bospad

Gestart door swarol, 18 november 2011, 13:35:02 PM

swarol

ik zou graag een bos pad maken,

meestal vormen die een tunnel tussende bomen,

maar typische bosgrond dat rond de bomen komt weet ik niet goed welk matriaal te gebruiken,

zoals vb voor varens en kleinen bosjes - dennenappels,

de weg zelf wordt een typische aardweg die tussen de dennen loopt, is niet bedoeld voor verkeer maar voor wandelaars,

foto's heb ik al.

imghttp://www.schierweb.nl/images/bos/bos2.jpg/img

zoiets als dit ongeveer

zo hebben men preiseranen toch wat frisse lucht
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Kautenbach

hoi Swarol,

Heb je hier wat aan? ik bestel matten bij Langmesser modelwelt, die heeft heeel veel mooie matten van model Scen, zie foto's en ook van mininatur, de laatsete gebruik ik meer voor gras en voor loof, de matten van modelscene zijn in allerlei thema's te verkrijgen, met stenen, takken ect ect ect. die preiseranen van je worden goed door jou in de watten gelegd!

andere methode is: zaagsel kleuren met plakaatverf (ik heb een vooraad van nu 25 jaar oud.. en dit mengen met wat grasvlokken ect, evt meerdere kleuren mengen, en met verdund houtlijm aanbrengen, daarop op sommige plekken afgevallen takken ect plakken en Decovlies

groet, wim








swarol

dat lijkt me wel iets Kautenbach, bedankt voor de tip.

moet men peiseranen wel goed behandelen, anders zitten ofwel op de kermis van de geolf of ze pakken de trein naar die andere knappe werelden die ze hier zien,

daarom zijn ook al men ladders vast gekleeft [:D][:D][;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Swarol,  wat je kunt gebruiken onder een stukje bos, zijn gedroogde bladeren die van de bomen gevallen zijn.  Voorwaarde is wel dat ze goed droog zijn.
-  Je stopt ze in een keukenrobot met mesjes, en laat die versnipperen.
-  Het resultaat daarvan wrijf je door een metalen zeefje, zodanig dat wat er doorvalt erg fijn is.
-  Strooi het waar je wat bosgrond wil, en druppel er scenic cement over.
Maak even een reserve, en je komt lang toe.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Swarol,  wat je kunt gebruiken onder een stukje bos, zijn gedroogde bladeren die van de bomen gevallen zijn.  Voorwaarde is wel dat ze goed droog zijn.
-  Je stopt ze in een keukenrobot met mesjes, en laat die versnipperen.
-  Het resultaat daarvan wrijf je door een metalen zeefje, zodanig dat wat er doorvalt erg fijn is.
-  Strooi het waar je wat bosgrond wil, en druppel er scenic cement over.
Maak even een reserve, en je komt lang toe.




dat komt juist goed uit, denk dat er nu wel 50kg bladeren in de tuin liggen (1200 viekante meter) dus dat wordt rapen & drogen thx [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Kautenbach

he swarol,steam N,

Een keukenrobot, tja, de noordelijke nederlander denkt dan, ipv een vriendin een goed werkende machine, zo een met 2 armen en benen (maar dat zal die keukenrobot wel niet zijn he[;)])
Kon die robot de tuin maar opruimen,
leuk thema Swarol, een bladvergende Preiser? er zijn overigens miniatuur paddestoelen te verkrijgen!
ik gebruik overigens veel echt natuur materiaal als het kan, veel op voorraad, goedkoop, en als je juist selecteert, erg mooi, en op de goede kleur en tint

Gerolf

Toch voorzichtig mee zijn!
Die dingen zitten vol "leven" en zouden je modelbaan wel eens met paddestoelen en andere schimmels kunnen bevolken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Als je het wat goedkoper en toch heel mooi wil hebben, kan je de produkten van Busch gebruiken.

1308 Waldrand mat in A4 formaat
7528 laubwald (strooi materiaal voor bosgrond met loofbomen
7529 nadelwald  "     "      "     "      "   met naaldbomen
7527 Waldweg    "       "         "   bos of veldweg

Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

...Toch voorzichtig mee zijn! ...

Enige methode om het risico te vermijden?  
Best niet in een microgolf opwarmen?  Zou wel eens WOEF kunnen zeggen ...
Tijdje in de oven?

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

mss de bladeren in de oven drogen 150? en daarna verwerken?, voor grotere stukken kan ik altijd ook eens bij busch kijken en vergelijken.
thx voor de tips[;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Kautenbach

he, ik zie dat de eekhoorns ect ook van busch zijn, dat moet je presers aanspreken Swarol[:)]

ennuh, ze hebben ook vlinders! ik zou een bankje in het bos plaatsen voor al dat moois, ook ideaal overigens voor sinterklaas

swarol

sinterklaas??? ocharme die man, die gaat zeker men baan bezoedelen...schimmel tussen zijn benen, een zak op zijn rug, en een piet die er naast loopt[:D][:D]...

eerst het bos maken voor ik met kleinwild begin, en vlinders heb ik zo men twijvels over, heb een reeks honden van preizer en het kleinste hondje is met het blote oog niet te herkennen (speldekop)

vergelijk dat met een vlinder...zal er niet veel van te zien zijn in ho of ge moet een zwerm maken... en die zijn snel na gebootst met fimo.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

martintje

ongebruikte bosbessenthee, heeft een mooie structuur en kleur
Mvg Marty

Pol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

citaat:
Geplaatst door Gerolf

...Toch voorzichtig mee zijn! ...

Enige methode om het risico te vermijden?  
Best niet in een microgolf opwarmen?  Zou wel eens WOEF kunnen zeggen ...
Tijdje in de oven?





In de microgolfoven kan volgens mij wel. Om bloemblaadjes te drogen heb ik ooit volgende methode gebruikt:
- Blaadjes op keukenpapier
- In de microgolfoven
- Glas water erbij zetten
- Microgolfoven op laag vermogen een minuut of twee laten draaien
- Het papier vervangen en eventueel de behandeling herhalen (met vers water).

De blaadjes houden bij deze behandeling heel goed hun kleur en zijn meteen gesteriliseerd.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Dus toch eens proberen dan.  Thankx, Pol.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }