornamer denk ik.[:)]

janjozef

zolang het geen 2 dezelfde zijn die gelijktijdig lopen zijn ze steeds intressant, zelfs al zijn het herhalingen = opfrissen van het geheugen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Arbeco

Heren,

Dank voor de reactie?s, dat van die vervuilde ruiten heb ik even meegenomen en vanavond heb ik ze allemaal weer helder gemaakt. Ook heb ik nog wat vet/ en roestsporen aangebracht op de draaistellen, ik zal even kijken of ik deze week nog wat plaatjes kan schieten. De foto?s van de ballastwagens houden jullie ook nog tegoed hoor!!

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

doomslu

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Heren,

Dank voor de reactie?s, dat van die vervuilde ruiten heb ik even meegenomen en vanavond heb ik ze allemaal weer helder gemaakt. Ook heb ik nog wat vet/ en roestsporen aangebracht op de draaistellen, ik zal even kijken of ik deze week nog wat plaatjes kan schieten. De foto?s van de ballastwagens houden jullie ook nog tegoed hoor!!

Groetjes Len[;)]

Hoi Len, we zijn nu wel benieuwd naar de foto's h?. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Arbeco

Zo, hier ben ik dan weer met de foto's van de laatste vorderingen aan de locs en wagens. Bij de locs heb ik de ruiten weer helder gemaakt, en de draaistellen wat "gedrybrushed" met Tamiya XF 57. Morgen word er op de draaistellen nog wat glanzend zwart aangebracht, ter imitatie van vet en olie.
Op de daken heb ik nog wat roet aangebracht; bij bestudering van foto's uit het grootbedrijf viel deze roetaanslag eigenlijk best mee (de foto's die ik gemaakt heb nochtans).

Dan nu de 5528, detail van het draaistel:



De complete loc, vooral de roest- en vuilsporen onder de roosters op het dak vind ik wel goed gelukt:



Dan, gekopeld met een (eveneens verweerde) ballastwagen):



En dan, de ballastwagen.
Deze heb ik een wat extra grijzig stoflaagje aan de onderzijde gegeven, want hier zit wat stof welke vrijkomt bij het storten van ballast:



Tot zover deze update; jullie kunnen morgen het vervolg verwachten!!
Spoors weekend gewenst alvast,

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...