Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 109

Gestart door doomslu, 21 november 2011, 20:22:43 PM

Steam.N

Volgens mij zijn het GEEN werkende modellen.
Meestal in plastic, dus geen stroomafname op de wielen.
Anders kon je zelf een motor inbouwen.
Je kunt evt zelf metalen wielen gieten, en dan kun je voort.

Een zeer mooi voorbeeld van dergelijke loc:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12186&whichpage=1
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Volgens mij zijn het GEEN werkende modellen.
Meestal in plastic, dus geen stroomafname op de wielen.
Anders kon je zelf een motor inbouwen.
Je kunt evt zelf metalen wielen gieten, en dan kun je voort.

Een zeer mooi voorbeeld van dergelijke loc:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12186&whichpage=1



kan toch niet veel moeilijker zijn zoals vb tanks en andere voertuigen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Lijkt me inderdaad zeer doenbaar.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Lijkt me inderdaad zeer doenbaar.



ik dacht echt dat het over de modellen ging waar we nu mee rijden...dat zou intresant zijn en buiten de electonica ook doenbaar, alhoewel als de electronica maar aan sluiten is...het zou in elk geval leerzaam zijn + iedere trein zou uniek zijn...

hangt ervan af wat de bouwdoos kost...maar laat nu zeggen dat ze niet te prijzig zijn...kan je mss hem bouwen vb een 62 en daar het onderstel van een oude vb roco 62 onderzetten....

de bouwdozen hebben meestal meer onderdelen die je op onze modellen wel eens mist... zou toch intresant zijn of niet soms [;)]

dat is wat wij vroeger deden met onze kleinere rc auto's, zo had je regenbanden op uw wagen die vroeger niet te krijgen waren en men kon eender welk merk maken...

het waren natuurlijk schouwmodellen voor demo's want in een wedstrijd zouden ze de eerste ronde niet overleven

deze is nog in aanbouw (schaal 1/12) maar door men medische toestand even op 't schap
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

doomslu

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

In het artikel  interview met fabrikanten staat dat de volledige tekst op de site van MSM terug is te vinden, ik heb gezocht , gekeken maar helaas niks gevonden. Kijk ik er overheen of moet dit nog op de site worden gezet?
Trouwens een verhelderend artikel.

Ik heb bewust nog even gewacht om de (betalende) lezers voorrang te geven. Het komt binnenkort wel op de website. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Er zijn w?l bouwpakketten van werkende locs.
Met de kunststof modellen bedoel je waarschijnlijk de kits van bvb Revell, maar jocadis/djh (om er maar ??n te noemen) heeft nogal wat kits.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

In het artikel  interview met fabrikanten staat dat de volledige tekst op de site van MSM terug is te vinden, ik heb gezocht , gekeken maar helaas niks gevonden. Kijk ik er overheen of moet dit nog op de site worden gezet?
Trouwens een verhelderend artikel.

Ik heb bewust nog even gewacht om de (betalende) lezers voorrang te geven. Het komt binnenkort wel op de website. [;)]

Het staat er op...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Luc bedankt ik ga dat zo nog lezen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

gjvdz

Ik wil even zeggen dat de foto's van het baantje morvallon echt prachtig gelukt zijn. Daar doet de schoonheid van het baantje natuurlijk ook wat aan[:D]
Mvg Giel-Jan