Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Inspiratieloos

Gestart door The Railwarrior, 25 november 2011, 18:13:18 PM

Gerolf

Ik vermoed dat je met deze baan ruimte hebt om er rond te lopen.
Dan zou ik een achtergrond in het midden plaatsen, en beide kanten volledig uitwerken:
De ene helft is dan het "schaduwstation" van de andere helft  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

The Railwarrior

Dat is dus niet het geval. Het schaduwstation komt onder een schuin dak te liggen achter de baan in kwestie.
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

doomslu

In dat geval zou ik opteren voor het schaduwstation achteraan, ofwel achter de achtergrond verstopt, ofwel min of meer verscholen achter bebouwing en/of bebossing.
Ik vrees dat als alles zichtbaar zou zijn, dat het dan te overladen wordt. Dit is mijn personnlijke mening, die niet per sé hoeft gedeeld te worden...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

The Railwarrior

Ik deel je mening wel hoor Luc. De ruimte die ik heb is dan wel relatief groot maar weliswaar vrij onpraktisch. Ik denk persoonlijk dat ik op deze manier het meeste lol ga hebben aan mijn treinen. De achterkant is zoiezo moeilijk bereikbaar. Als ik dan daar met hellingen ga werken is dat meestal de ideale aanleiding voor ontsporingen. Aangezien ik van enkelspoor naar dubbelspoor ga in mijn baan zie ik het ook als minder opportuun om met zulk een lang enkelsporig traject een daalspiraal te Maken. Dan ga je een minder mooi treinverloop krijgen denk ik... Er valt natuurlijk altijd iets voor te zeggen om je schaduwstation aan te kleden maar dan moet het ook wat functioneel kunnen...
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

The Railwarrior

Vandaag even een uitstapje naar Sinsheim gepleegd. Wat je dat toch al niet ziet prachtig gewoon. Ik heb altijd wel een voorliefde gehad voor spoor 1, dus samen met 'onze pa' eens een kijkje gaan nemen. Jammer genoeg staan er niet zo heel erg veel baantjes en lijkt het meer om de verkoop te gaan... Desalniettemin speelt het spoor 1 virus me toch wat parten  :)...

Dat gezegd zijnde had ik vanmorgen voor ik vertrok nog snel even het plannetje aangepast naar ook enkelspoor aan de rechterkant zoals Wim al aangaf en eigenlijk misstaat het niet echt.  ;)

Oordeel zelf zou ik zeggen  ;D

eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

mark7758

Ziet er goed uit.
Simpel maar erg functioneel.
Genoeg senery mogelijkheden
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

Ik deel de mening van Mark!

Je ziet dat wanneer je regelmatig war tekent dat het op den duur van zelf gaat om goede plannen te ontwerpen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

The Railwarrior

Nog even een klein alternatief waarmee we de baan wat kunnen inkorten van 7,2m naar 5,7m op die manier houd ik nog wat ruimte over voor een eventueel toekomstig projectje in de hoek van de ruimte :-) ik ben wel een beetje bang dat op deze manier de baan wat gedrongen word en dat het mss wat krap gaat lijken.... Ik heb wel de modules nog niet helemaal aangepast op plan, links en rechts moet er dus een goeie 75cm vanaf...

eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

OlivierV

Is inderdaad wat gedrongen, als je 7,2 meter hebt, gebruiken die handel!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

de boog vooraan, zoals in bericht   #124  biedt optisch voordeel:  de buffers van de passerende wagens en/of rijtuigen blijven dichter, dus mooier, tegen elkaar.

Rangeerduivel

Citaat van: The Railwarrior op 27 juni 2015, 21:22:24 PM


Ikzelf zou met zoiets héél goed kunnen leven,
alleen zou ik met de wissels voor het rangeerstation achteraan reeds van in de bocht aanvangen,
kwestie van méér opstelspoor te créeren
mettertijd komen er toch wagens/rijtuigen bij en dan komt dat goed van pas!

;)

Kautenbach

ja.....

ik zou hier voor gaan, genoeg te rijden/rangeren nog goed te overzien qua bouw, niet teveel spoor, en aan beide zijden van het station nog ruime om gewoon een stukkie baanvak tte maken, eventueel nog het station naar links of naar rechts huiven om aan 1 kant een groot baanvak te maken.
succes/plezier met e bouw alvast ;)

(..ennuh, toch gaan voor een schaduwstation met aankleding, heb je met dit plan nog genoeg ruimte om er ook nog een locdepot aan toe te voegen..)

The Railwarrior

Citaat van: Kautenbach op 03 juli 2015, 20:10:08 PM
ja.....

ik zou hier voor gaan, genoeg te rijden/rangeren nog goed te overzien qua bouw, niet teveel spoor, en aan beide zijden van het station nog ruime om gewoon een stukkie baanvak tte maken, eventueel nog het station naar links of naar rechts huiven om aan 1 kant een groot baanvak te maken.
succes/plezier met e bouw alvast ;)

(..ennuh, toch gaan voor een schaduwstation met aankleding, heb je met dit plan nog genoeg ruimte om er ook nog een locdepot aan toe te voegen..)

Hoi Wim,

Bedoel je dan het verkorte banpalen of het oorspronkelijke?

Naar aankleding van het schaduwstation toe laat ik het voorlopig even open. In de toekomst kan ik hier als nog voor opteren hoewel ik eerlijk gezegd dat niet snel zie gebeuren. Zeg natuurlijk nooit nooit :-)
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

Gerolf

Citaat van: The Railwarrior op 26 juni 2015, 11:37:15 AM
Het schaduwstation komt onder een schuin dak te liggen achter de baan in kwestie.

Hoe zorg je er voor dat je overal altijd goed bij kan ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 06 juli 2015, 09:39:02 AM
Citaat van: The Railwarrior op 26 juni 2015, 11:37:15 AM
Het schaduwstation komt onder een schuin dak te liggen achter de baan in kwestie.

Hoe zorg je er voor dat je overal altijd goed bij kan ?

Baan op wieltjes? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan