Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

"Enghien" en N

Gestart door Ferre, 19 november 2011, 16:39:12 PM

Ferre

kleine stand van zaken :

Ik ben volop aan het plannen, ook aan het uittekenen hoe we de baan helemaal gaan bouwen, hoe onderverdelen in modules,

afmetingen van de modules bepalen enzoverder enzoverder ...
vanavond gaan we ook een eerste "werkvergadering" houden over dit project, (lees = met een lekker glas bier in de hand, samen nadenken om daarna dan toch nog een beetje met de HO baan verder te gaan :-) )
Enkele dingen zijn al redelijk zeker, het railmateriaal wordt peco code 55, de besturing met Railroad Traincontroller en 2 Smarthands. de centrale zal een intellibox worden, en dan 1 pc achter de schermen voor het automatiseren van de schaduwstation(s).

1 vraagje spookt er wel door mijn hoofd.

is er een manier om de wissels zowel manueel als door de pc te bedienen, ik bedoel dus, kan ik een schakelbordje maken om manueel (drukknop) de wissels te veranderen, maar eventueel ook alles automatisch laten werken. Bestaat er al een manier om dit te doen ?

grtz


Steam.N

Stefan,  ik kijk mee naar de verdere ontwikkelingen op dit draadie !
Veel succes !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

MARKLINRIJDER

Citaat van: Ferre op 11 november 2013, 19:53:48 PM
kleine stand van zaken :

Ik ben volop aan het plannen, ook aan het uittekenen hoe we de baan helemaal gaan bouwen, hoe onderverdelen in modules,

afmetingen van de modules bepalen enzoverder enzoverder ...
vanavond gaan we ook een eerste "werkvergadering" houden over dit project, (lees = met een lekker glas bier in de hand, samen nadenken om daarna dan toch nog een beetje met de HO baan verder te gaan :-) )
Enkele dingen zijn al redelijk zeker, het railmateriaal wordt peco code 55, de besturing met Railroad Traincontroller en 2 Smarthands. de centrale zal een intellibox worden, en dan 1 pc achter de schermen voor het automatiseren van de schaduwstation(s).

1 vraagje spookt er wel door mijn hoofd.

is er een manier om de wissels zowel manueel als door de pc te bedienen, ik bedoel dus, kan ik een schakelbordje maken om manueel (drukknop) de wissels te veranderen, maar eventueel ook alles automatisch laten werken. Bestaat er al een manier om dit te doen ?

grtz

Beste,

Ik denk dat je deze zoekt:
Track control van uhlenbrock


Koen

@Stefan,

Als je gebruik maakt van de Cobalt motoren, kan je uw wissels manueel en met PC bedienen.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Ferre

Bedankt voor de info,

gaan we allemaal eens bekijken.


railrunner

Ik heb Stefan en papa ontmoet op de MSM tentoonstelling in Leuven.  Vriendelijke mensen!  Ze hebben mij toen aangesproken over dit project. 

@Stefan:

We zijn ondertussen een paar maanden verder en is er ondertussen al gewerkt aan dit project?

Ferre

Heren, en dames .. ?

Het project ligt voorlopig eventjes stil. Ik heb het persoonlijk iets te druk met de job, en daarnaast natuurlijk, vrouw & kind, kat & hond en andere bezigheden ... Het einige modelbouwplezier dat ik momenteel nog heb, is (bijna) elke maandag bij mijn vader aan de HO baan gaan werken.

Ik zeg wel voorlopig .. ik hou vol dat ik dit wil bouwen, helaas gaat het tijd kosten, heel veel tijd.

Er zijn wel dingen gebeurd,

zo hebben we namelijk een testbaantje gebouwd, om te leren .... vooral voor mezelf  om de software te kiezen en te leren gebruiken .... zo heb ik me lang met itrain bezig gehouden...

Dus geen zorgen, er komt een Enghien in N ... helaas weet ik niet wanneer.