Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

bospad

Gestart door swarol, 18 november 2011, 13:35:02 PM

Pol

Ik heb het voor alle zekerheid nog eens h??l precies opgezocht. Het "recept" zegt het volgende (en het gaat hier over kruiden h?! [;)])

1) Kruiden wassen en drogen
2) Leg ze op een keukenpapier
3) Leg het keukenpapier met de kruiden en een glas met water in de magnetron.
4) Droog twee minuten op vol vermogen. Keer de blaadjes of takjes om en droog nogmaals op vol vermogen gedurende twee tot vier minuten.
5) Laat de kruiden buiten de magnetron rusten op een nieuw stuk keukenpapier. Maak bosjes of verbrokkel ze en bewaar ze in goed gesloten potten.

Ik heb dit recept ooit gebruikt met bloemblaadjes om ze als potpourri te gebruiken. Blijkbaar is het al lang geleden h? want over de tijd en het vermogen was ik helemaal de mist in gegaan! [:I]

In elk geval: probeer het eens en laat eens iets weten h? mannen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Peter

Natuur aangelegt met Busch en Noch materiaal. Op die plaats voor mij ruim voldoende.



Vooraan aan de rand van de baan gebruik ik soms duurdere (mininatur enz.) materialen en/of..zelfbouw bomen en struiken naar voorbeeld van Jos (Grove den), bv de kleine bomen/struiken acher de K?f

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Pol

...probeer het eens en laat eens iets weten h? mannen! ...

Pol, ik laat iets weten !  Bedankt voor het "recept" !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

citaat:
Geplaatst door Pol

...probeer het eens en laat eens iets weten h? mannen! ...

Pol, ik laat iets weten !  Bedankt voor het "recept" !



thx voor de tip....percies een recept van piet (l[}:)]l) huitendingens...wat hebben we geleerd 1...[:D][:D][;)]

ga het in elk geval uit proberen, dat van die thee had ik ook nog niet aan gedacht,

nu gaat er een licht branden vroeger toen ik nog poppen boetseerde gebruikte ik soms wel tabak als ondergrond... nu mss idiaal als struikgewas... of gebladerde voor bomen... we weten weeral wat doen [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa